børnepenge???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2012

Ayasmor

SukkerDronning skriver:

Jeg kan desværre ikke linke eller kopiere (noget med at jeg bruger firefox)

Men hvis man går ind på Borger -> "Børne tilskud til enlige" -> "Sådan udbetales børnetilskud", står der, at første udbetaling først kommer i kvartalet efter, at man har søgt.

Jeg har selv lige stået i lorten, det er møg irriterende hvis man så også er på SU. For den ændre sig jo først når man har fået udbatalt ekstra ydelsen..

Men hun får jo netop først udbetalt i kvartalet efter hun har søgt, når nu hun søgte for 2 mdr. siden, altså i sidste kvartal

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2012

Ayasmor

charlottekri skriver:

tak skal du have

under alle omstændigheder vil jeg prøve at kontakte kommunen mandag morgen, for vil da også mene at jeg burde have fået dem denne gang, når jeg søgte i så god tid... når man nu får bp d. 20. hvis man føder inden d.1...

Det var så lidt. Du skal bare være opmærksom på at det ikke længere er kommunen der sidder med udbetalingen af BFY, men Udbetaling Danmark som er dem du skal kontake Håber det løser sig ret hurtigt. det er ligepludselige mange penge at mangle i sit budget, specielt her op til jul

Anmeld

21. oktober 2012

charlottekri

Ayasmor skriver:

Det var så lidt. Du skal bare være opmærksom på at det ikke længere er kommunen der sidder med udbetalingen af BFY, men Udbetaling Danmark som er dem du skal kontake Håber det løser sig ret hurtigt. det er ligepludselige mange penge at mangle i sit budget, specielt her op til jul

det er nemlig mange penge!! jeg havde regnet med at noget af de ekstra tilskud skull lægges fra til julegaver... har pt. kun 600 kr indtil d. 1. til bleer og mad

Anmeld

21. oktober 2012

charlottekri

Gittemor09 skriver:

jo, du skulle have fået det nu...

jeg søgte om det her i september, og jeg har altså fået de ekstra tilskud her i fredags..

så forstår ikke at du ikke har fået dem..

medmindre du skylder det offentlige noget, for nu er de begyndt at modregne alt...

håber du finder en løsning...

p.s. hvis du ringer mandag og forhører dig er det ikke kommunen der sidder med det mere...

jeg skylder ikke det offentlige noget...  men jeg må prøve at ringe til dem mandag og forhøre mig...

Anmeld

21. oktober 2012

Gittemor09

charlottekri skriver:

jeg skylder ikke det offentlige noget...  men jeg må prøve at ringe til dem mandag og forhøre mig...

der er ikke andet for

kan også være der er lidt rod i det nu det er overgået til nogle andre end kommunen....

Anmeld

21. oktober 2012

SukkerDronning

Ayasmor skriver:

Men hun får jo netop først udbetalt i kvartalet efter hun har søgt, når nu hun søgte for 2 mdr. siden, altså i sidste kvartal

Det forstår jeg ikke helt? Kvartalet skifter vel ved udbetalingen. Jeg forstår det sådan, at det så skal være over tre måneder siden hun søgte. Altså at det er bagudbetalt. Men jeg er ikke sikker på at det er sådan.

Anmeld

21. oktober 2012

LMX

De gange hvor jeg har været alene med mine børn har jeg fået de ekstra tilskud ved det førstkommende kvartal. Fik at vide at jeg bare skulle søge inden d. 1. i den måned hvor BFY faldt.

Så jeg vil mene at du er berettiget til at få dem allerede nu.

Anmeld

21. oktober 2012

Ayasmor

SukkerDronning skriver:

Det forstår jeg ikke helt? Kvartalet skifter vel ved udbetalingen. Jeg forstår det sådan, at det så skal være over tre måneder siden hun søgte. Altså at det er bagudbetalt. Men jeg er ikke sikker på at det er sådan.

Hvis bare man søger før d. 1 i den mdr. BFY falder, så har man søgt i det foregående kvartal, hvilket berettiger til udbetaling d. 20 i den pågældende mdr. Altså er TS berettiget til udbetaling nu, idet hun har søgt for d. 1 Håber ikke jeg forklarer det alt for kringlet Det samme gælder hos gravide, at de skal have født inden d. 1 i den mdr. hvor BFY udbetales. Eks. mig, jeg fødte d. 20. dec. hvilket berettigede mig til første udbetaling i januar og ikke først i april

Anmeld

21. oktober 2012

charlottekri

Gittemor09 skriver:

der er ikke andet for

kan også være der er lidt rod i det nu det er overgået til nogle andre end kommunen....

det håber jeg

Anmeld

21. oktober 2012

charlottekri

SukkerDronning skriver:

der står inde på hjemmesiden at det er forudbetalt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.