Anonym skriver:
I sidste uge fik min far konstateret alzheimers demens
Han er lige blevet 68 år... Jeg er så ked af det... Det fortjener han slet ikke - men okay, nu er det sådan det er... Men er virkelig ulykkelig over det, når jeg tænker på fremtiden
Den far jeg kender vil forsvinde med tiden, og til sidst dø af sygdommen... åh, lille far.... jeg bliver så ked af det, når jeg tænker på det - får helt tårer i øjnene nu... 
Han er selv ret påvirket af det, og også min mor... Hun græd den anden dag, og måtte trøste hende, og så græd jeg også... Det er så synd for ham... Og han har længe haft dårlig hukommelse, og svært ved at finde ord, været forvirret osv. Men alligevel - når man så hører at det er demens, så bliver man stadig ret chokket.... Det går jo kun ned ad bakke, og inden for de næste 8-10 år vil han dø...
Føler bare det er en dødsdom, og at han allerede nu er på vej væk, selvom 10 år er længe, så er det bare ikke en særlig fed tid vi, som familie, får imøde... Det er så fordærdeligt, og så synd for ham... og er mest af alt ked af det, fordi han er ked af det, og fordi jeg føler, at jeg mister ham stille og roligt, og uden han egentlig er væk, og det med, at han vil glemme os... det kan jeg slet ikke ha'....
Nogen der har en far eller en mor med demens..? Hvordan var deres forløb, og hvor lang var "processen"..?
Jeg har tænkt mig at gå til pårørende-møder med min mor, for at få lidt info omkring det.... men tænkte der måske også var nogen derinde, der vidste lidt....
Kan sagtens forstå du ked af det, det virkelig heller ikke en sjov sygdom... Og ja, det kommer til at blive rigtig hårdt som pårørende at se ens familiemedlem "forsvinde"
Min far fik konstateret alkoholdemens i år og ja det var da et slag og jeg glæder mig overhovedet ikke til at han skal herfra.. Men... Og det er ikke for at såre dig eller gøre dig ked af det... Vi skal jo alle herfra på et tidspunkt og din far kan sagtens nå at have mange gode år endnu hvor han kan huske jer, i kan stadig nå at hygge og have mange gode lange samtaler sammen hvor han stadig kan huske jer... 
Husk at nyd den tid.. Og prøv at lade dine tanker blive i den tro at han har mange år endnu... Det kan gøre ham rigtig bange at se jer være bange.. Jeg vil så gerne give en masse gode råd, men jeg kan ikke selv se hvor langt i forløbet din far er med hans demens, men i mit fag siger vi at, man dør ikke af demens, man dør med demens.. Hvis det kan trøste dig lidt... 
Men altså... hvis du føler behov for en sludder, så skriver du bare...