Fagforening/A-kasse (?)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2012

MorDk

come2 skriver:

Jeg er så glad for jeg meldte mig ind i sin tid, da jeg blev dyret grundet depression for nogle år siden. Jeg havde optjent til den højeste dagpengeret. Hvis ikke hed det kontanthjælp.

Hvor længe skal man være medlem da? For at få den højeste sats?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2012

come2

MorDk skriver:

Hvor længe skal man være medlem da? For at få den højeste sats?

tageT fra foas hjemmeside:

Du skal enten have været medlem af en a-kasse i mindst 1 års og have mindst 1924 timers beskæftigelse (som fuldtidsforsikret) og 1258 timers beskæftigelse (som deltidsforsikret) eller have afsluttet en uddannelse af mindst 18 måneders varighed og meldt dig ind i a-kassen inden for 14 dage. 

Du skal altså både have været medlem et år OG optjent de timer de kræver.

Med mindre du self er nyuddannet dimittend.  

Anmeld

23. oktober 2012

Daydreamer81

Foa

Anmeld

23. oktober 2012

MorDk

come2 skriver:

tageT fra foas hjemmeside:

Du skal enten have været medlem af en a-kasse i mindst 1 års og have mindst 1924 timers beskæftigelse (som fuldtidsforsikret) og 1258 timers beskæftigelse (som deltidsforsikret) eller have afsluttet en uddannelse af mindst 18 måneders varighed og meldt dig ind i a-kassen inden for 14 dage. 

Du skal altså både have været medlem et år OG optjent de timer de kræver.

Med mindre du self er nyuddannet dimittend.  

Okiii

Anmeld

23. oktober 2012

Merii

Jeg har også foa faglig og a-kasse, er ved at få spat af dem! Jeg er gået på barsel fra den 3. oktober og fik at vide jeg engang tæt på barsel start skulle afmelde mig på jobnet og det har jeg så gjort ca. en uge før og nu vil de ikke udbetale penge for en hel uge fordi jeg har afmeldt mig for tidligt!!! Det er dem som har givet mig forkert oplysning og hvordan skulle jeg vide det fra da det er første gang jeg går på barsel.

Nu en uge før termin, kan jeg ikke nyde min barsel fordi jeg skal stå og rode med det, det er Så Træls!

Anmeld

23. oktober 2012

MorDk

Merii skriver:

Jeg har også foa faglig og a-kasse, er ved at få spat af dem! Jeg er gået på barsel fra den 3. oktober og fik at vide jeg engang tæt på barsel start skulle afmelde mig på jobnet og det har jeg så gjort ca. en uge før og nu vil de ikke udbetale penge for en hel uge fordi jeg har afmeldt mig for tidligt!!! Det er dem som har givet mig forkert oplysning og hvordan skulle jeg vide det fra da det er første gang jeg går på barsel.

Nu en uge før termin, kan jeg ikke nyde min barsel fordi jeg skal stå og rode med det, det er Så Træls!

Jeg har helt ærligt også været meldt ud af FOA i nogle år... da jeg sys det var spild af penge... de kunne aldrig hjælpe mig med noget som helst og havde ALDRIG svar på spørgsmål o.lign. Men meldte mig ind igen for et par år siden (da jeg blev gravid med min søn) Jeg turde ikke andet...

MEN sys også det er en PENGEMASKINE...

Anmeld

23. oktober 2012

Merii

MorDk skriver:

Jeg har helt ærligt også været meldt ud af FOA i nogle år... da jeg sys det var spild af penge... de kunne aldrig hjælpe mig med noget som helst og havde ALDRIG svar på spørgsmål o.lign. Men meldte mig ind igen for et par år siden (da jeg blev gravid med min søn) Jeg turde ikke andet...

Kan kun give dig ret!

Anmeld

23. oktober 2012

LykkeB

MorDk skriver:

Jeg ved faktisk ikke hvad reglerne er...

Men med A-kasse skal man være medlem 1 år før man kan få hjælp med dagpenge fx. (mener jeg)

Sådan har jeg i hvert fald forstået det. Men det er også der for at jeg er i en a kasse, så er jeg i hvert fald sikret der 

Anmeld

23. oktober 2012

come2

MorDk skriver:

Det synes man ikke hvis man først står og bliver dyret og har optjent sin ret til penge.

SÅ er det månedlige kontigent givet godt ud

Anmeld

23. oktober 2012

MorDk

come2 skriver:

Det synes man ikke hvis man først står og bliver dyret og har optjent sin ret til penge.

SÅ er det månedlige kontigent givet godt ud

Det har du ret i... også derfor jeg meldte mig ind igen!!

Sådan så jeg havde været medlem af A-kassen 1 år inden min søn kom til verden osv. MEN altså ... stadig så er det sgu mange penge... og jeg sys det er for dårligt at de ikke hjælper en... (jeg har ihvertfald været uheldig) og så sys jeg jeg er blevet snakket grimt til flere gange ... det ER bare ikke OK

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.