Fortæl om jeres planlagte kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2012

Gardenia

Mariekiksen skriver:

Tak skal du ha! 

Han har været med mig gennem en del operationer før, så han ved han skal tage tørnen. Strammer vel en del i arret den første tid? 

Hvordan med den smertestillende? Får man andet end rygmarvsbedøvelsen??? Og fik du i så fald kvalme af den? Jeg tåler ikke morfin og får derfor noget lign. men bliver stadig ret dårlig og kaster op ihvertfald en dag. Kan intet holde i mig.  

Sammenligner lidt og frygter det blir det samme som med de operationer jeg har fået foretaget førhen . Her har jeg som sagt været enormt dårlig og øm i ugevis og ja så har mit energiniveau været lig nul. Sov de første dage væk..  

Jamen så ved han jo hvad han går ind til, kan man sige

Altså, mit ar slog mig faktisk lidt omkuld. For sygeplejersken kiggede på det og der lagde jeg mærke til jeg var sat sammen med hæfteklemmer - fandt det vildt mistænkeligt. Lige da jeg begyndte at røre på mig, føltes det som om jeg var blevet kørt over på tværs, ben var fine, arme var fine og hjerne fungerede, men maven var sat sammen med hæfteklemmer?!

Jeg er generelt ikke bange for smertestillende og tog hvad sygeplejersken synes jeg skulle tage, så jeg lagde ikke som sådan mærke til aret. Men jo, jeg var øm og gik som en gammel dame i de første timer efter.

Jeg havde ingen bivirkninger ved epiduralen, rystede som en sindssyg da baby var ude af mig, men det fik jeg noget mod. Ingen kvalme eller noget - fortæl dem det? Der kan vel ordnes noget for jer der ikke kan tåle morfin?

Du skal ikke tænke på om du sover de næste dage væk, det gør baby højest sandsynligt også. Jae, vi så ikke rigtigt noget til vores dreng de første 3 måneders tid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2012

Mariekiksen

Gardenia skriver:

Jamen så ved han jo hvad han går ind til, kan man sige

Altså, mit ar slog mig faktisk lidt omkuld. For sygeplejersken kiggede på det og der lagde jeg mærke til jeg var sat sammen med hæfteklemmer - fandt det vildt mistænkeligt. Lige da jeg begyndte at røre på mig, føltes det som om jeg var blevet kørt over på tværs, ben var fine, arme var fine og hjerne fungerede, men maven var sat sammen med hæfteklemmer?!

Jeg er generelt ikke bange for smertestillende og tog hvad sygeplejersken synes jeg skulle tage, så jeg lagde ikke som sådan mærke til aret. Men jo, jeg var øm og gik som en gammel dame i de første timer efter.

Jeg havde ingen bivirkninger ved epiduralen, rystede som en sindssyg da baby var ude af mig, men det fik jeg noget mod. Ingen kvalme eller noget - fortæl dem det? Der kan vel ordnes noget for jer der ikke kan tåle morfin?

Du skal ikke tænke på om du sover de næste dage væk, det gør baby højest sandsynligt også. Jae, vi så ikke rigtigt noget til vores dreng de første 3 måneders tid

Ja må tage en snak med lægerne og få lidt afklaring på det.. 

Men hæfteklemmer. Ja lyder voldsomt..  

Gad vide om bedøvelsen påvirker ens puls og de så må hitte på noget andet ved mig.. Også noget jeg må spørge om... 

Lyder godt du slap for kvalme og opkast. Jeg har fået det ligemeget hvad de har givet mig. Tåler det generelt ret dårligt.. Får normalt kvalmestillende men hjælper ikke... 

Hihi godt at høre, så vil jeg ikke være så nervøs igen over det. Ellers må manden tage lidt over... 

Men ja, som du nok kan høre har jeg så mange ubesvarede spørgsmål som i nok heller ikk kan hjælpe med i og med jeg har så meget L*** der gør jeg måske ikke får den samme omgang som andre.. Håber der kan komme afklaring snarest. Man vil gerne vide hvad man skal og går indtil. Sådan nogenlunde ihvertfald... 

Anmeld

24. oktober 2012

Gardenia

Mariekiksen skriver:

Ja må tage en snak med lægerne og få lidt afklaring på det.. 

Men hæfteklemmer. Ja lyder voldsomt..  

Gad vide om bedøvelsen påvirker ens puls og de så må hitte på noget andet ved mig.. Også noget jeg må spørge om... 

Lyder godt du slap for kvalme og opkast. Jeg har fået det ligemeget hvad de har givet mig. Tåler det generelt ret dårligt.. Får normalt kvalmestillende men hjælper ikke... 

Hihi godt at høre, så vil jeg ikke være så nervøs igen over det. Ellers må manden tage lidt over... 

Men ja, som du nok kan høre har jeg så mange ubesvarede spørgsmål som i nok heller ikk kan hjælpe med i og med jeg har så meget L*** der gør jeg måske ikke får den samme omgang som andre.. Håber der kan komme afklaring snarest. Man vil gerne vide hvad man skal og går indtil. Sådan nogenlunde ihvertfald... 

