Er det mig der skal betale hvis....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2012

Moar2011

Dinna88 skriver:

Man må vel formode at det ikke er på egen regning, hvis tandlægen har lavet en fejl?

min mor var afsted, der vouderet tandlæge at tanden ku laves, efter flere behandlinger, fandt han frem til at det kunne den ikk - og måtte ud, det var på egen regning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2012

Dustmuz

Storms-Mor skriver:

min mor var afsted, der vouderet tandlæge at tanden ku laves, efter flere behandlinger, fandt han frem til at det kunne den ikk - og måtte ud, det var på egen regning

hvis han prøver at lave tanden først, og vurdere senere at den skal ud, fordi at den ikke kan reddes alligevel.. så er tandudtrækningen faktisk på hans egen regning

Anmeld

30. oktober 2012

Fru.Mäes <3

Ville da mene at når det er TANDLÆGEN der har lavet en fejl, så skal du ikke punge ud for det!!

Ville tage en snak med tandlægen - for burde ikke være dig der skulle betale!!

Anmeld

30. oktober 2012

Jupiter

Det er bare super svært at vurdere!!

Tandlæger gør også tingene forskelligt.

Hvis hullet har været meget dybt, og han alligevel har vurderet at han kunne lave det (og har lavet det korrekt efter bogen), så er det ikke hans skyld hvis borringen fx har generet nerven i tanden, så den har trukket sig eller dør. Det betyder en rodbehandling, og den skal du betale for i sådanne tilfælde.

Omvendt vil jeg sige at tandlægen selvfølgelig bør have orienteret dig om denne risiko, så du selv kunne vælge behandlingen. for mange vælger måske at få revet tanden ud i stedet fro at spilde penge på plast og herefter rodbehandlinger.

Men som sagt, tænder er noget kompliceret stads

fra den tidligere klinikassistent

Anmeld

30. oktober 2012

Wimmie

Dinna88 skriver:

To tråde indenfor kort tid, I må lige bære over med mig

For godt 4 måneder siden fik jeg lavet et hul i en tand. Det var et meget dybt hul, som havde sat dig nede i nogle meget dybe rander i min ene kindtand. Det blev lavet, og alt var fjong.

Indtil massive smerter satte ind! Jeg gik ud fra at det var ok, fordi min stakkels tand var blevet midhandlet. Men jeg kunne til sidst ikke holde det ud, så jeg gik ind til tandlægen, der kunne se på mig med det samme. Hun havde lavet fyldningen for høj, så jeg havde lavet tyggemærker i den, hvorfor min tand gjorde !"#%¤%#/ ondt!!!

Jeg fik at vide at det godt måtte gøre ondt stadig, bare ikke lige så meget. Men nu kan jeg snart ikke mere.... Det kommer ved både koldt, varmt, middel varme osv. Det er en smerte det ikke er der kort, men den bliver der i nogle gange op til 15 sekunder. Og ohh, hvor gør det ondt!!! Min tand i sig selv er også øm. Jeg kan ikke tygge en gulerod med den.Nogle dage er det dog værre end andre.

Men sagen er den, at jeg sidst smed næsten hele min opsparing dernede, fordi jeg har genetisk dårlige tænder. fml Men derfor! Er der ikke lige det store overskud til en uventet tandlægeregning. 

Men er det overhovedet mig der skal betale, hvis der er noget galt endnu? Har hun ikke lavet fyldningen ordentlig, fået al snavs væk osv. Så er det jo klart ikke mig der skal betale!! Men er det mig der skal betale for eventuelt røngtenbillede?? osv?

Jeg håber I kan hjælpe mig! 

Jeg fik fjernet en visdomstand hvor der efterfølgende var komplikationer og det kom jeg ikke til at betale for...

Tror ikke det er dig der skal betale... 

Anmeld

30. oktober 2012

LMX

Det lyder som om din tand skal rodbehandles. Og det slipper du nok ikke for at betale for.

Godt nok har tandlægen først forsøgt at lave tanden uden rod, men det er jo ikke hans/hendes skyld hvis det nu viser sig at den skal rodbehandles alligevel.

Hvis man ellers passer sine eftersyn osv, så burde tandlægen betales over sygesikringen synes jeg

Anmeld

30. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

Dinna88 skriver:

For godt 4 måneder siden fik jeg lavet et hul i en tand. Det var et meget dybt hul, som havde sat dig nede i nogle meget dybe rander i min ene kindtand. Det blev lavet, og alt var fjong.

