Usundt at amme..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2009

Honningblomst

Stumpen skriver:

Den med sammensætningen kan jeg holde med dig i.. Men mener du virkelig at man ikke kan give sit barn ligeså meget tryghed og nærhed ved at give flaske??

Nej, men jeg mener at intet kan erstatte det at amme...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2009

Stumpen

Eva skriver:

Nej, men jeg mener at intet kan erstatte det at amme...

Okay..

Anmeld

28. maj 2009

Mum33

Tror altså det er forskellige fra person til person. For nogen er det bare det rigtige ikke at amme.

Anmeld

29. maj 2009

Lusi

Lisbeth Ellehauge skriver:

Jeg må nok indrømme, at jeg tror der er noget om snakken (og nu ved jeg godt jeg sikkert bliver overfuset af amme-mafiaen).
Jeg tror på at vi i dag udsættes for så mange giftstoffer, at der i hvert fald bør laves flere undersøgelser på det område (indtil videre er der jo kun lavet en enkelt). Giftstofferne er både i luften, tøjet, osv, så tror ikke man undgår dem bare fordi man spiser økologisk. Mange af disse stoffer binder sig, især til fedt, som der jo er meget af i modermælken.

Men når det så er sagt, tror jeg at der er ligeså mange fordele der taler for amning, så selvfølgelig skal man ikke stoppe pga en undersøgelse, hvis man ellers trives med amning.

Jeg stoppede selv efter en måned  Ville gerne, men det gik bare ikke. ØV.

Ja men hvorfor skulle det så lige være farligt at amme EFTER de fire måneder..?
Det ville da være mere logisk at det var farligt at amme helt fra starten af så..
Og ja alt er jo farligt og alt er giftigt, så vi kan jo på ingen måde udlade noget af det..

Anmeld

29. maj 2009

Mira0911

Det ender jo med alt bliver usundt og farligt....

Anmeld

29. maj 2009

Moar'en

Jeg har det på den måde at hvergang der bliver lavet en undersøgelse der beviser noget er usundt er der en anden forsker der fortæller det er sundt. Jeg synes bare man skal bruge sin egen sunde fornuft for ellers kan man gå rundt og være bange hele tiden ffor at gøre noget der skader en selv eller sit barn. 
Der er blevet lavet så mange mærkelige undersøgelser omkring ting der giver kræft, var det ikke havregryn de havde oppe (man skulle vist spise 2 kg for det var farligt) og teflonpander frigav giftstoffer, men kun hvis de blev varmet op til 2000 grader. Det blev vist lidt rodet, men håber i forstår hvad jeg mener.

Anmeld

29. maj 2009

Tina2

Jeg tror helt sikkert det allerbedste man kan give sin baby er modermælk.... At nogle så ikke kan/har lyst til at amme er en anden sag, og så er det jo fint med MME...

Men ja, der er jo nok visse former for giftstoffer i det hele, desværre......

Jeg ELSKER at amme og ammede min datter i 3½ mdr og min søn i 8 mdr. Begge er allergibørn så de har fået profylac/nutramigen efterfølgende, som ikke er baseret på komælk....

Anmeld

29. maj 2009

Mum33

Lykke86 skriver:

Ja men hvorfor skulle det så lige være farligt at amme EFTER de fire måneder..?
Det ville da være mere logisk at det var farligt at amme helt fra starten af så..
Og ja alt er jo farligt og alt er giftigt, så vi kan jo på ingen måde udlade noget af det..

Ham der var i godmorgen DK sagde, at ved 4 mdr har de nået den sammen koncentration af giftstoffer som moderen. Men ellers ved jeg det ikke.

Anmeld

29. maj 2009

Lusi

Lisbeth Ellehauge skriver:

Ham der var i godmorgen DK sagde, at ved 4 mdr har de nået den sammen koncentration af giftstoffer som moderen. Men ellers ved jeg det ikke.

Hm

Anmeld

29. maj 2009

monstar99

Ville gerne stoppe men ikke pga af det skulle være sundt, men fordi jeg ikke bryder mig særligt meget om at amme.

Men Mikkel vil ikke tage flasken

Hvilket er mega trælst, efter som han heller ikke sover igennem om natten, og en gang vælling inden natten ville gøre godt.

Men har prøvet i over 1mdr med at give ham flasken flere gange om dagen men ak nej.

Mikkel er 5mdr.

Men ved heller ikke om erstaning er bedre, der jo også flydt med alt muligt.

Men det ville jo gøre at han ikke skulle have jern tilskud hvis han gad drikke/spise det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.