Ser du dine veninder??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.729 visninger
26 svar
0 synes godt om
23. oktober 2012

Anonym trådstarter

Hej piger.

Dette indlæg kommer fordi jeg lige nu har det stramt. Min veninde og jeg mødte hinanden da vi var på barsel samtidig og vi blev hurtig tætte veninder som sås TIT.  Nogen gange flere dage om ugen. Nu er hun begyndt på arbejdet efter barsel er slut og nu har huN slet ik tid mere. Hun har sagt at hun foretrækker at være derhjemme når hun har fri/weekend fordi hun ser sine børn så lidt i hverdagene.

Self forstår jeg godt at hun vægter sine børn højest, det gør jeg da bsolut også selv. Men syns jo også det er vigtigt at have et 'liv' udover arbejde og familie. Syns det er vigtigt at se sine venner osv.

Nu ved jeg så ik om jeg ska regne med at jeg ik ser hende særlig tit mere (måske næsten aldrig) når hun kun vil være derhjemme :-( 

Græder ved tanken om at min bedste veninde måske ik har lyst til at sætte tid af til mig mere :-(

Hva med jer? Ser I ik jeres veninder selvom I har arbejdet, mand og børn????

Knus en Som ik syns man vælger sine børn fra fordi man vælger veninder til en gang hver måned el hver anden måned

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2012

anynom

Anonym skriver:

Hej piger.

Dette indlæg kommer fordi jeg lige nu har det stramt. Min veninde og jeg mødte hinanden da vi var på barsel samtidig og vi blev hurtig tætte veninder som sås TIT.  Nogen gange flere dage om ugen. Nu er hun begyndt på arbejdet efter barsel er slut og nu har huN slet ik tid mere. Hun har sagt at hun foretrækker at være derhjemme når hun har fri/weekend fordi hun ser sine børn så lidt i hverdagene.

Self forstår jeg godt at hun vægter sine børn højest, det gør jeg da bsolut også selv. Men syns jo også det er vigtigt at have et 'liv' udover arbejde og familie. Syns det er vigtigt at se sine venner osv.

Nu ved jeg så ik om jeg ska regne med at jeg ik ser hende særlig tit mere (måske næsten aldrig) når hun kun vil være derhjemme :-( 

Græder ved tanken om at min bedste veninde måske ik har lyst til at sætte tid af til mig mere :-(

Knus en Som ik syns man vælger sine børn fra fordi man vælger veninder til en gang hver måned el hver anden måned

Hvornår sluttede hendes barsel?

Jeg startede selv på job for 3 uger siden og jeg har vitterligt ikke tid eller lyst til andet end arbejde og hjem. Jeg savner min pige hvert sekund jeg er på arbejde og kan slet ikke overskue at skulle lave noget når jeg får fri hvis det betyder at jeg ikke ser hende. Sådan er det nok de næste par måneder.

Anmeld

23. oktober 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Hej piger.

Altså nu har jeg to børn , et hus og en kæreste , og jeg har virkelig svært ved at få tid til andet pt..

Jeg forstår hende udemærket godt , og jeg ser ikke mine veninder særlig tit , fordi der simpelthen ikke er tid til det .. Desværre ..

Det KAN jo være hun er rigtig ked af det er sådan , men selvf. blir hun nød til at være sammen med sine børn når tiden er til det ..
Engang i mellem tager jeg da også ud , men jeg vægter mine børn højere end mine veninder , og sådan er jeg bare ..  

Anmeld

23. oktober 2012

Mettefpigen

Jeg har personligt heller ikk rigtig tid til mine venner pt... Kommer hjem fra arb mellem 18-1930 fra arb så er rimelig smadret i weekenden.... Ser også ret sjældent mine venner, men engang imellem er der plads til dem, men så blir bassen også passet.... ;-)

Anmeld

23. oktober 2012

MortilElias2010

Nej jeg ser ikke mine veninder, og vi trives i begge lejre på den måde. Vi griber telefonen hvis der er noget vi har brug for hinanden til, en snak osv. Jeg har et par stykker i Sønderborg, som jeg ser når jeg er på besøg hos mine forældre dernede og mormor og morfar kan se efter Elias. Så har jeg min søster og barndomsveninde gennem de sidste 22 år bosiddende i Aarhus og dem ser jeg når jeg er deroppe alene eller sammen med Elias. Knapt så meget min barndomsveninde men hun er også lige blevet mor igen, jeg har arbejde og min egen søn at tage mig af, samt landejendom og min mand og nyder meget bare at være hjemme. Så kontakten er oftest et like eller et prik på facebook og gennem billeder. Tænker ikke så meget over det for jeg ved jeg har dem i mit hjerte og de ved de har mig for altid! 

