Usundt at amme..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.412 visninger
23 svar
0 synes godt om
28. maj 2009

Lusi

Har lige læst på teksk tv, at nogle forskere er kommet frem til, at det er usundt, at amme i mere en 4 måneder..
Man kan få kraft og alt muligt andet af det..

Er bare nysgerrig og ville høre, om i så ville stoppe med at amme, fordi de siger dét?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2009

Lusi

Cris skriver:

https://www.baby.dk/debat/19592pi1mi191468/nyheder/amning-forgifter-din-baby.aspx#GoToMessage

Ja i dit indlæg der, siger du jo at mme og og modermælk er det samme til dels..
Lige "usundt", men har da aldrig i min vildeste fantasi tænkt, at de ligefrem får kræft af modermælk, fordi de får det i mere end 4 måneder

Hvad ska man så snart give dem?
For om en måned kommer det sikkert frem ,at de også får kraft af mme..

Jeg tror helt ærlig, nogle gange de forskere keder sig eller også er det bare, en skod verden vi lever i efterhånden.. Hmm..

Anmeld

28. maj 2009

Cris

Som sagt synes jeg ,at det er noget vrøvl. Jeg mener, at MME kan også indeholde alt for mange stoffer som vi ikke ved noget, men der kommer ikke rigtig nogle undersøgelser om MME og hvad der egenligt kan ske i den lange løb med det. Det er helt forkert at amme et lille barn på to, men der er ingen problem i at give dem en flaske... Nogle gange kan jeg slet ikke forstå, hvad der sker. Jeg har ammet min dreng 2 gange i døgnet til han var 14 måneder. Desværre forsvand min mælk pga graviditet. Jeg ved ikke hvordan der er nogle som kan amme hele graviditeten... Jeg skulle måske have spist mere og bedre... Som nogle siger, snart kan vi ikke mere trække vejret, for luften indeholder kemikalier! Og det er ikke en gang løgn!

Anmeld

28. maj 2009

BinaMor

se denne:

http://www.ammenet.dk/milj-gifte-i-moderm-lk

og NEJ jeg stopper ikke fordi en enkelt mand sir det... WHO og SST anbefaler stdaig amning 6mån-2år. det er fordi kvindfolk bruger usund make up, hårspray, maler, ryger, osv osv. så overfører man det og det er jo rigtigt. men hvis kvinder kan holde sig væk fra det er der ingen grund til at stoppe amningen.

Anmeld

28. maj 2009

Jordbærpigen

Nej jeg har bestemt ikke tænkt mig at stoppe med at amme, når jeg får børn der bliver 4 måneder, blot pga. denne ene undersøgelse. Synes det er noget værre vrøvl.. Børn har sgi aldrig taget skade af modermælk. Der er så meget andet der er mere farligt for små børn end modermælk.. vrøvl siger jeg bare!

Anmeld

28. maj 2009

Lusi

Nej man kan jo ikke være nogle steder mere uden at gøre noget forkert eller man får kraft..

For et par år siden læste jeg at man får kraft af at spise rosiner
Har sgu spist mange rosiner og har da ik kraft...
Man skal jo aldrig sige aldrig, men satser da så ikke på at det kommer af rosinerne eller fordi min mor ammede mig..
Snakker så også meget i mobil, hvilket de jo også siger man får kraft af..
Men jeg ville godt nok heller ik undlade, at amme fordi en latterlig undersøgelse viser det..

Anmeld

28. maj 2009

Mum33

Jeg må nok indrømme, at jeg tror der er noget om snakken (og nu ved jeg godt jeg sikkert bliver overfuset af amme-mafiaen).
Jeg tror på at vi i dag udsættes for så mange giftstoffer, at der i hvert fald bør laves flere undersøgelser på det område (indtil videre er der jo kun lavet en enkelt). Giftstofferne er både i luften, tøjet, osv, så tror ikke man undgår dem bare fordi man spiser økologisk. Mange af disse stoffer binder sig, især til fedt, som der jo er meget af i modermælken.

Men når det så er sagt, tror jeg at der er ligeså mange fordele der taler for amning, så selvfølgelig skal man ikke stoppe pga en undersøgelse, hvis man ellers trives med amning.

Jeg stoppede selv efter en måned  Ville gerne, men det gik bare ikke. ØV.

Anmeld

28. maj 2009

Honningblomst

Lisbeth Ellehauge skriver:

Jeg må nok indrømme, at jeg tror der er noget om snakken (og nu ved jeg godt jeg sikkert bliver overfuset af amme-mafiaen).
Jeg tror på at vi i dag udsættes for så mange giftstoffer, at der i hvert fald bør laves flere undersøgelser på det område (indtil videre er der jo kun lavet en enkelt). Giftstofferne er både i luften, tøjet, osv, så tror ikke man undgår dem bare fordi man spiser økologisk. Mange af disse stoffer binder sig, især til fedt, som der jo er meget af i modermælken.

Men når det så er sagt, tror jeg at der er ligeså mange fordele der taler for amning, så selvfølgelig skal man ikke stoppe pga en undersøgelse, hvis man ellers trives med amning.

Jeg stoppede selv efter en måned  Ville gerne, men det gik bare ikke. ØV.

Men køer udsættes jo også for en masse, så mon ikke det er det samme...og hvad med al den anden mad.
nej, jeg tror på at nærheden, trygheden og sammensætningen er mælken er det bedste man kan give et lille barn...
Men er helt enig i at vi udsætter os for alt for mange giftstoffer..
Knus Eva..

Anmeld

28. maj 2009

Stumpen

Eva skriver:

Men køer udsættes jo også for en masse, så mon ikke det er det samme...og hvad med al den anden mad.
nej, jeg tror på at nærheden, trygheden og sammensætningen er mælken er det bedste man kan give et lille barn...
Men er helt enig i at vi udsætter os for alt for mange giftstoffer..
Knus Eva..

Den med sammensætningen kan jeg holde med dig i.. Men mener du virkelig at man ikke kan give sit barn ligeså meget tryghed og nærhed ved at give flaske??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.