Fagforening/A-kasse (?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2012

come2

MorDk skriver:

Det har du ret i... også derfor jeg meldte mig ind igen!!

Sådan så jeg havde været medlem af A-kassen 1 år inden min søn kom til verden osv. MEN altså ... stadig så er det sgu mange penge... og jeg sys det er for dårligt at de ikke hjælper en... (jeg har ihvertfald været uheldig) og så sys jeg jeg er blevet snakket grimt til flere gange ... det ER bare ikke OK

Jeg er super tilfreds med dem. Men det afhænger nok af hvilken afdeling man hører ind under

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2012

MorDk

come2 skriver:

Jeg er super tilfreds med dem. Men det afhænger nok af hvilken afdeling man hører ind under

Ja! Men det har jo nok ændret sig ... det er efterhånden mange år siden ...  

Anmeld

23. oktober 2012

TR

HeidiØ skriver:

Jeg er medlem af HK's A-kasse. Så længe jeg er ledig er jeg meldt ud af deres fagforening.

Seriøst ? Det da penge at spare ! Jeg Betaler til begge :/

Anmeld

23. oktober 2012

TR

MorDk skriver:

Hvilken fagforening/A-kasse er du medlem af?

Jeg er medlem af Foa forbund og A-kasse (kedelige penge... men tør ikke andet)

Jeg er i HK

Anmeld

23. oktober 2012

bøllen

Er medlem af FOA .

men pga af fp er jeg pr 1/11 ændret i medlemskab

Anmeld

23. oktober 2012

130312

Er ikke medlem af en fagforening. Men er medlem af ASE

Anmeld

23. oktober 2012

anynom

Er både i fagforening og a-kasse ved Krifa - og de har hjulpet mig ufatteligt meget i forbindelse med min graviditet (min åndsvage chef og nogle penge hun forsøgte at snyde mig for da jeg blev sygemeldt) ...

Anmeld

23. oktober 2012

JulieE

LykkeB skriver:

Men hvis jeg nu skulle blive fyret. Kan jeg så ikke bare melde mig ind i fagforeningen?

Hvis du ikke er medlem af fagforeningen, når du bliver fyret, skal du ikke umiddelbart regne med at de hjælper dig, hvis du først melder dig ind, når du står med håret i postkassen  Helt barsk og kontant... Men sådan er det. det handler om at man skal betale til fælleskabet også når man ikke "har brug" for dem. Tilgengæld er der ofte gode kurser og foredrag, man kan deltage i gratis eller næsten gratis, hvis man kigger i fagbladene.

Jeg er iævrigt medlem af FOA, både fagforening og a-kase, har tidligere været medlem af TL og HK 

Anmeld

23. oktober 2012

MogN

Er medlem af krifa både fagforening og a-kasse, self er det mange penge men har det bedre med at vide at jeg kan få dagpenge som jeg selv har været med til at betale til end at skulle på kontanthjælp (bare min egen personlige holdning) 

Anmeld

23. oktober 2012

MogN

come2 skriver:

tageT fra foas hjemmeside:

Du skal enten have været medlem af en a-kasse i mindst 1 års og have mindst 1924 timers beskæftigelse (som fuldtidsforsikret) og 1258 timers beskæftigelse (som deltidsforsikret) eller have afsluttet en uddannelse af mindst 18 måneders varighed og meldt dig ind i a-kassen inden for 14 dage. 

Du skal altså både have været medlem et år OG optjent de timer de kræver.

Med mindre du self er nyuddannet dimittend.  

Om du får højeste sats kommer da an på din tideligere indtægt - timerne de beregner er for at finde ud af om du er berettiget  til dagpenge .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.