Du kan dø af at drikke rå mælk!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2012

Laulund87

Muhmi skriver:

Og chokoladeis

Har aldrig hørt skræmmekampagner om mælk som sådan, andet end at det kan have modsat virkning hvis man drikker flere litere om dagen... Altså at ens knogler bliver skøre istedet for stærke

Alt med chokolade

Nej men det er jo igen det med at indtage det med måde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2012

baby012

så er det jo bare mærkeligt at de underviser imod det når man uddanner sig til diætist ??  

Anmeld

22. oktober 2012

Wimmie

Lahn11 skriver:

så er det jo bare mærkeligt at de underviser imod det når man uddanner sig til diætist ??  

Så er det jo bare lige så mærkeligt at sundhedsstyrelsen ikke fraråder det og SP'er rundt omkring i landet tilråder det...

Sjovt nok kan man faktisk dø af at leve 

Anmeld

22. oktober 2012

Laulund87

Hvis mælk er så farligt burde vi da høre noget mere om det i medierne

Anmeld

22. oktober 2012

baby012

Wimmie skriver:

Så er det jo bare lige så mærkeligt at sundhedsstyrelsen ikke fraråder det og SP'er rundt omkring i landet tilråder det...

Sjovt nok kan man faktisk dø af at leve 

Til en vis alder, ja så kan vores krop klare det.. Men voksne menesker er altså ikke lavet til at skulle drikke mælk.. 

Der er INGEN andre pattedyr som drikker mælk hele livet.. 

Anmeld

22. oktober 2012

Wimmie

Lahn11 skriver:

Til en vis alder, ja så kan vores krop klare det.. Men voksne menesker er altså ikke lavet til at skulle drikke mælk.. 

Der er meget som andre pattedyr ikke spiser, så jeg synes det er en mærkelig sammenligning

Andre pattedyr spiser heller ikke æg, ost, yoghurt, smør (og andre mælkeprodukter), brød, pizza, pålæg, slik og de drikker ikke saftevand, sodavand og rødvin 

Jaja, det er fjollet stillet op, men hvis vi skulle leve efter "hvad spiser andre pattedyr", så skulle vi jo kun leve af råt kød og planter. 

Anmeld

22. oktober 2012

Wimmie

Lahn11 skriver:

Og kan det ikke også være fordi at efterhånden som dyreunger har brug for mere næring, så svinder det i moderens mælkedepoter - akkurat som hos mennesker?

Måske ville kalven drikke mælk resten af livet  hvis det var muligt... men ville du amme dit barn resten af livet? 

Anmeld

22. oktober 2012

Skouboe

Nu har alun aldrig nogen sinde været videnskabelig noget som helst og  jeg ville ikke tage noget som helst på den side for gode varer. Det er meninger og holdninger forklædt som videnskab og jeg synes det er afskyeligt og dybt usmageligt at den overhovedet eksisterer. Jeg kender flere anerkendte forskere inden for de områder, fx ernæring, stofskifte og diabetes og de har INTET pænt at sige om den.

De linker kun til undersøgelser (ofte af tvivlsom art) der understøtter deres holdninger og ignorerer resten. Det er hvad det er, men jeg synes det er virkelig usmageligt at de præsenterer det som videnskabeligt.

Anmeld

23. oktober 2012

modesty

Vi bor i et landbrugsland, hvilket betyder at landbrugsprodukter som korn og mælk bliver promoveret som det sundeste for os, selvom det ikke nødvendigvis er det.

Der gik adskillige årtier før den ret så underbyggede forskning at stivelse, og specielt hvidt brød, reagerer i kroppen på samme måde som raffineret sukker, og altså er medvirkende til den fedme-epidemi vi oplever her i den vestlige verden. Først sidste år blev det en anbefaling i kostpyramiden at begrænse hvidt brød, og stadig er mængden af kornprodukter der anbefales indtaget meget stor. 

Generelt går jeg også ind for at følge SSTs anbefalinger, i hvert fald nogenlunde, men ikke på det her punkt. Rent kostmæssigt er der anbefalinger der kun eksisterer fordi vi bor i et land der producerer visse råvarer, og det kan jeg ikke tage seriøst.

Min søn får cirka 1-2 dl. mælk om dagen selvom det anbefales at han får 5 dl. Der er lavet mange undersøgelser der viser at den mælkemængde det anbefales at drikke herhjemme slet ikke er nødvendig og i værste fald skadelig.

Det er ikke fordi jeg råber katastrofe fordi folk giver deres børn meget mælk - jeg er ligeglad. Men jeg synes det er vigtigt at vide at det ikke er nødvendigt at give sine børn så meget mælk.

Undersøgelse fra Harvard:

http://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/what-should-you-eat/calcium-full-story/index.html#calcium-from-milk

Bog skrevet af en nu pensioneret tidligere leder af Johns Hopkins hospitalets (et af de mest respekterede hospitaler i verden) børneafdeling:

http://www.amazon.com/Dont-Drink-Your-Milk-Frank/dp/0945383347

Og det her er altså konklusioner baseret på en lang række videnskabelige undersøgelser.

Anmeld

23. oktober 2012

baby012

modesty skriver:

Vi bor i et landbrugsland, hvilket betyder at landbrugsprodukter som korn og mælk bliver promoveret som det sundeste for os, selvom det ikke nødvendigvis er det.

Der gik adskillige årtier før den ret så underbyggede forskning at stivelse, og specielt hvidt brød, reagerer i kroppen på samme måde som raffineret sukker, og altså er medvirkende til den fedme-epidemi vi oplever her i den vestlige verden. Først sidste år blev det en anbefaling i kostpyramiden at begrænse hvidt brød, og stadig er mængden af kornprodukter der anbefales indtaget meget stor. 

Generelt går jeg også ind for at følge SSTs anbefalinger, i hvert fald nogenlunde, men ikke på det her punkt. Rent kostmæssigt er der anbefalinger der kun eksisterer fordi vi bor i et land der producerer visse råvarer, og det kan jeg ikke tage seriøst.

Min søn får cirka 1-2 dl. mælk om dagen selvom det anbefales at han får 5 dl. Der er lavet mange undersøgelser der viser at den mælkemængde det anbefales at drikke herhjemme slet ikke er nødvendig og i værste fald skadelig.

Det er ikke fordi jeg råber katastrofe fordi folk giver deres børn meget mælk - jeg er ligeglad. Men jeg synes det er vigtigt at vide at det ikke er nødvendigt at give sine børn så meget mælk.

Undersøgelse fra Harvard:

http://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/what-should-you-eat/calcium-full-story/index.html#calcium-from-milk

Bog skrevet af en nu pensioneret tidligere leder af Johns Hopkins hospitalets (et af de mest respekterede hospitaler i verden) børneafdeling:

http://www.amazon.com/Dont-Drink-Your-Milk-Frank/dp/0945383347

Og det her er altså konklusioner baseret på en lang række videnskabelige undersøgelser.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.