Fortæl om jeres planlagte kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2012

merethe

Profilbillede for merethe
Mariekiksen skriver:

Så når jeg 29+0 imorgen og lillepigen trives. 

Er efter mange overvejelser nået frem til jeg ønsker et kejsersnit, da jeg ikke ønsker begive mig ud i en naturlig fødsel med mine hjertefejl. Tanken er for skræmmende og tror virkelig ikk jeg ville ku klare det. Og det til trods for jeg indtil nu har sagt "det skal jeg bare". Lægerne har hele tiden været meget vævende omkring om jeg nu ku føde naturligt, så blir støttet i beslutningen om et KS. 

Nu kommer mit spørgsmål så. Jer der har oplevet et planlagt kejsersnit, kan i fortælle om jeres oplevelse? Hvordan foregik det osv.?

Desuden. Det blir på OUH. Nogen med erfaring indenfor hvor mange dage før termin det laves??? Og har man selv lidt at sku ha sagt ift. datoen?

//Louise 

Fik planlagt kejsersnit i 2005 og 2011 og her er en link til min fødselsberetning med min datter fra 2011. Den er kort, men hvis du har andre spørgsmål så spørger du bare. 

https://www.baby.dk/debat/85883pi1/1--kvartal-2011/saa-har-jeg-faaet-min-lille-pige.aspx

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2012

Gardenia

Mariekiksen skriver:

Så når jeg 29+0 imorgen og lillepigen trives. 

Er efter mange overvejelser nået frem til jeg ønsker et kejsersnit, da jeg ikke ønsker begive mig ud i en naturlig fødsel med mine hjertefejl. Tanken er for skræmmende og tror virkelig ikk jeg ville ku klare det. Og det til trods for jeg indtil nu har sagt "det skal jeg bare". Lægerne har hele tiden været meget vævende omkring om jeg nu ku føde naturligt, så blir støttet i beslutningen om et KS. 

Nu kommer mit spørgsmål så. Jer der har oplevet et planlagt kejsersnit, kan i fortælle om jeres oplevelse? Hvordan foregik det osv.?

Desuden. Det blir på OUH. Nogen med erfaring indenfor hvor mange dage før termin det laves??? Og har man selv lidt at sku ha sagt ift. datoen?

//Louise 

Jeg havde en fin oplevelse, selvom det var en gigantisk portion for mig at indeholde. Selve indgrebet foregik uden de store dramaer, narkoselægen ramte rigtigt første gang. Alt i alt var de vel igang i 10 minutters tid fra jeg var kommet ind til jeg blev kørt ud..

Men forbered din mand/kæreste på at du har ondt den første tid. Det er ikke en smerte der ikke er til at holde ud, men du skal lige vænne dig til det hele. Og pas godt på dit ar, mit er næsten forsvundet 2½ år efter.

Du skal ikke lytte på alle de dårlige historier, dem kan du ikke bruge til noget allligevel. Går det galt så er du det helt rigtige sted, langt størstedelen af PKS går som de skal. Og du bliver mor af det

Anmeld

24. oktober 2012

Mi&Mi

Mariekiksen skriver:

Super med en positiv historie.  Tænker (måske naivt) at sat ved siden af utallige operationer i hjertet bliver det "nemt", men sys det lidt uhyggeligt nogle alligevel har haft grimme oplevelser. 

Foregik det i et roligt tempo så? Hvor længe inden din termin blev det foretaget? 

Tror du har ret :-)
Også synd for folk der har en dårlig oplevelse, og også utroligt at det kan svinge så meget fra person til person!

Ja det gik stille og roligt, de gav sig god tid til det de skulle :-)
Jeg fik mit kejsersnit 5 dage før termin :-)
Tak skal du have :-D

Anmeld

24. oktober 2012

Mariekiksen

4kløver skriver:

Det skal du ikke være ikke alle har det som jeg.
Alt gik som det skulle, jeg fik ryste tur bagefter som er helt normal og fik noget for at stoppe det.
Men der var Inge kærlighed ved første øjekast. Jeg kunne ingen ting selv og hvergang jeg skulle op af sengen fik jeg bare mere ondt. Mad fik jeg ikke meget af. En af de sidste dage jeg var der kom jeg til at gøre det i bukserne. Jeg tabte mig og da vi kom hjem kunne jeg stadig ikke noget og hele december gik bare med at ha ondt og inge ting kunne.. og det gjorde mere ondt i hjertet da min datter vil ha mig til at hjælpe hende men kunne ikke..

Han var min nr 5 og har 4 gode fødsler bag mig. Men valgte ks da han sad op og han fik stress da de prøver at vende ham.

Ihh lyder ikke sjovt. Kan godt forstå det har været op af bakke så.. 

Var det fordi du har en lavere smertetærskel eller var det gener/tilstødende komplikationer der gjorde det var så hårdt for dig at komme over? (håber ikke du tolker det forkert, men nogen mærker smerte kraftigere end andre) 

Har læst lidt om. at man fordi man ikke gennemgår de normale faser i en fødsel så ikke får frigivet et hormon der gør det kan være lidt sværere at knytte sig til den nyfødte. Tror du det var sådan noget du oplevede? 

Håber du kommet dig over en grim oplevelse! Og tak for du delte! 

Anmeld

24. oktober 2012

Mariekiksen

december-babyen skriver:

Jeg fik planlagt kejsersnit i december 2011 på OUH og skal have det i december i år igen.
Jeg havde et fantastisk forløb, fik det foretaget 6 dage før termin og regner med det bliver ca det samme denne gang.
Jeg har kun positive minder om det og havde da ondt men det var til at holde ud.

