Du kan dø af at drikke rå mælk!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.110 visninger
28 svar
0 synes godt om
22. oktober 2012

baby012

Denne udtalelse fik mig for nogen år siden til at undersøge hvad der egentlig er med rå mælk, og hvad der er med pastoriseret mælk

og jeg blev overrasket ... 

det resulterede i at jeg slet ikke drikker mælk den dag i dag.. og jeg giver kun min datter meget små mængder..

jeg blev overrasket over hvor mange alvorlige sygdomme der kan forbindes med mælk, og at rå mælk faktisk er meget sundere end pastoriseret mælk .. undere det også dig ?

hvis ja, så prøv at læs denne artikkel, den virker meget troværdig, og passer med de fakts vi lære på ernærring og sundhed skolen .. 

http://www.alun.dk/sund-kost/maelk-sundt-eller-skadeligt.html#

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2012

Tulle28

Når mælk først har været igennem maskineriet, har det vel egentlig ikke så meget med mælk at gøre.

http://komaelk.dk/fileadmin/user_upload/pdf/H_1.pd f

Ovenstående artikel synes jeg også er meget interessant, især i dagens danmark med alle de ADHD diagnoser der bliver stillet. Det var som om der gik mode i ikke at drikke mælk en overgang, men gad vide hvor mange der kunne have gavn af at lægge mælk på hylden i første omgang - ja og iøvrigt bare se på deres kostvaner.

Anmeld

22. oktober 2012

baby012

Tulle28 skriver:

Når mælk først har været igennem maskineriet, har det vel egentlig ikke så meget med mælk at gøre.

http://komaelk.dk/fileadmin/user_upload/pdf/H_1.pd f

Ovenstående artikel synes jeg også er meget interessant, især i dagens danmark med alle de ADHD diagnoser der bliver stillet. Det var som om der gik mode i ikke at drikke mælk en overgang, men gad vide hvor mange der kunne have gavn af at lægge mælk på hylden i første omgang - ja og iøvrigt bare se på deres kostvaner.

Nemlig meget tankevækkende  

Anmeld

22. oktober 2012

Muhmi

Hmmm....

"Jeg tror....."

"Jeg mener....."

"Min kone...."

"Jeg vil anbefale...."

Synes kun jeg hører én mening her, eller en mening som kommer fra andres mund men er tolket at denne ene person...

Lidt probaganda-agtigt for min smag og jeg synes måske også at titlen på tråden er lidt voldsom... Man kan jo dø af alting hvis man overforbruger  på det groveste...

Selvom jeg godt kan se meningen i at vi ikke nødvendigvis er "lavet" til at drikke komælk, så er vores kroppe efterhånden begyndt at vænne os til det, ellers ville vi jo falde på stribe hele tiden...

Oh altså alt det han skriver virker for mig virkelig lidt  "Du skal leve ligesom mig for jeg har set lyset" -agtig

Anmeld

22. oktober 2012

Humanincubator

Det lyder godt nok, som om han har draget nogle konklusioner selv. Han virker meget mærkelig.

Mælk er godt, men man skal ikke overdrive. Ligesom med alt andet.

Anmeld

22. oktober 2012

Humanincubator

og ja, der findes mennesker, der ikke kan tåle mælk... Men det er ikke det samme, som at mælk er dårligt for os andre.

Anmeld

22. oktober 2012

Laulund87

Muhmi skriver:

Hmmm....

"Jeg tror....."

"Jeg mener....."

"Min kone...."

"Jeg vil anbefale...."

Synes kun jeg hører én mening her, eller en mening som kommer fra andres mund men er tolket at denne ene person...

Lidt probaganda-agtigt for min smag og jeg synes måske også at titlen på tråden er lidt voldsom... Man kan jo dø af alting hvis man overforbruger  på det groveste...

Selvom jeg godt kan se meningen i at vi ikke nødvendigvis er "lavet" til at drikke komælk, så er vores kroppe efterhånden begyndt at vænne os til det, ellers ville vi jo falde på stribe hele tiden...

Oh altså alt det han skriver virker for mig virkelig lidt  "Du skal leve ligesom mig for jeg har set lyset" -agtig

Jeg HADER personligt mælk, har aldrig kunne drikke det, MEN min datter får det meget for jeg mener det er sundt for hende Desuden er det godt til et barn der trænger til mere sul på kroppen, er blevet anbefalet det til hende i store mængder af en diætist så hun kan tage på

Anmeld

22. oktober 2012

Muhmi

Laulund87 skriver:

Jeg HADER personligt mælk, har aldrig kunne drikke det, MEN min datter får det meget for jeg mener det er sundt for hende Desuden er det godt til et barn der trænger til mere sul på kroppen, er blevet anbefalet det til hende i store mængder af en diætist så hun kan tage på

Det ER altså også sundt med mælk, i moderate mængder, ligesom med næsten alt andet...

Jeg ELSKER mælk og især nu hvor jeg er gravid, det hjælper så godt på min halsbrand

Silas drikker ikke meget mælk, men det er simpelthen fordi han foretrækker vand fremfor mælk, men han får da et halvt glas i ny og næ og det er han også glad for når han gør...

Anmeld

22. oktober 2012

Laulund87

Muhmi skriver:

Det ER altså også sundt med mælk, i moderate mængder, ligesom med næsten alt andet...

Jeg ELSKER mælk og især nu hvor jeg er gravid, det hjælper så godt på min halsbrand

Silas drikker ikke meget mælk, men det er simpelthen fordi han foretrækker vand fremfor mælk, men han får da et halvt glas i ny og næ og det er han også glad for når han gør...

Ja nemlig, alt skal jo være i moderate mængder (Undtagen chokolade)

Jeg tror på mælk er sundt på trods af "skræmmekampagner"

Anmeld

22. oktober 2012

Muhmi

Laulund87 skriver:

Ja nemlig, alt skal jo være i moderate mængder (Undtagen chokolade)

Jeg tror på mælk er sundt på trods af "skræmmekampagner"

Og chokoladeis

Har aldrig hørt skræmmekampagner om mælk som sådan, andet end at det kan have modsat virkning hvis man drikker flere litere om dagen... Altså at ens knogler bliver skøre istedet for stærke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.