Fortæl mig hvad DU ville gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2012

MorDk

Her til morgen der pegede han på min næse og sagde: "Mor Avv"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2012

MorDk

An&Jo skriver:

jeg kan også godt rammes af dårlig samvittighed fra tid til anden hvis jeg synes jeg har skældt ud for hårdt, men jeg har været udsat for ting var det bare var nødvendigt..

Foreksempel havde jeg en dag hentet kærestens dreng i børnehave, han er 4 år gammel, og havde fundet en lille pind på legepladsen han gerne ville have med hjem og det fik han lov til.. vi har en køretur på lidt over en halv time hjem fra hans børnehave, og 5 minutter inden vi rammer hoveddøren kører vi selvfølgelig på en stor vej, han begynder så at sidde og fægte med den pind, og pludselig stikker han mig i nakken med den og river mig i håret fordi jeg ikke ligeh avde hørt han snakkede til mig..

Jeg blev så forskrækket at jeg styrede bilen ind i rabatten, vendte mig rundt og så fik han bare skæld ud, blev sq selv helt forskrækket over min reaktion, men det kunne bare være blevet så farlig en situation hvis jeg havde været midt i en opbremsning eller andet..

Han blev forskrækket over hvordan jeg reagerede selvfølgelig, så jeg tog lige 2 minutter hvor jeg ikke sagde noget, og så forklarede jeg ham hvorfor jeg blev så sur voer det, og at det kunne være meget farligt osv, og da vi kom hjem fortalte han sin far hvad der var sket, og forklarede også hvorfor man ikke måtte, så vi fik os en rigtig god snak om det inden vi kørte videre og siden den dag har han siddet pænt i sin stol..

jeg blev meget ked af den måde jeg reagerede på og det fik han afvide og min samvittighed var SORT bagefter.. men omvendt, så er det bare ikke noget jeg vil finde mig i og det skal han selvfølgelig have afvide, ville bare ønske det var sket lidt mere pædagogisk..

Men han snakker stadig om at man skal sidde pænt når man kører i bil..

Jamen man bliver jo forskrækket i sådan en situation... og vi ER jo kun mennesker...  Men ja man bryder sig jo ikke om at "råbe højt" og skælde ud.

Anmeld

26. oktober 2012

tarkoflen

MorDk skriver:

Vi er nemlig MEGET opmærkomme på det og at han også får en del Mor-tid... men alligevel.... vi ved jo godt det kan være svært for ham ... ingen tvivl om det.

Jeg tror det ville være unaturligt hvis han ikke reagerede, selvom jeg er helt sikker på, at l er meget opmærksomme på ham! Det er jeg slet ikke i tvivl om

Ligegyldigt hvordan man vender og drejer den, så skal han jo dele jer jeg har en gammel kollega, der sammenlignede det med, hvis han tog en ny kone med hjem en dag, og sagde, at nu skulle hun bo hos jer på samme vilkår som dig, og det synes jeg faktisk er en både sjov og måske heller ikke helt forkert sammenligning der kommer jo en fremmede og tager noget af tiden fra ham.

Anmeld

26. oktober 2012

An&Jo

MorDk skriver:

Jamen man bliver jo forskrækket i sådan en situation... og vi ER jo kun mennesker...  Men ja man bryder sig jo ikke om at "råbe højt" og skælde ud.

vi er nemlig kun mennesker, og vi kan godt blive forskrækket, og det skal der være plads til.. så længe man sørger for at fortælle dem hvorfor man bliver forskrækket, så synes jeg også det er iorden i ekstreme situationer.

Anmeld

26. oktober 2012

MorDk

tarkoflen skriver:

Jeg tror det ville være unaturligt hvis han ikke reagerede, selvom jeg er helt sikker på, at l er meget opmærksomme på ham! Det er jeg slet ikke i tvivl om

Ligegyldigt hvordan man vender og drejer den, så skal han jo dele jer jeg har en gammel kollega, der sammenlignede det med, hvis han tog en ny kone med hjem en dag, og sagde, at nu skulle hun bo hos jer på samme vilkår som dig, og det synes jeg faktisk er en både sjov og måske heller ikke helt forkert sammenligning der kommer jo en fremmede og tager noget af tiden fra ham.

Ja og det må bare være en rigtig ubehaglig følelse at have indeni... og så samtidig kan man ikke udtrykke sig...

Anmeld

26. oktober 2012

LR85

MorDk skriver:

Dit barn på 2 år som gennem længere tid har slået og sparket "umotiveret" ligger i sin seng og får læst Go'nat historie. I ligger og hyggesnakker og putter og liiige pludselig vender hyggen og barnet slår dig og river dig til blods (i ansigtet)

Hvordan reagerer du?

På forhånd tak for jeres svar/input

ja, man ville jo få lyst til a give dem en på singadusen.

Ej, jeg ville rejse mig LIGE med det samme, sige MEGET hårdt at det er ikke i orden, og så ville jeg gå.

Så en blanding af at han ikke får nogen reaktion fra dig, og samtidig ser en mor der er meget gal.

og dernæst ville jeg kontakte en sundhedsplejerske/pædagogerne elelr lign, for det lyder da virkelig som om der er et problem

Anmeld

26. oktober 2012

L&V

LR85 skriver:

Ej, jeg ville rejse mig LIGE med det samme, sige MEGET hårdt at det er ikke i orden, og så ville jeg gå.

Så en blanding af at han ikke får nogen reaktion fra dig, og samtidig ser en mor der er meget gal.

og dernæst ville jeg kontakte en sundhedsplejerske/pædagogerne elelr lign, for det lyder da virkelig som om der er et problem

Det var os min første tanke..

Anmeld

26. oktober 2012

MorDk

LR85 skriver:

Min mor er pædagog og hun støtter os en del... MEN vi prøver alt så godt vi kan... men hold op hvor bliver jeg altså ked af at blive slået på osv.

Anmeld

26. oktober 2012

LR85

MorDk skriver:

Min mor er pædagog og hun støtter os en del... MEN vi prøver alt så godt vi kan... men hold op hvor bliver jeg altså ked af at blive slået på osv.

det kan jeg GODT forstå, og ærlig talt lyder det helt vildt.

Har børn på samme alder som dig, og min dreng på 2½ har aldrig slået mig. Det du skriver lyder godt nok vildt og ikke rart.

Jeg synes du skal søge lidt rådgivning udefra, og måske fra en adfærdspædagog eller lign, ikke din mor. Hun er din mor og ser tingene på en rigtig god måde, men tror der skal noget udefra, til at se tingene anderledes.

og drop den dårlige samvittighed, hvis han ser det er 'i orden' for dig, og du ikke er konsekvent, kan det jo have store konsekvenser for ham i hans senere liv.

Anmeld

26. oktober 2012

tarkoflen

MorDk skriver:

Ja og det må bare være en rigtig ubehaglig følelse at have indeni... og så samtidig kan man ikke udtrykke sig...

Det tænker jeg nemlig også og jeg er da heller ikke sikker på, at jeg selv ville kunne udtrykke den jalosi på en god og hensigtsmæssigt måde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.