Æblemos

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2012

tarkoflen

sabrina89 skriver:

Jeg har lige lavet 10L æblemos til fryseren. Men tænkte at vi skulle have lidt kage i aften.

Så kom med jeres bedste opskrift med æblemos

Nu er det jo godt nok til den sene side jeg svarer, men jeg har lige lavet æblemarmelade med lakridspulver i og mums det smagte godt, måske det var en ide til en anden gang

Lavede også en med ingefær, men så skal man jo kunne lide ingefær... Men for sådan en der elsker det, så smager det lækkert!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2012

tarkoflen

Kathepige skriver:

Jeg prøvede med friskrevet æble, makron og flødeskum. Er du... GAL! Det var godt.. Den der friskhed. Mums!

Det er også min absolutte yndlings og jeg tror faktisk ikke jeg kan få for meget af det! Eeeeelsker det

Anmeld

25. oktober 2012

Flødebollen

tarkoflen skriver:

Det er også min absolutte yndlings og jeg tror faktisk ikke jeg kan få for meget af det! Eeeeelsker det

Har førhen kun fået kogt mos, men efter at have prøvet friskrevet er jeg helt hooked.

men kilovis af Ingrid Marie på lager, kan det hurtig gå galt 

Anmeld

25. oktober 2012

tarkoflen

Kathepige skriver:

Har førhen kun fået kogt mos, men efter at have prøvet friskrevet er jeg helt hooked.

men kilovis af Ingrid Marie på lager, kan det hurtig gå galt 

Ja det er også min favorit!

Åhhh hvor kunne jeg virkelig godt spise det lige nu! Men har ingen markroner, så det bliver vist noget presset

Anmeld

26. oktober 2012

sabrina89

tarkoflen skriver:

Nu er det jo godt nok til den sene side jeg svarer, men jeg har lige lavet æblemarmelade med lakridspulver i og mums det smagte godt, måske det var en ide til en anden gang

Lavede også en med ingefær, men så skal man jo kunne lide ingefær... Men for sådan en der elsker det, så smager det lækkert!

Det lyder lidt lækkert det med lakrids.

Vil du lægge opskriften herind?

Anmeld

26. oktober 2012

tarkoflen

sabrina89 skriver:

Det lyder lidt lækkert det med lakrids.

Vil du lægge opskriften herind?

Ja det kan du tro

10 æbler uden kærnehus og skrald
3 spsk rørsukker
1 stang vanilje
Smag til med lakridspulver, har ikke helt styr på hvor meget jeg puttede i måske en spsk eller to...

Skær æblerne ud i den størrelse stykker du synes passer dig og så koger du bare det hele (på nær lakridspulveret) til det bliver til en mos. Når det er kogt ud, så tilsætter du lakridspulver, putter det i et steriliseret pantentglas eller et syltetøjsglas, evt skyllet i atamon, hvis det skal kunne holde sig ellers kan det vel fryses ligesom æblegrød, tror opskriften vil være nogenlunde den samme...

Anmeld

26. oktober 2012

sabrina89

tarkoflen skriver:

Ja det kan du tro

10 æbler uden kærnehus og skrald
3 spsk rørsukker
1 stang vanilje
Smag til med lakridspulver, har ikke helt styr på hvor meget jeg puttede i måske en spsk eller to...

Skær æblerne ud i den størrelse stykker du synes passer dig og så koger du bare det hele (på nær lakridspulveret) til det bliver til en mos. Når det er kogt ud, så tilsætter du lakridspulver, putter det i et steriliseret pantentglas eller et syltetøjsglas, evt skyllet i atamon, hvis det skal kunne holde sig ellers kan det vel fryses ligesom æblegrød, tror opskriften vil være nogenlunde den samme...

Mmm tak, det glæder jeg mig til at prøve

Anmeld

26. oktober 2012

tarkoflen

sabrina89 skriver:

Mmm tak, det glæder jeg mig til at prøve

Håber du synes det er lækkert

Det synes vi i hvert fald! Det kan jo også bruges som almindelig æblemos, jeg kom i hvert fald til at spise det med ske i dag, fordi jeg fik sådan lyst til det efter denne tråd... Ved ikke om det hænger sammen med at jeg er gravid, at jeg bare synes det var lækkert

Anmeld

28. oktober 2012

Pige2009

tarkoflen skriver:

Åhh hvor jeg elsker det! Det er nok en af den eneste desserter, som jeg bare altid kan spise!

Det kan også anbefales at lave med friske revne æbler, det laves på præcis samme måde, bare uden at det bliver kogt først!

Mums

Uhmmmmm

Anmeld

28. oktober 2012

tarkoflen

Baagøe skriver:

Uhmmmmm

Åhh nej nu fik jeg lyst til det igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.