Fortæl om jeres planlagte kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.093 visninger
33 svar
0 synes godt om
23. oktober 2012

Mariekiksen

Så når jeg 29+0 imorgen og lillepigen trives. 

Er efter mange overvejelser nået frem til jeg ønsker et kejsersnit, da jeg ikke ønsker begive mig ud i en naturlig fødsel med mine hjertefejl. Tanken er for skræmmende og tror virkelig ikk jeg ville ku klare det. Og det til trods for jeg indtil nu har sagt "det skal jeg bare". Lægerne har hele tiden været meget vævende omkring om jeg nu ku føde naturligt, så blir støttet i beslutningen om et KS. 

Nu kommer mit spørgsmål så. Jer der har oplevet et planlagt kejsersnit, kan i fortælle om jeres oplevelse? Hvordan foregik det osv.?

Desuden. Det blir på OUH. Nogen med erfaring indenfor hvor mange dage før termin det laves??? Og har man selv lidt at sku ha sagt ift. datoen?

//Louise 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2012

4kløver

Kan kun sige at det er noget jeg ikke ønsker at gøre igen. Det tog for hårdt på mig. Men ellers er de super søde på OUH.

Anmeld

23. oktober 2012

Mariekiksen

4kløver skriver:

Kan kun sige at det er noget jeg ikke ønsker at gøre igen. Det tog for hårdt på mig. Men ellers er de super søde på OUH.

Ihh det bekymrer mig at læse. 

Det er ikke noget du vil uddybe? Var det et planlagt kejsersnit? Man hører tit at dine tanker er de der har oplevet et akut kejsersnit går med... 

Men ja de er super søde på OUH. Går derude hele tiden, så kender dem snart.  Min ene læge er Liselotte der også medvirker i redningskvinder på tv3. Hun er bare fantastisk! 

Anmeld

23. oktober 2012

Mi&Mi

Hej :-)
Jeg fik planlagt kejsersnit d. 10 i denne måned, på bornholms hospital, jeg frygtede virkelig at det skulle være en forfærdelig oplevelse, og at være fuldstændig hjælpeløs bagefter, men det var slet ikke som jeg havde regnet med, selvom de havde problemer med at ligge bedøvelsen, de forsøgte 5 gange, så var det stadig en fed oplevelse!
Havde slet ikke brug for så meget hjælp bag efter, kunne nøjes med panodil og ibuprofen, kom hjem efter 3 dage :-)
Gjorde det gerne igen!

Anmeld

23. oktober 2012

Maja88

4kløver skriver:

har det på samme måde

Anmeld

23. oktober 2012

Mariekiksen

simone91 skriver:

Jeg fik planlagt kejsersnit d. 10 i denne måned, på bornholms hospital, jeg frygtede virkelig at det skulle være en forfærdelig oplevelse, og at være fuldstændig hjælpeløs bagefter, men det var slet ikke som jeg havde regnet med, selvom de havde problemer med at ligge bedøvelsen, de forsøgte 5 gange, så var det stadig en fed oplevelse!
Havde slet ikke brug for så meget hjælp bag efter, kunne nøjes med panodil og ibuprofen, kom hjem efter 3 dage :-)
Gjorde det gerne igen!

Super med en positiv historie.  Tænker (måske naivt) at sat ved siden af utallige operationer i hjertet bliver det "nemt", men sys det lidt uhyggeligt nogle alligevel har haft grimme oplevelser. 

Foregik det i et roligt tempo så? Hvor længe inden din termin blev det foretaget? 

Anmeld

23. oktober 2012

Mariekiksen

Maja88 skriver:

har det på samme måde

Du kunne ikke tænke dig at uddybe?  Blir helt nervøs... 

Anmeld

23. oktober 2012

Mariekiksen

simone91 skriver:

Gjorde det gerne igen!

Overså du havde skrevet det var her for nyligt! TILLYKKE DA! 

Anmeld

23. oktober 2012

4kløver

Mariekiksen skriver:

Ihh det bekymrer mig at læse. 

Det er ikke noget du vil uddybe? Var det et planlagt kejsersnit? Man hører tit at dine tanker er de der har oplevet et akut kejsersnit går med... 

Men ja de er super søde på OUH. Går derude hele tiden, så kender dem snart.  Min ene læge er Liselotte der også medvirker i redningskvinder på tv3. Hun er bare fantastisk! 

Det skal du ikke være ikke alle har det som jeg.
Alt gik som det skulle, jeg fik ryste tur bagefter som er helt normal og fik noget for at stoppe det.
Men der var Inge kærlighed ved første øjekast. Jeg kunne ingen ting selv og hvergang jeg skulle op af sengen fik jeg bare mere ondt. Mad fik jeg ikke meget af. En af de sidste dage jeg var der kom jeg til at gøre det i bukserne. Jeg tabte mig og da vi kom hjem kunne jeg stadig ikke noget og hele december gik bare med at ha ondt og inge ting kunne.. og det gjorde mere ondt i hjertet da min datter vil ha mig til at hjælpe hende men kunne ikke..

Han var min nr 5 og har 4 gode fødsler bag mig. Men valgte ks da han sad op og han fik stress da de prøver at vende ham.

Anmeld

23. oktober 2012

december-babyen

Jeg fik planlagt kejsersnit i december 2011 på OUH og skal have det i december i år igen.
Jeg havde et fantastisk forløb, fik det foretaget 6 dage før termin og regner med det bliver ca det samme denne gang.
Jeg har kun positive minder om det og havde da ondt men det var til at holde ud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.