Spørgsmål til forlængelse af barsel grundet indlæggelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.990 visninger
25 svar
0 synes godt om
29. oktober 2012

Anonym trådstarter

Jeg har forstået, at man kan få forlænget sin barsel med den tid hvor man har haft sit barn indlagt.

Mit spørgsmål er nu om hvad der forståes ved indlæggelse eller hvordan jeg finde ud af det.
Vi var nemlig indlagt men på orlov,dvs. på den måde, at vi var inde og ude af hospitalet uden overnatninger, men gik til behandling hver anden dag, som tog op mod 4-5 timer dagligt. Vi blev udskrevet efter 10 dage.
Så jeg tænker om vi har mulighed for at få forlænget vores barsel?
Nogen der ved hvor jeg kan finde ud af det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2012

Ayasmor

Anonym skriver:

Jeg har forstået, at man kan få forlænget sin barsel med den tid hvor man har haft sit barn indlagt.

Mit spørgsmål er nu om hvad der forståes ved indlæggelse eller hvordan jeg finde ud af det.
Vi var nemlig indlagt men på orlov,dvs. på den måde, at vi var inde og ude af hospitalet uden overnatninger, men gik til behandling hver anden dag, som tog op mod 4-5 timer dagligt. Vi blev udskrevet efter 10 dage.

Hvis det har været på orlov, er i på papiret indlagt, hvilket giver ret til forlænget barsel. Hvis i har været udskrevet i systemet i mellemtiden, ses det som ambulant behandling, og giver derfor ikke ret til forlænget barsel. Du skal snakke med afdelingen, i det at der fra deres side af, skal udleveres en seddel med dokumentation for indlæggelsen. Denne afleveres enten til kommunen, eller arbejdsgiver.

Anmeld

29. oktober 2012

Tona

Anonym skriver:

Du kan tale med egen læge, som kan vejlede om det. Men hospitalet skal nok ind over for at dokumentere tror jeg måske.

Anmeld

29. oktober 2012

Anonym trådstarter

Ayasmor skriver:

Hvis det har været på orlov, er i på papiret indlagt, hvilket giver ret til forlænget barsel. Hvis i har været udskrevet i systemet i mellemtiden, ses det som ambulant behandling, og giver derfor ikke ret til forlænget barsel. Du skal snakke med afdelingen, i det at der fra deres side af, skal udleveres en seddel med dokumentation for indlæggelsen. Denne afleveres enten til kommunen, eller arbejdsgiver.

Ok mange tak.

Jeg er næsten hel led ved at ville have det forlænget, for ved jo at der. Mange som er indlagt med meget syge børn. På den anden side, så ødelagde det virkelig de første 14 dages barsel for os,at vi skulle afsted hele tiden med en nyfødt!

Er det afdelingen der afgør om man hár ret til det?

Vi var indlagt på orlov og blev først udskrevet til sidst.

Anmeld

29. oktober 2012

Anonym trådstarter

Amandas-mor skriver:

Du kan tale med egen læge, som kan vejlede om det. Men hospitalet skal nok ind over for at dokumentere tror jeg måske.

Ok tak. Men gad godt kende reglerne for om vi er berettiget når vi "kun" var indlagt på orlov.

Anmeld

29. oktober 2012

baby012

Det kan din læge hjælpe med (: 

men umidbart lyder det til at i har ret til det .. Afdelingen skal dog give dokumentation på indlæggelsen. 

Anmeld

29. oktober 2012

Ayasmor

Anonym skriver:

Ok mange tak.

Jeg er næsten hel led ved at ville have det forlænget, for ved jo at der. Mange som er indlagt med meget syge børn. På den anden side, så ødelagde det virkelig de første 14 dages barsel for os,at vi skulle afsted hele tiden med en nyfødt!

Er det afdelingen der afgør om man hár ret til det?

Vi var indlagt på orlov og blev først udskrevet til sidst.

Det skal du da ikke være.. I har jo ret til det Nej det er ikke afdelingen der afgør om i er berettiget, men dem der skal dokumentere at i har været indlagt (de udfylder et papir med indlæggelses dato og udskrivelsesdato og et stempel). Men jeg vil mene at i er berettiget, da i jo er indlagt på afdelingen i de 10 dage du oplyser, selvom det var med orlov, da I i systemet er indlagt.

Anmeld

29. oktober 2012

Moar2011

Anonym skriver:

var det en åben inlæggelse i havde?..
du ska bare snak med kommunen, det gjorde jeg

Anmeld

29. oktober 2012

Karina

Du skal bare fra sygehuset bede om dokomentation for perioden, så skal den afleveres på dagpengekontoret/lønkontoret. Sådan var det da jeg fik forlænget min periode.

Hilsen Karina

Anmeld

29. oktober 2012

Anonym trådstarter

Storms-Mor skriver:

var det en åben inlæggelse i havde?..
du ska bare snak med kommunen, det gjorde jeg

Hvad betyde en åben indlæggelse? Altså som jeg husker det, så blev vi indlagt på papiret med sendt på orlov. Det var fordi vi skulle komme løbende til behandling og kontrol.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.