Far og amning og Info fra sygehus etc

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2012

Dustmuz

Anonym skriver:

Min termin nærmer sig og vi glæder os til baby kommer til verden

Jeg vil rigtig gerne amme mit barn - ikke for enhver pris men jeg vil gerne høre så meget som muligt for at få amningen til at fungere. Primært fordi jeg tror på det er det bedste for baby.

Min kæreste synes sådan set det er fint baby bliver ammet, men har ikke stærke følelser for det. Han er ikke selv blevet ammet ( hans mor ville gerne men skulle arbejde og udmalkningen virkede ikke) og snakker tit om sutteflaske som noget han selv har gode minder om. Jeg har prøvet at snakke med ham om det men han siger bare det ikke betyder så meget for ham.

Vi har været til jordemoder og forskellige slags fødselsforberedelse sammen hvor amning er blevet drøftet. Men til min skuffelse har budskabet faktisk hver gang været at man ikke skal ligge under for ammenafiaen, at den gode mor ikke sidder i brysterne og at mme er lige så godt for baby samt at det giver far bedre mulighedfor at komme på banen. Jeg er enig i at amning ikke er den eneste mulighed men jeg synes det bør være den foretrukne.

Nu sidder jeg så med en kæreste faktisk har det indtryk at sundhedspersonale ikke anbefaler amning frem for mme og at jeg hvis jeg insisterer for længe på amning vil hæmme hanskontakt med sit barn. Jeg er faktisk lidt skuffet over den Info vi har fået da jeg ikke mener det gavner os.

Er der andre der har haft samme oplevelse? At sundhedspersonalet af frygt for at være for amme-missionerende nærmest er røget i den anden grøft og fremstår som om det er ligegyldigt? Og har I nogle gode råd til hvordan jeg kan få min kæreste til aktivt at støtte op om amningen?

Altså nu er jeg self fyr..

jeg syntes selv at amning vil være at foretrække, hvis muligt.. men lad også din kæreste komme lidt til engang imellem..
nu kunne min daværende kæreste ikke selv amme, så vi skiftedes til at give flaske..

men sundhedspersonalet har skam ganske ret i at det ene ikke er at foretrække for det andet..

og ja, de vil klart sige at du skal amme hvis du kan.. da det jo er det nemmeste, da det er lige ved hånden hele tiden og det har den rette temperatur konstant osv.

men igen.. lad også din kæreste komme til hvis det er, også selvom du kan amme på fuld tid. Barnet er jo ikke kun dit

Lidt input fra Modsatte køn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2012

raca

Gardenia skriver:

Nej. Det jeg sagde var: Er man så heldig at have fundet en mand der så gerne vil den barsel, så skal vi lade ham få den barsel.

ok d er er vi slet ikke af samme holdning..

barselen er MIN hvis manden ønsker mere en 14 dage må de ski samfundsmessigt kæmpe sig til den.. nu har kvinderne brugt mange år på at få barsel af passende længde, så skal mende ski ikke hapse noget som helst af den. jeg syntes det er en vattet ordning der pt er...

Anmeld

26. oktober 2012

Gardenia

raca skriver:

ok d er er vi slet ikke af samme holdning..

barselen er MIN hvis manden ønsker mere en 14 dage må de ski samfundsmessigt kæmpe sig til den.. nu har kvinderne brugt mange år på at få barsel af passende længde, så skal mende ski ikke hapse noget som helst af den. jeg syntes det er en vattet ordning der pt er...

Jamen det må du jo så om.

Personligt er min holdning at vores børn får noget ganske unikt gennem et fasttømret forhold til deres fædre. Jeg synes vi skal være stolte over vi har fædre i verdensklasse til at dele sorger og glæder med. Det er godt nok ikke mange kvinder i den store verden forundt at have en far der lige snupper halvdelen af barslen - fordi han har lyst.
Barslesordningen som den er idag er perfekt i mine øjne, elsker at have en søn der ikke kun hænger i mors skørter, elsker jeg er kommet langt i min personlige plan, elsker min kæreste fordi han tog over så jeg kunne blive mig selv igen.