Anmeld

23. oktober 2012

LR85

Anonym skriver:

Hej piger.

Min veninde og jeg er begge på barsel med vores nydødte. 

Nyder at vi kan ses hele tiden og frygter den dag vi begge starter arbejde, vi bor 35-40 km fra hinanden og det vil være svært at finde tid. 

Tror det er ret normalt, men dermed også sagt at hvis interessen er lige stor fra begge parter, så skal man nok finde tid. 

Det lyder lidt som om i er vokset fra hinanden og har hver jeres ønsker, forventninger og værdier. 

Anmeld

23. oktober 2012

Ryberg

phew, det kunne have været min veninde der skrev det indlæg!

Jeg er en røv - mod alle mine veninder, og jeg ved det godt, og jeg tror også at de ved, at jeg ved det

Forskellen på mig og hende du beskriver er bare, at jeg VÆLGER ikke nogen frem for noget, jeg kan bare godt lide at være hjemme, være mig selv, koncentrere mig om mit, og jeg tænker virkelig ikke over hvornår jeg sidste har set den og den og den og den.

Jeg er ikke typen der kommer dumpende forbi, eller ringer og siger hej hej...

og det er ikke fordi jeg ikke elsker mine veninder - for det gør jeg, hvad skulle jeg gøre uden dem

og de VED også, at hvis de har behov for mig - så står jeg der med det samme med ALT hvad jeg har at give dem!

Jeg er bare ikke "bygget" sådan, hele mit liv er jeg blevet mobbet og ikke haft nogen tæt på mig, når man så prøver det i et voksenliv, så er man "skadet".

Da jeg havde barsel, havde jeg 2 veninder, og brugte MEGET tid på den ene, og efter vores barsel er slut, har hun haft svært ved at vi ikke så hinanden flere gange om ugen - og kan godt forstå hende.

Men det er bare så svært når det hele skal hænge sammen.

For under barsel har man sig selv og sin baby.

Når hverdagen kommer er det bare et run uden lige...

Min pointe med alt det her er:

En rigtig veninde er den som er der - når der er behov for det, og som gerne tager sig tid til at vente til når der er tid.
En rigtig veninde elsker dig uanset hvad.
En rigtig veninde tænker på sine veninder selvom hun måske ikke har tid til at besøge dem, eller ringer til dem eller har tid til at være sammen med dem.

og så husk - vi har alle forskellige behov - accepter hinanden for den man er, så kommer man længst.

og lige et stort knus fra mig
For forstår dig, for det gør så ondt når min veninde ringer til mig "er du sur på mig, har jeg gjort noget galt, det er bare så længe siden.........."

Så forstår dig!

Anmeld

24. oktober 2012

Mumto3

Jeg har det præcis som din veninde. Se lom jeg ikke arbejder fuld tid, så er der bare så meget med 3 små børn at der bare slet ikke er tid til veninder. Det er jeg helt vildt ked af!!! Men jeg ser ikke mine veninder, og der går måneder i mellem vi taler i telefon, men vi har lovet hinanden at selvom vi ikke ses i nogle år, så er vi stadig veninder bagefter.

Anmeld

24. oktober 2012

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Hej piger.

Min tætteste veninde og jeg har en aftale om at vi spiser / spiser og sover sammen 1 gang om ugen som min...

Hun er moster til min søn og han eeeelsker hende over alt og hun ham..

Dette har vi aftalt fordi vi ikke vil miste hinanden, jeg HADER hendes søster som pesten for hun prøvede at ødelægge alt for mig og det kostede os vores venskab en gang i 1 år, og det vil vi aldrig igennem igen så derfor sørger vi for at holde kontakten så tæt.. Selvom hun både studere, har job og egen lejlighed så vælger vi at priotere sådan - og sådan SKAL det også være når jeg starter studie igen

Anmeld

24. oktober 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg forstår godt din veninde. Hvad med dig selv? - er du ikke også snart færdig med barsel, for så står I vel i samme situation i forhold til at få det hele til at køre med arbejdsliv og familieliv? 

Da mine børn var små, sås jeg og veninderne heller ikke så tit, men vi var jo i samme båd, hængt op med job og børn, så vi havde ikke noget at lade hinanden høre - og hen ad vejen fandt vi tid til hinanden igen. Det kommer efterhånden. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.