Æblemos

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.730 visninger
36 svar
0 synes godt om
24. oktober 2012

sabrina89

Jeg har lige lavet 10L æblemos til fryseren. Men tænkte at vi skulle have lidt kage i aften.

Så kom med jeres bedste opskrift med æblemos

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2012

Pige2009

Ganske almindelig æblekage med marcipanmarkroner og flødeskum

Anmeld

24. oktober 2012

sabrina89

Baagøe skriver:

Det er også en sikker vinder og det bliver nok også den jeg laver (den elsker manden) Men kunne være lidt sjovt at prøve noget nyt

Anmeld

24. oktober 2012

Pige2009

sabrina89 skriver:

Det er også en sikker vinder og det bliver nok også den jeg laver (den elsker manden) Men kunne være lidt sjovt at prøve noget nyt

Ja, jeg elsker den. Hvad med æbletærte?

Anmeld

24. oktober 2012

FamilenStorm

Baagøe skriver:

Mums... Det får vi også "ofter her i efteråret med 4 æbletræer i haven

Anmeld

24. oktober 2012

Pige2009

FamilenStorm skriver:

Mums... Det får vi også "ofter her i efteråret med 4 æbletræer i haven

Min faster og onkel har en gård med nærmest alt selvforsynende og det lukrerer vi godt af

Anmeld

25. oktober 2012

Victoria2013

Jeg har med stor succes lavet cupcakes med æblemos flere gange - svigermormor har det med at give os adskillige poser hjemmelavet æblemos hvert efterår/vinter, så vi har altid rigeligt i fryseren. Sådan en god gang æblemos i en cupcake-dej og så evt. tilsat lidt stødt ingefær er rigtig lækkert

min "nemme" opskrift på cupcakes;

150 g. mel
150 g. smør
150 g. sukker
2-3 æg
1½-2 tsk bagepulver
evt. vanillesukker

Alle ingredienser røres godt sammen og fyld tilsættes efter behag. I det her tilfælde fx en god omgang æblemos og 1-2 tsk stødt ingefær. Bages i ovnen ved 180-200 grader i 20-25 minutter (hold øje med dem)

Anmeld

25. oktober 2012

sabrina89

Kia2013 skriver:

Jeg har med stor succes lavet cupcakes med æblemos flere gange - svigermormor har det med at give os adskillige poser hjemmelavet æblemos hvert efterår/vinter, så vi har altid rigeligt i fryseren. Sådan en god gang æblemos i en cupcake-dej og så evt. tilsat lidt stødt ingefær er rigtig lækkert

min "nemme" opskrift på cupcakes;

150 g. mel
150 g. smør
150 g. sukker
2-3 æg
1½-2 tsk bagepulver
evt. vanillesukker

Alle ingredienser røres godt sammen og fyld tilsættes efter behag. I det her tilfælde fx en god omgang æblemos og 1-2 tsk stødt ingefær. Bages i ovnen ved 180-200 grader i 20-25 minutter (hold øje med dem)

Det lyder lækkert. Det bliver jeg nød til at prøve

Anmeld

25. oktober 2012

tarkoflen

Baagøe skriver:

Åhh hvor jeg elsker det! Det er nok en af den eneste desserter, som jeg bare altid kan spise!

Det kan også anbefales at lave med friske revne æbler, det laves på præcis samme måde, bare uden at det bliver kogt først!

Mums

Anmeld

25. oktober 2012

Flødebollen

sabrina89 skriver:

Jeg har lige lavet 10L æblemos til fryseren. Men tænkte at vi skulle have lidt kage i aften.

Så kom med jeres bedste opskrift med æblemos

Jeg prøvede med friskrevet æble, makron og flødeskum. Er du... GAL! Det var godt.. Den der friskhed. Mums!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.