Og så er jeg sgu nok så meget rødstrømpe at jeg synes det er på høje tid de mænd får lidt smag for hvad vi kvinder har udrettet i århundreder.  Min bedstefar kunne have brugt 8 måneders barsel, det havde nok gjort ham lidt mere ydmyg overfor hvad min farmor gik igennem - med leddegigt og 9 børn. Især de lede mænd ville have godt af lang barsel.

Anmeld

26. oktober 2012

Holbæktrunten

Nej, det oplevede jeg ikke. Jeg havde Inter stort og brændende ønske om at amme inden jeg blev gravid, men det fik jeg under graviditeten... Desværre havde jeg enåndssvag jordemor på sygehuset Serbien ved at sige at han skulle ligge ved brystet så meget han ville - hvilket resulterede i at mine bryster blev fuldstændig maltrakterede fordi det eneste tidspunkt ungen holdt kæft, var ved brystet, og han kunne ligge der i TIMEVIS! Bad flere gange om mme til ham, da jeg mente han måtte være dødsulten og mindst ligeså træt som mig, men blev nægtet det... Næste gang får baby IKKE liv at ødelægge madkasserne med det samme, der kommer det til at hedde max 30 min og mme til bebs og udpumpning til mor...

Anmeld

26. oktober 2012

modesty

Mange tak for svar. Og ja, - kompromisser kommer man jo til at lave rigeligt af

Det her bliver dog næppe et af dem. Jeg fik måske udtrykt mig forkert, - men han er ikke imod amning som sådan så det vil aldrig blive aktuelt at flytte baby over på mme hvis amningen er etableret og velfungerende. Det er mere om det er besværet værd at arbejde på at få den etableret, der er udfordringen.

Ihh... jeg håber sådan at det kommer til at lykkedes relativt 'nemt'. Baby kommer til at være super-disponeret for allergier så jeg vil virkelig gerne gøre mit for at mindske dens allergi. Og der mener jeg klart amning er det bedste. Det er bare rigtig svært for min kæreste at tro på når samtlig sundhedspersonale siger modermælkserstatning er ligeså god som amning. Og fuldstændigt fair nok, - jeg ville da have samme opfattelse ´som ham baseret på den info han har fået indtil videre.

Hvis jeres baby er super disponeret for allergier så SKAL du altså få overbevist ham om at den amning er værd at kæmpe for. Det er da om noget et argument han vil kunne forstå? Kan du ikke ringe til din jordemoder og bede hende om at komme ind på emnet næste gang I er hos hende?

Jeg tror at du vil opleve at personalet på hospitalet er super støttende i forhold til amning når du har født. Jeg ved ikke i hvilken kommune du bor i, men i Københavns kommune er der jo et decideret amme-ambulatorie hvor man kan tage hen og få hjælp og støtte i den første tid.

Pøj pøj med projektet. 

Anmeld

26. oktober 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Nu får jeg måske hug, men det er DIG, der suverænt bestemmer, om barnet skal ammes, eftersom det er dig, der kan. Hvis situationen var omvendt, ville det også være utænkeligt, at han pressede dig til at amme, hvis du ikke ville eller kunne.

Jeg ved godt, han ikke vil have dig til at lade være, men jeg synes, det er vigtigt, at han forstår, du har brug for hans fulde opbakning, for det kan være vigtigt med støtte og hjælp. Jeg tror nu, at din sundhedsplejerske vil hjælpe dig til at få ham overbevist, og ellers må du vise ham fx sundhedsstyrelsens materiale. 

Min mand syntes, det var enormt hyggeligt, da jeg ammede, og han kunne jo med egne øjne se, at det var dejlige stunder - også for ham på sidelinjen. 

Hans egne minder ?? - om flasken er ret irrelevante - hvis hans mor fik kejsersnit og var glad for det, skal du heller ikke nødvendigvis overveje det. 

