Anonym skriver:
so here it goes.. jeg har i en længere periode haft noget kørende med min kærestes bedste ven - lousy og tacky det ved jeg godt - men sådan er det altså og er desværre kommet til den konklusion, at jeg har dybere følelser for end som så, men problemet er bare at jeg lige har født min kærestes barn for mindre end to måneder siden... jeg har siden jeg var halvvejs igennem graviditeten været træt af min kæreste, men jeg har bare ikke lyst til at mit barn skal vokse op uden den glade kernefamilie, men på den anden side er jeg ret ulykkelig i forholdet, fordi min kæreste gennem hele vores tid sammen har været lidt af en sexchatter og gentagne gange løjet om de mindste ting, lige så snart det har involveret andre hunkønsvæsner i nogenlunde vores aldersgruppe - og desværre også nogen der er lige unge nok - og jeg er ærligt talt træt af det... flirten med hans ven startede for lidt over et år siden, men vi valgte at tage et break, kort før jeg fandt ud af at jeg var gravid - vi havde ikke haft sex på det tidspunkt endnu - men få måneder senere startede det stille op igen... det endte med at vi begyndte at have sex et par gange, da jeg var i ottende måned og nu 7 uger efter jeg har født er det hele begyndt at blusse op igen med lidt ragen på hinanden og de flirtende blikke og det der hører med - dog ikke sex... sagen er bare at jeg er pretty sure, at jeg er fuldstændig forgabt i ham, men jeg har store tvivl om jeg nogensinde vil kunne få samme respons fra ham på grund af hans nervøsitet over at jeg trods alt er hans bedste vens dame og lige er blevet mor og oven i det, så holder jeg stadig af min kæreste, men bliver såret gang på gang over de talløse afvisninger fra hans side, men ved ikke om jeg tør forlade ham på grund af vores datter, vores fælles vennekreds og fordi jeg frygter at et brud mellem os, også betyder et brud mellem hans ven og jeg, da de nu har været bro's siden de var helt små og så frygter jeg også hvad der skal blive af mig, om jeg nogensinde finder en ny nu da jeg har et barn og om jeg overhovedet er i stand til at genkende den rette og holde fast i ham, hvis jeg en dag møder ham eller allerede har men bare ikke ved det... mein Gott!! mit hoved eksploderer snart!!! jeg er ikke helt sikker på hvad jeg helt vil med dette indlæg, men jeg mistænker mig selv for bare at tage chancen og endelig få luft for alt det her og måske et par råd og spark i røven med på vejen... så hvis I er nået hertil; mange tak for jeres tålmodighed 
nu er "kernefamilie" i vores dagsdanmark godt nok strukket i mange retninger så ærligt - den skal du sku nok finde 
Vi er ihvertfald en ægte kerne(kærligheds)familie herhjemme - vi er min søn,jeg og vores to hunde og her er sku ikke andet end kærlighed - det var her ikke hvis jeg ikke havde forladt min eks....
Jeg synes du er ude hvor du ikke kan bunde mere - og det tror jeg egentlig også godt selv at du ved... vend tingene om, hvordan ville DU have det med det..¨
Det jeg egentlig læser du skriver er " jeg bliver ikke bekræftet nok fra min kæreste så derfor søger jeg bekræftelse andre steder, vi snakker ikke så godt sammen for vi søger begge to andre steder hen, men jeg tør ikke være alenemor for jeg har behov for bekræftelse fra andre" - fis i en hornlygte...
Hvad tror du dit barn helst vil have?
1. En svag mor der laver ting i krogene, som skælder og smælder af far som skælder og smælder tilbage.
2. En stærk mor der ved hvad hun vil, ved hvad hun kan og ved hvad hun ønsker af livet. En mor der smiler/er glad 99% af tiden og som ikke behøver en "støttepædagog" i form af en mand for at kunne hænge sammen...
Jeg kan fortælle dig at jeg valgte det sidste og tiltrods for rigtig mange psykiske angreb af min eks så står jeg oprejst, med panden høj og har en søn der fungere perfekt og som du ikke kan mærke på at mor har været alt det igennem hun har...
Du er mor nu, tænk på dit barn før dig selv..
Er ikke for at skælde dig ud, overhoved men for at stille tingene lidt hårdt op...
kæmpe