Din jordemoder kan finde ud af alt det der for dig, min var utroligt tålmodig og svarede på alle mulige fjollede spørgsmål "Skærer de så mavesækken op?" og "hvad hvis livmoderen begynder at flappe rundt?" .. de er vant til lidt af hvert

Held og lykke med det hele, det skal nok gå

Anmeld

24. oktober 2012

Mariekiksen

Gardenia skriver:

Din jordemoder kan finde ud af alt det der for dig, min var utroligt tålmodig og svarede på alle mulige fjollede spørgsmål "Skærer de så mavesækken op?" og "hvad hvis livmoderen begynder at flappe rundt?" .. de er vant til lidt af hvert

Held og lykke med det hele, det skal nok gå

Vi spurgte jordemor igår og hun kunne ikke svare på meget andet end sådan omkring heling osv. Og hvad de gør normalt. Men om det blir sådan for mig med min sygdom turde hun ikk svare på. Vi skal på svangre mandag og det er dem der sidder med svarene så hører dem der 

Og taaak! Det jeg også sikker på! 

Anmeld

24. oktober 2012

merethe

Profilbillede for merethe
Mariekiksen skriver:

Tak. Har læst din beretning. Lyder jo helt "nemt og smertefrit"

Har læst børnene kan have lidt problemer med vejrtrækningen pga. der ikke frigives noget fra deres lunger som ved en alm. fødsel. Oplevede i ingen problemer af den art? 

Mine børn havde ingen problemer med vejrtrækningen. De havde det rigtig godt.

Anmeld

24. oktober 2012

LR85

Mariekiksen skriver:

Så når jeg 29+0 imorgen og lillepigen trives. 

Er efter mange overvejelser nået frem til jeg ønsker et kejsersnit, da jeg ikke ønsker begive mig ud i en naturlig fødsel med mine hjertefejl. Tanken er for skræmmende og tror virkelig ikk jeg ville ku klare det. Og det til trods for jeg indtil nu har sagt "det skal jeg bare". Lægerne har hele tiden været meget vævende omkring om jeg nu ku føde naturligt, så blir støttet i beslutningen om et KS. 

Nu kommer mit spørgsmål så. Jer der har oplevet et planlagt kejsersnit, kan i fortælle om jeres oplevelse? Hvordan foregik det osv.?

Desuden. Det blir på OUH. Nogen med erfaring indenfor hvor mange dage før termin det laves??? Og har man selv lidt at sku ha sagt ift. datoen?

//Louise 

Hej Louise. 

Jeg fik PKS i februar 2010 og i juni 2012. 

På riget og hvidovre. 

det var begge nogen rigtig gode oplevelser. Man er nervøs, men det er jo klart. 

det er jo lidt forskelligt fra sted til sted, men overordnet bliver man bedøvet (hvilket OVERHOVED ikke gør ondt eller noget)

de hjælper barnet ud og det bliver som oftest undersøgt lidt. Barnet og faren følger med dig på opvågningen (hvis i har mulighed for det, er det en god ide at tage noget mad med der). 

Når du kan bevæge dine fødder, kommer i på en barselsgang hvor der er lidt ro. Barnet kan lægges ordenligt til og bliver skiftet og sådan. Man får nok også barnet over til sig på opvågningen, men man er lidt omtumlet og har mange slanger og ledninger på sig, så det kan være lidt svært. 

Skriv endelig hvis du har flere spørgsmål. Du kan i hvert fald glæde dig. Det er en god oplevelse. 

Anmeld

24. oktober 2012

Mi&Mi

Mariekiksen skriver:

Jaa.. Der heldigvis kommet flere positive historier til nu, så det rart.. 

Men vil gerne ha det hele med, så fint med flere sider af samme sag.. 

Der er jo et indgreb med visse risici.. 

Kan godt forstå at du vil have det hele med, sådan havde jeg det også.. har set så mange kejsersnit i tv før mit eget kejsersnit, så føler man sig også godt forberedt :-)

Anmeld

28. oktober 2012

Mariekiksen

LR85 skriver:

Hej Louise. 

Jeg fik PKS i februar 2010 og i juni 2012. 

På riget og hvidovre. 

det var begge nogen rigtig gode oplevelser. Man er nervøs, men det er jo klart. 

det er jo lidt forskelligt fra sted til sted, men overordnet bliver man bedøvet (hvilket OVERHOVED ikke gør ondt eller noget)

de hjælper barnet ud og det bliver som oftest undersøgt lidt. Barnet og faren følger med dig på opvågningen (hvis i har mulighed for det, er det en god ide at tage noget mad med der). 

Når du kan bevæge dine fødder, kommer i på en barselsgang hvor der er lidt ro. Barnet kan lægges ordenligt til og bliver skiftet og sådan. Man får nok også barnet over til sig på opvågningen, men man er lidt omtumlet og har mange slanger og ledninger på sig, så det kan være lidt svært. 

Skriv endelig hvis du har flere spørgsmål. Du kan i hvert fald glæde dig. Det er en god oplevelse. 

Tusind tak for din historie. 

Jeg kan mærke det giver mig mere og mere ro at høre fra jer der har haft positive oplevelser med et PKS. Så tak 

Anmeld

28. oktober 2012

LR85

Mariekiksen skriver:

Tusind tak for din historie. 

Jeg kan mærke det giver mig mere og mere ro at høre fra jer der har haft positive oplevelser med et PKS. Så tak 

Det var virkelig en god oplevelse. 

Glæd dig. 

Sørg for at få hvilet godt, pak noget ynglingsmad og tag alt det smertestillende du har brug for. 

Og nyd det så godt du kan 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.