Anmeld

26. oktober 2012

Guldimaven

Ja, du bestemmer og amning er altså bedst for barnet og lettest billigst og alt mulig andet godt! Faderen skal nok få en god kontakt til barnet trods amning!

Anmeld

26. oktober 2012

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Hvis jeres baby er super disponeret for allergier så SKAL du altså få overbevist ham om at den amning er værd at kæmpe for. Det er da om noget et argument han vil kunne forstå? Kan du ikke ringe til din jordemoder og bede hende om at komme ind på emnet næste gang I er hos hende?

Jeg tror at du vil opleve at personalet på hospitalet er super støttende i forhold til amning når du har født. Jeg ved ikke i hvilken kommune du bor i, men i Københavns kommune er der jo et decideret amme-ambulatorie hvor man kan tage hen og få hjælp og støtte i den første tid.

Pøj pøj med projektet. 

Jeg har jo netop haft ham med ril jordemoder til ammesnak og ammeforedrag på hospitalet. Men i begge tilfælde snakkede de så meget om at man ikke skal amme for enhver pris, ikke ligge under for ammemafiaen etc at han faktisk endte med at være mindre positiv end da vi gik ind. Da han ikke oplever hospitalet mener amning er bedre end flaske - og det forstår jeg ost baseret på den Info Vi fik. Så det er faktisk det jeg er mest skuffet over!

Anmeld

27. oktober 2012

TaAsJu

Anonym skriver:

Min termin nærmer sig og vi glæder os til baby kommer til verden

Jeg vil rigtig gerne amme mit barn - ikke for enhver pris men jeg vil gerne høre så meget som muligt for at få amningen til at fungere. Primært fordi jeg tror på det er det bedste for baby.

Min kæreste synes sådan set det er fint baby bliver ammet, men har ikke stærke følelser for det. Han er ikke selv blevet ammet ( hans mor ville gerne men skulle arbejde og udmalkningen virkede ikke) og snakker tit om sutteflaske som noget han selv har gode minder om. Jeg har prøvet at snakke med ham om det men han siger bare det ikke betyder så meget for ham.

Vi har været til jordemoder og forskellige slags fødselsforberedelse sammen hvor amning er blevet drøftet. Men til min skuffelse har budskabet faktisk hver gang været at man ikke skal ligge under for ammenafiaen, at den gode mor ikke sidder i brysterne og at mme er lige så godt for baby samt at det giver far bedre mulighedfor at komme på banen. Jeg er enig i at amning ikke er den eneste mulighed men jeg synes det bør være den foretrukne.

Nu sidder jeg så med en kæreste faktisk har det indtryk at sundhedspersonale ikke anbefaler amning frem for mme og at jeg hvis jeg insisterer for længe på amning vil hæmme hanskontakt med sit barn. Jeg er faktisk lidt skuffet over den Info vi har fået da jeg ikke mener det gavner os.

Er der andre der har haft samme oplevelse? At sundhedspersonalet af frygt for at være for amme-missionerende nærmest er røget i den anden grøft og fremstår som om det er ligegyldigt? Og har I nogle gode råd til hvordan jeg kan få min kæreste til aktivt at støtte op om amningen?

Jeg er mor til et flaske barn og et amme barn og det er altså nemmer og have maden med klar til og spise hele tiden Og jeg kan ikke se hvorfor du ikke skulle kunne malke lidt ud engang i mellem som din kæreste kan give bebs så kan du måske også få et langt bad eller lige en times søvn eller lidt tid til dig..  Men jo ammning er ikke alt, men nej hvor er det dejligt når det funger held og lykke

Anmeld

27. oktober 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hvorfor ikke amme og når du lige skal have lidt alenetid så kan du malke ud og far kan give flaske. Det vil jeg sige er at gå på kompromis.

Ved din kæreste at det slet ikke er sikkert at jeres barn kommer til at tage imod flaske/sut?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.