Erfaringer med LLO?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2012

sulo

Det bliver du nødt til at spørge LLO om, jeg ved det bare fra, min eks kæreste som en enkelt gang havde samme problem, han spurgte LLO til råds og fik citeret et brev til udlejeren om at det var ulovligt, derfra fik han en officiel undskyldning og der var ikke mere derfra.

Det kan godt være at det er udlejerens ejendom, men så snart du bor på den anden side af døren er det dit private hjem og det skal han/hun respektere, udlejeren kan spørge pænt om lov til at inspicere lejeligheden i forbindelse med noget der skal repareres eller lign, men kan ikke kræve det.

Og hvis du kan finde et billigt cam så sæt det op hurtigst muligt, hvad du optager inde for dine egen 4 vægge må du selv om

Hvis ikke LLO svare dig ret hurtigt, så kontakt politiet og spør dem til råds, det er så ulovligt som noget kan være.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2012

Gardenia

Bebsen skriver:

Tusind tak ! Jeg har lige betalt for medlemskab og bedt dem om at kontakte mig når indmeldelsen er gået igennem.
Jeg håber virkelig de kan hjælpe mig, os med at bringe lidt hoved og hale i det hele, for det er sku hårdt, og bliver endnu mere hårdt! Frygter allerede nu hvordan det kommer til at udfolde sig

Kh Ida.

Mit bedste råd er at tage det i stiv arm. Som lejer er du rigtigt godt beskyttet, vedligeholdelse er udlejers pligt, få en huslejenævnsdom så hurtigt som overhovedet muligt så i kan rykke videre til GI ( http://www.GI.dk) - så sker der ting og sager kan du tro. Enten laver udlejer det, så GI er tilfredse eller også kommer der bare håndværkere på, bestilt af GI og betalt af udlejer.

Læg ud med at få taget billeder af alt, jo mere dokumentation du kan skrabe sammen jo bedre. Vi stoppede alt kontakt telefonisk med vores udlejer, skrev et anbefalet brev til dem om at alt vores kontakt fremover ville foregå via mail eller post og tog simpelthen ikke telefonen når de ringede.

Men det tager tid det huslejenævn, man skal holde dem til ilden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.