Anonym skriver:
I sidste uge fik min far konstateret alzheimers demens
Han er lige blevet 68 år... Jeg er så ked af det... Det fortjener han slet ikke - men okay, nu er det sådan det er... Men er virkelig ulykkelig over det, når jeg tænker på fremtiden
Den far jeg kender vil forsvinde med tiden, og til sidst dø af sygdommen... åh, lille far.... jeg bliver så ked af det, når jeg tænker på det - får helt tårer i øjnene nu... 
Han er selv ret påvirket af det, og også min mor... Hun græd den anden dag, og måtte trøste hende, og så græd jeg også... Det er så synd for ham... Og han har længe haft dårlig hukommelse, og svært ved at finde ord, været forvirret osv. Men alligevel - når man så hører at det er demens, så bliver man stadig ret chokket.... Det går jo kun ned ad bakke, og inden for de næste 8-10 år vil han dø...
Føler bare det er en dødsdom, og at han allerede nu er på vej væk, selvom 10 år er længe, så er det bare ikke en særlig fed tid vi, som familie, får imøde... Det er så fordærdeligt, og så synd for ham... og er mest af alt ked af det, fordi han er ked af det, og fordi jeg føler, at jeg mister ham stille og roligt, og uden han egentlig er væk, og det med, at han vil glemme os... det kan jeg slet ikke ha'....
Nogen der har en far eller en mor med demens..? Hvordan var deres forløb, og hvor lang var "processen"..?
Jeg har tænkt mig at gå til pårørende-møder med min mor, for at få lidt info omkring det.... men tænkte der måske også var nogen derinde, der vidste lidt....
Kunne simpelthen ikke gå videre, uden at give et knus
Hvor er det hårdt for dig/jer ! Øv .. Og uretfærdigt !!
Har ikke selv forældre med alzheimers, dog arbejder jeg med demente (barsel pt.) - så hvis du vil spørge om noget, kan du bare skrive

vil dog anbefale jer, at kontakte alzheimer foreningen, for at få noget guidning/rådgivning ..
Man siger jo, at med tiden bliver det jeres sygdom - og ikke jeres fars/mands .. Der vil være gode tider & knap så gode tider - uden tvivl .. Har set hvad det kan gøre ved familier, der kæmper med at have den pårørende i eget hjem så længe som muligt - pas på jer selv (mest til mor), og lad være med at køre jer selv ned. Når i føler det bliver for meget, så hellere overlade det 'beskidte arbejde' til plejepersonale, så i kan nyde de gode tider i stedet .. Men der går forhåbentligt længe, inden i når dertil !

Undskyld jeg er så ærlig, men har set så mange koner/mænd/døtre/sønner være meget udkørte pga. deres pårørende og set hvad det kan gøre ved familier, at de først har haft overskud til hyggen og glæden til den pågældende igen, når de er flyttet på/i plejehjem/beskyttet bolig