Indtil massive smerter satte ind! Jeg gik ud fra at det var ok, fordi min stakkels tand var blevet midhandlet. Men jeg kunne til sidst ikke holde det ud, så jeg gik ind til tandlægen, der kunne se på mig med det samme. Hun havde lavet fyldningen for høj, så jeg havde lavet tyggemærker i den, hvorfor min tand gjorde !"#%¤%#/ ondt!!!

Jeg fik at vide at det godt måtte gøre ondt stadig, bare ikke lige så meget. Men nu kan jeg snart ikke mere.... Det kommer ved både koldt, varmt, middel varme osv. Det er en smerte det ikke er der kort, men den bliver der i nogle gange op til 15 sekunder. Og ohh, hvor gør det ondt!!! Min tand i sig selv er også øm. Jeg kan ikke tygge en gulerod med den.Nogle dage er det dog værre end andre.

Men sagen er den, at jeg sidst smed næsten hele min opsparing dernede, fordi jeg har genetisk dårlige tænder. fml Men derfor! Er der ikke lige det store overskud til en uventet tandlægeregning. 

Men er det overhovedet mig der skal betale, hvis der er noget galt endnu? Har hun ikke lavet fyldningen ordentlig, fået al snavs væk osv. Så er det jo klart ikke mig der skal betale!! Men er det mig der skal betale for eventuelt røngtenbillede?? osv?

Tror det kommer an på om man selv kan finde ud af at brokke sig eller ej 

Jeg ville klart melde ud at du har betalt for det én gang og at det jo tilsyneladende ikke fyldestgørende og at du derfor ikke vil betale for det endnu engang.

Jeg vil se på det ligesom en reklamtion af et stk tøj f.eks. Købe rman noget der ikke virker, jamen så får man noget nyt eller pengene tilbage og jeg ville virkelig tage kampen op indtil jeg fik min vilje.

Anmeld

30. oktober 2012

Anonym2013

Dinna88 skriver:

Hej

Umiddelbart vil jeg ikke sige du skal betale. 

Hvis fyldningen er for høj er det helt klart tandllægen, der har lavet en fejl. 

Min kæreste var for en måned siden til tandlæge og fik lavet nogle huller.  Efter en dag eller to fik han pludseligt mega ondt i den ene tand, og var derfor en tur forbi tandlægen igen - det vidste sig så, at han havde tabt den nye fyldning. Hvilket højest sandsynligt skyldes at fyldningen var for høj. Han fik derfor en ny fyldning på tandlægensregning. 

Man har jo som ved alle andre "køb" to års reklamation. Men jo længere man er for datoen hvor man har været ved tandlæge, desto svære kan det være at bevise at det er tandlægens skyld. 

Så jeg vil mene, at hvis tandlægen har lavet en fejl ved dig, så er det på hans regning.

Men jeg vil så lige tilføje, at man kæreste har smerter fra en anden tand, hvor der er også er lavet et hul samme dag. Den har han også fået tjekket. Det vidste sig så at være en slags spændinger i tanden, fordi fyldningen ved nogen huller udvider sig - og det gør så at der kommer smerter i tanden. Det kan tage helt op til et halvt år inden det går væk.

Så syntes du burde prøve at snakke med tandlægen om det. 

(Håber du kan bruge mit svar til noget)

Anmeld

30. oktober 2012

Valle81

Det kunne godt lyde som en rodbehandling der udover foruden. Jeg har fået lavet to tændes for nyligt. De var begge meget dybe, men der sagde tandlægen dog at det var lidt 50/50 om det var nok. Den end var og er der ingen problemer med og den anden som du beskriver og den måtte rodbehandles og jeg betalte for begge dele, men var også indforstået men ville jo helst slippe for rodbehandlingen. Så mm fv skbl betale, hmm jeg aner det ikke

Anmeld

30. oktober 2012

Dinna88

Okay, hold da op, mange svar der kom der! Tusinde tak, alle sammen! Jeg er er syg, så jeg svarer bare lige i een besked!

Jeg skal møde sent i morgen, så jeg hopper ned forbi tandlægen og snakker med dem dernede. De er utroligt søde, og sidst, da de rettede fyldningen, var det en selvfølge, at jeg at jeg intet betalte. 

Jeg håber dog ikke lige at det er en rodbehandling der skal til. Og hvis det er, så er jeg ret sikker på, at jeg kan argumentere for at jeg ikke skal betale. De sagde til trods at det ville gøre ondt, nogle gange endda MEGET ondt, eftersom at tanden var irriteret. Så jeg har jo i god tro bare gået med smerterne, som er blevet en del af hverdagem Hvis de vil have at jeg skal betale, så må jeg tage den derfra. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.