Okay. Tak for din historie. Glad for det gik godt. Jeg aner intet om det, også fordi jeg så gerne ville føde selv. Men nu jeg mest tryg ved kejsersnittet, så skal bare se at få læst lidt om hvad der skal ske og hvad det indebærer.. Også derfor jeg søger historier  

Grunden til jeg spørger om datoen, er at min mand skal til vigtig eksamen start januar så om man kan sige de dage ikke passer! Krydser fingre for man får lidt medbestemmelse! 

Anmeld

24. oktober 2012

Mariekiksen

merethe skriver:

Fik planlagt kejsersnit i 2005 og 2011 og her er en link til min fødselsberetning med min datter fra 2011. Den er kort, men hvis du har andre spørgsmål så spørger du bare. 

https://www.baby.dk/debat/85883pi1/1--kvartal-2011/saa-har-jeg-faaet-min-lille-pige.aspx

Tak. Har læst din beretning. Lyder jo helt "nemt og smertefrit"

Har læst børnene kan have lidt problemer med vejrtrækningen pga. der ikke frigives noget fra deres lunger som ved en alm. fødsel. Oplevede i ingen problemer af den art? 

Anmeld

24. oktober 2012

Mariekiksen

Gardenia skriver:

Jeg havde en fin oplevelse, selvom det var en gigantisk portion for mig at indeholde. Selve indgrebet foregik uden de store dramaer, narkoselægen ramte rigtigt første gang. Alt i alt var de vel igang i 10 minutters tid fra jeg var kommet ind til jeg blev kørt ud..

Men forbered din mand/kæreste på at du har ondt den første tid. Det er ikke en smerte der ikke er til at holde ud, men du skal lige vænne dig til det hele. Og pas godt på dit ar, mit er næsten forsvundet 2½ år efter.

Du skal ikke lytte på alle de dårlige historier, dem kan du ikke bruge til noget allligevel. Går det galt så er du det helt rigtige sted, langt størstedelen af PKS går som de skal. Og du bliver mor af det

Tak skal du ha! 

Han har været med mig gennem en del operationer før, så han ved han skal tage tørnen. Strammer vel en del i arret den første tid? 

Hvordan med den smertestillende? Får man andet end rygmarvsbedøvelsen??? Og fik du i så fald kvalme af den? Jeg tåler ikke morfin og får derfor noget lign. men bliver stadig ret dårlig og kaster op ihvertfald en dag. Kan intet holde i mig.  

Sammenligner lidt og frygter det blir det samme som med de operationer jeg har fået foretaget førhen . Her har jeg som sagt været enormt dårlig og øm i ugevis og ja så har mit energiniveau været lig nul. Sov de første dage væk..  

Anmeld

24. oktober 2012

Mariekiksen

simone91 skriver:

Tror du har ret :-)
Også synd for folk der har en dårlig oplevelse, og også utroligt at det kan svinge så meget fra person til person!

Ja det gik stille og roligt, de gav sig god tid til det de skulle :-)
Jeg fik mit kejsersnit 5 dage før termin :-)
Tak skal du have :-D

Jaa.. Der heldigvis kommet flere positive historier til nu, så det rart.. 

Men vil gerne ha det hele med, så fint med flere sider af samme sag.. 

Der er jo et indgreb med visse risici.. 

Anmeld

24. oktober 2012

Rebecca55

Det havde hele tiden været planlagt jeg skulle have kejsersnit, da jeg ventede trillinger. Men det endte med akut kejsersnit da jeg fik voldsom svangerskabsforgiftning.

Jeg var ret nervøs for bedøvelsen, for havde hørt det gjorde vildt ondt. Men det nev kun lidt og så lå jeg ellers ret hurtigt og var klar. De var super søde til at forklare alt hvad de foretog sig undervejs og ud over svangerskabsforgiftningen var det en fantastisk oplevelse. For det var jo "min fødsel" af mine små guldklumper. Jeg kom mig ret hurtigt og fik også taget stingene taget ud 3 eller var det 4 dage før tid, da jeg åbenbart heler meget hurtigt. Selvfølgelig skal man ikke gå i gang med lange gå ture og hoved rengøring. Men du kan lyn hurtigt mærke på din krop når du skal sætte dig og slappe af.

Jeg er slet ikke nervøs for at skulle det samme igennem igen, hvis det en gang skulle gå sådan.

Held og lykke.

Anmeld

24. oktober 2012

Mariekiksen

Rebecca55 skriver:

Det havde hele tiden været planlagt jeg skulle have kejsersnit, da jeg ventede trillinger. Men det endte med akut kejsersnit da jeg fik voldsom svangerskabsforgiftning.

Jeg var ret nervøs for bedøvelsen, for havde hørt det gjorde vildt ondt. Men det nev kun lidt og så lå jeg ellers ret hurtigt og var klar. De var super søde til at forklare alt hvad de foretog sig undervejs og ud over svangerskabsforgiftningen var det en fantastisk oplevelse. For det var jo "min fødsel" af mine små guldklumper. Jeg kom mig ret hurtigt og fik også taget stingene taget ud 3 eller var det 4 dage før tid, da jeg åbenbart heler meget hurtigt. Selvfølgelig skal man ikke gå i gang med lange gå ture og hoved rengøring. Men du kan lyn hurtigt mærke på din krop når du skal sætte dig og slappe af.

Jeg er slet ikke nervøs for at skulle det samme igennem igen, hvis det en gang skulle gå sådan.

Held og lykke.

Trillinger. Vildt!  

Okay. Dejligt det gik godt og var positivt til trods for det så blev akut.

Og tusind tak!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.