mikkelk skriver:
Ja, der er desværre rigtigt mange forsikringsselskaber, der i år har valgt at skrue gevaldigt op for præmien hos de kunder de af en eller anden mærkelig årsag pludselig mener er særlig risiko kunder. ( Jeg har skrevet et indlæg om problemet her)
Hvis du skal have en billigere forsikring, nytter det desværre ikke meget at sammenligne med "andres" forsikringer. Der er jo en eller anden årsag til at dit forsikringsselskab har hævet lige netop din præmie (og det behøver ikke være en god årsag - men den er der).
Så hvis du skal finde et realistisk bud på en ny forsikring er der kun den hårde vej - igang med at indhente tilbud. Jeg vil kraftigt anbefale at ringe til selskaberne og snakke med dem og prøve at forhandle med dem. Og som de også anbefalede i programmet " De dyre forsikringer" på DR i torsdags, så kan du jo ringe til dit Codan og give dem en sidste chance for at komme med en ordentlig pris.
Held og lykke med at finde en god og ordentlig forsikring!
MVH Mikkel
Jeg har talt med Codan, og de vil ikke/kan ikke give et bedre tilbud. Stigningen skyldes ifølge medarbejderen, at Codan over 3 år har fået et underskud PGA landbrugsforsikringer, og da de har en stor procentdel landbrug, vælger de nu at sætte prisen op på de forsikringer. Og de skære alle over en kam, også dem uden skader.
De mener åbenbart pludselig at min ejendom kan brænde i morgen, men det kan naboens ikke, trods det de kun bor få 100 meter væk....de bor så bare indenfor byskiltet....
Jeg så godt programmet, og har indtil videre hentet 2 bedre tilbud. Og i morgen har vi et møde med alm brand.
Det undre mig bare at andre kan forsikre det samme til næsten under det halve i præmie.....
Anmeld