Spørgsmål til forlængelse af barsel grundet indlæggelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2012

Anonym trådstarter

Karina skriver:

Du skal bare fra sygehuset bede om dokomentation for perioden, så skal den afleveres på dagpengekontoret/lønkontoret. Sådan var det da jeg fik forlænget min periode.

Hilsen Karina

Ok. Er det afdelingen jeg skal ringe til? Var dit barn indlagt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2012

Anonym trådstarter

Storms-Mor skriver:

var det en åben inlæggelse i havde?..
du ska bare snak med kommunen, det gjorde jeg

Har lige snakket med kommunen og hun sagde det ikke var dem der afgjorde det

Anmeld

29. oktober 2012

Moar2011

Anonym skriver:

Hvad betyde en åben indlæggelse? Altså som jeg husker det, så blev vi indlagt på papiret med sendt på orlov. Det var fordi vi skulle komme løbende til behandling og kontrol.

så sku det gerne kunne lægges til i din barsel

Anmeld

29. oktober 2012

Moar2011

Anonym skriver:

Har lige snakket med kommunen og hun sagde det ikke var dem der afgjorde det

øhh hvem skal du så kontakte for at få den forlænget?
Hmm.. det skal du nok til jobcenteret eller der hvor du får barsels penge fra.. jeg sendte mit papir fra sygehuset op til jobcenteret/min kontakt dame.

Anmeld

29. oktober 2012

Karina

Anonym skriver:

Ok. Er det afdelingen jeg skal ringe til? Var dit barn indlagt?

ja han var indlagt på nero da jeg fik ham + 6 dage da han var 5 mdr., der bad jeg sygehuset om den dokumentation på at han var indlagt. Så afleverede jeg det papir til mener det var dagpengekontoret. (han er 8 i dag) Jeg er ret sikker på reglerne ikke har ændret sig.

Den forlængelse af barsel skal så tastes manuelt ind i barselssystemet (her kan det så ses på https://dinbarsel.borgerservice.dk/Default.aspx)

Anmeld

29. oktober 2012

Karina

fandt også lige dette

Forlænget barselsorlov
Hvis barnet er indlagt på hospital, forlænges den periode, hvor der ret til fravær. Retten til orlov kan forlænges med den periode, barnet er indlagt max. 3 måneder, hvis indlæggelsen finder sted i løbet af de første 46 uger efter fødslen.

Anmeld

29. oktober 2012

Fenja09

Jeg gav alle mine papirer til en sagsbehandler og hende der styrede kørsel og mad fik dem også. Hver gang vi forlod hospitalet fik vi en køreseddel og et papir med fra og til den dato vi var indlagt.

De dage vi var til kontrol gik også ind under "indlæggelse", selvom vi måske kun var på hospitalet i 2 timer.

Husk at gemme kvitteringer på mad, parkering osv. Alt kan blive dækket, hvis i har brugt over 5000 kr på det.

/Fenja

Anmeld

29. oktober 2012

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Jeg gav alle mine papirer til en sagsbehandler og hende der styrede kørsel og mad fik dem også. Hver gang vi forlod hospitalet fik vi en køreseddel og et papir med fra og til den dato vi var indlagt.

De dage vi var til kontrol gik også ind under "indlæggelse", selvom vi måske kun var på hospitalet i 2 timer.

Husk at gemme kvitteringer på mad, parkering osv. Alt kan blive dækket, hvis i har brugt over 5000 kr på det.

/Fenja

Var I også ude og inde? Altså ikke overnattende?

Anmeld

29. oktober 2012

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

/Fenja

Var I også ude og inde? Altså ikke overnattende?

Anmeld

29. oktober 2012

Anonym trådstarter

Karina skriver:

fandt også lige dette

Forlænget barselsorlov
Hvis barnet er indlagt på hospital, forlænges den periode, hvor der ret til fravær. Retten til orlov kan forlænges med den periode, barnet er indlagt max. 3 måneder, hvis indlæggelsen finder sted i løbet af de første 46 uger efter fødslen.

Jeg er bare i tvivl om det tæller med når vi ikke var heltids indlagt, men blot gik til behandling og kontrol.....og ved ikke hvor jeg skal spørge. Føler mig lidt smålig men det var vildt stressende og "ødelæggende" for barslen, at vi skulle derind i ny og næ.......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.