Ja var oppe at blive scannet den anden dag, da jeg jo var begyndt at stikke mig selv.
Det hele går super fint, og gynækologen scanner i højre side, hvor der er 4 follikler. Så scanner han i venstre side, hvor det eneste man kan se, er en stor cyste. Han regner med at det er et endimetriom.
Så fra at gå fra "bare" at være uforklarlige ufrivillige barnløse, så lader det til at jeg faktisk har endemetriose. Det forklarer så de smerter jeg nogle gange har. Mistanken om endimetriose har været der før, men fik at vide at det havde jeg ikke. Men desværre ser det anderledes ud nu.
Så det var noget af et chok den anden dag, og gynækologen kunne ikke forstå det ikke var opdaget noget før.
Så status lige nu er, at den cyste skal fjernes, men forhåbenlig først om 9 måneder, for jeg skal INSEMINERES i morgen.
Bliver jeg ikke gravid i dette forsøg, som er vores første, så skal cysten opereres væk inden næste forsøg. Ellers prøver man under graviditeten at suge væske ud.
Men i morgen sker det, så i må meget gerne krydse fingre for, at vores ønskebaby snart er på vej. 

Anmeld