Forklar mig det lige..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg ville faktisk blive irriteret, hvis jeg var dig, selvom det er gjort i den bedste mening. Yndlingslegetøjet mister lidt værdi, når der er dubletter hos bedsteforældrene - favoritbamsen skal være unik for barnet og ikke findes magen til et andet sted. 

Det fede for barnet er da netop, at der hos bedsterne er noget andet at lege med, noget, som hun glæder sig til at lege med der og kun der. Og det helt uundværlige stykke legetøj kan hun jo have med, når hun er på besøg hos dem. 

Jeg ved ikke, om jeg ville tage det op med dem - igen, du har jo forsøgt - men jeg synes godt nok, det lyder underligt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2012

dpb

Sidst jeg gjorde det, fik jeg dette at vide: "Jeg har arbejdet med børn i mange år, og det er altså bedst, at hun har det samme her som hjemme" og få minutter efter fik jeg en sms fra svigerfar: "Biip har altså været mor, så hun ved godt hvad der er bedst"

Kan godt forstå hvis du syntes det er irriterende, at de lige præcis skal købe det præcis samme... det ville jeg også syntes

Herhjemme er det min mor og stedfar der bliver overnattet mest hos og der har de lavet gæsteværelset mere eller mindre om til at det er drengenes værelse... men de køber det de har lyst til, og det drengene giver udtryk for at de gerne vil lege med... og sådan har det altid været Ja, det giver da også et par dubletter en gang i mellem, men det er jo så ikke bevidst... min mor er lidt af den holdning/erfaring at hvis det hele er det samme som det de har derhjemme er det ikke ligeså interessant at lege med hverken hos os eller dem... og hun har været arbejdet i en vuggestue/ været pædagog næsten alt den tid jeg kan huske så den din svigermor kommer med der, holder vist ikke helt vand

Men næste gang din svigermor spørger må du jo bare sige du ikke kan huske det eller noget i den stil..

Qnuz

Anmeld

27. oktober 2012

modesty

Anonym skriver:

Sidst jeg gjorde det, fik jeg dette at vide: "Jeg har arbejdet med børn i mange år, og det er altså bedst, at hun har det samme her som hjemme" og få minutter efter fik jeg en sms fra svigerfar: "Biip har altså været mor, så hun ved godt hvad der er bedst"

Hun har en overbevisning om at det skaber tryghed for barnet hvis det har de samme ting ude og hjemme. Du behøver ikke at være enig i den overbevisning, men jeg kan virkelig ikke se hvad problemet er. Jeg ville nok også synes at det var lidt weird, men hende om det. Medmindre det her i virkeligheden dækker over nogle andre problemer du har med hende?

Anmeld

27. oktober 2012

Skifreaken

Det her er skrevet i den bedste mening, men synes måske at det er så lille en ting at blive irriteret over og at der må findes langt større problemer end at dit barns farmor køber legetøj til dit barn?

Det kan godt være det er det samme legetøj, men pyt da med det, det er hendes penge og jeg ville da bare synes det var super super skønt. Men ville måske lade en bemærkning falde om at dit barn kender sit eget legetøj så godt, at det ville være cool med noget andet når hun så var i byen

Anmeld

27. oktober 2012

Nemesis

Er sikker på hun gør det i bedste mening men hvis det irriterer dig, så kan du jo bare svare at du ikke husker det og at det var noget du bare faldt over på et tidspunkt eller i en eller anden netbutik du ikke kan huske navnet på.

:-) Sisse

Anmeld

27. oktober 2012

Phoenix

morethanperfect skriver:

Nææ men mon ikke hun gør det i en god mening ?? Hun vil vel bare ha dit barn skal ha det bedst og føle sig mere hjemme hos dem ?? Jeg ville ikke bli sur i hvert fald

Enig. Hun gør det da sikkert i bedste mening og det kan da under ingen omstændigheder være til ulempe for jeres datter. Hvis du føler hun prøver at overgå jer så sig det til hende. Direkte kommunikation virker altså bedre end den passive aggressive - just saying 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.