børnepenge???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.400 visninger
25 svar
0 synes godt om
20. oktober 2012

charlottekri

hejsa

jeg skriver fordi jeg er lidt overrasket over at se min konto i dag!!

for omkring 2 måneder siden søgte jeg om de ekstra ydelser fra kommunen, da jeg er blevet enlig, og gik da egentlig ud fra at da jeg havde udfyldt papirerne korrekt (fik hjælp af personalet på kommunen), at jeg ville modtage de ekstra ca. 2500 i går...

Det gjorde jeg så ikke....

nogle gode ideer til hvad der kan være sket?? gik ud fra at når man søgte i så god tid, så ville det være gældende fra denne gang, eller??

havde jo regnet med at de kom  (er lige pt. ret økonomisk presset med en lille ny på 1 uge også)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2012

Ayasmor

Hmm.. jeg ville også mene at det skulle gælde fra denne gang af, når det er flere mdr. siden du søgte. Jeg ved dog at der pr. 1. okt. 2012 er sket en omrokering ift. hvem der udbetaler børnepenge og -bidrag. Det er nu ikke længere kommunerne der er ansvarlig for dette, men derimod den nye offentlige myndighed, Udbetaling Danmark. Umiddelbart tænker jeg at der kunne være noget ansøgning der er gået tabt i skiftet ?? Du kan kontakte Udbetaling Danmark på 70 12 80 62, ved dog ikke om de har åbent for telefonisk kontakt her i weekenden.  Håber der kommer styr på det inden længe, og tillykke med den lille ny

Anmeld

20. oktober 2012

SukkerDronning

charlottekri skriver:

hejsa

for omkring 2 måneder siden søgte jeg om de ekstra ydelser fra kommunen, da jeg er blevet enlig, og gik da egentlig ud fra at da jeg havde udfyldt papirerne korrekt (fik hjælp af personalet på kommunen), at jeg ville modtage de ekstra ca. 2500 i går...

nogle gode ideer til hvad der kan være sket?? gik ud fra at når man søgte i så god tid, så ville det være gældende fra denne gang, eller??

havde jo regnet med at de kom  (er lige pt. ret økonomisk presset med en lille ny på 1 uge også)

Man får dem først i det næste kvartal. Du har søgt i det igangværende kvartal.

Jeg er dog i tvivl om hvorvidt det er kvartalet efter, at man er blevet enlig, eller kvartalet efter at man har søgt..

Anmeld

20. oktober 2012

Ayasmor

SukkerDronning skriver:

Jeg er dog i tvivl om hvorvidt det er kvartalet efter, at man er blevet enlig, eller kvartalet efter at man har søgt..

Normalt skal man da bare søge inden d. 1 i den mdr. hvor BFY udbetales. Gravide der føder før eks. 1 okt. får også udbetalt BFY d. 20 okt.?

Anmeld

20. oktober 2012

charlottekri

Ayasmor skriver:

Hmm.. jeg ville også mene at det skulle gælde fra denne gang af, når det er flere mdr. siden du søgte. Jeg ved dog at der pr. 1. okt. 2012 er sket en omrokering ift. hvem der udbetaler børnepenge og -bidrag. Det er nu ikke længere kommunerne der er ansvarlig for dette, men derimod den nye offentlige myndighed, Udbetaling Danmark. Umiddelbart tænker jeg at der kunne være noget ansøgning der er gået tabt i skiftet ?? Du kan kontakte Udbetaling Danmark på 70 12 80 62, ved dog ikke om de har åbent for telefonisk kontakt her i weekenden.  Håber der kommer styr på det inden længe, og tillykke med den lille ny

tak skal du have

under alle omstændigheder vil jeg prøve at kontakte kommunen mandag morgen, for vil da også mene at jeg burde have fået dem denne gang, når jeg søgte i så god tid... når man nu får bp d. 20. hvis man føder inden d.1...

Anmeld

20. oktober 2012

charlottekri

SukkerDronning skriver:

æv, det håber jeg ikke du har ret i  men tak for svaret

Anmeld

20. oktober 2012

SukkerDronning

Ayasmor skriver:

Normalt skal man da bare søge inden d. 1 i den mdr. hvor BFY udbetales. Gravide der føder før eks. 1 okt. får også udbetalt BFY d. 20 okt.?

Jeg kan desværre ikke linke eller kopiere (noget med at jeg bruger firefox)

Men hvis man går ind på Borger -> "Børne tilskud til enlige" -> "Sådan udbetales børnetilskud", står der, at første udbetaling først kommer i kvartalet efter, at man har søgt.

Jeg har selv lige stået i lorten, det er møg irriterende hvis man så også er på SU. For den ændre sig jo først når man har fået udbatalt ekstra ydelsen..

Anmeld

20. oktober 2012

SukkerDronning

charlottekri skriver:

æv, det håber jeg ikke du har ret i  men tak for svaret

Ja det er rigtig øv. Jeg kan slet ikke se pointen i, at de har valgt at opbygge systemet sådan..

Anmeld

20. oktober 2012

charlottekri

Du skal selv søge om børnetilskuddet og har først ret til det i kvartalet efter, du har søgt om det og opfylder betingelserne for at få det. Børnetilskuddet er forudbetalt og udbetales hvert kvartal.

altså jeg forstår det sådan at jeg jo har søgt om det i sidste kvartal, og når det er forudbetalt, så burde jeg jo have fået det nu?? eller??

Anmeld

21. oktober 2012

Gittemor09

charlottekri skriver:

hejsa

jo, du skulle have fået det nu...

jeg søgte om det her i september, og jeg har altså fået de ekstra tilskud her i fredags..

så forstår ikke at du ikke har fået dem..

medmindre du skylder det offentlige noget, for nu er de begyndt at modregne alt...

håber du finder en løsning...

p.s. hvis du ringer mandag og forhører dig er det ikke kommunen der sidder med det mere...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.