Anonym skriver:
Tak... det er kun godt, at du er ærlig!!! 
Jeg ved godt, at det er den vej det går - for sådan er det jo med alzheimers..... Men lige nu er min far kun på "moderat"-stadiet, hvad det så end betyder... så han er da "sig selv" stadigvæk... og er til at være sammen med og snakke med - men der er bare ting, som han ikke kan mere, eller som han ikke kan finde ud af... han har altid være en god handy man, og forleden kunne kan ikke finde ud af at sætte et nye bagagebærer på min cykel, som han ellers snildt ville kunne for et par år siden... Han kludre meget rundt i ordene, og glemmer hvad han vil sige.... Det er der vi er nu, så det er slet ikke slemt, men fremtiden gør mig bare så ked af det... jeg vil jo ikke miste min far - havde regnet med han ville blive meget ældre, og måske bliver han det også, men alzheimers er jo noget man dør af til sidst..... Er det forskelligt hvor hurtigt det går fra person til person?
Min mor er en kvinde som selv døjer meget med smerter.. Hun har slem slidgigt i hel underkroppen, og skal faktisk både have nye knæ og hofter, så meget af det kommer nok til at hænge på mig, da jeg er den af mine søskende, der nok er mest "hjemme" hos mine forældre.... og det er egentlig også okay med mig - men tror det bliver hårdt alligevel.... stakkels far.... åh, kan slet ikke holde tanken ud.... græder hver gang jeg tænker på det....
Puha, det må være hårdt for ham - især når han stadigvæk er bevidst om det !! Men hvis ham at du stadigvæk er der for ham .. Og at du elsker ham - lav et fotoalbum til ham, til jul, med minder og tomme sider tilbage, så i kan blive ved at fylde på ! Det bliver guld værd senere hen
Puha, levetiden kan jeg ikke rigtigt svare på - af hvad jeg har oplevet er det meget forskelligt. Men har også oplevet forskellige former for demens, og nogle mere agressive end andre

det lyder som om, at i har taget godt hånd om det

er han kommet i nogen form for behandling ?
Åh, det lyder som om du har meget om ørene lige nu

husk at find en DU kan læsse af på, for det får du brug for, inden dine skuldre ender nede ved anklerne .. Ellers fungerer du heller ikke - og det duer jo slet ikke !