Erfaringer med LLO?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.316 visninger
21 svar
0 synes godt om
20. oktober 2012

Bebsen

Hej alle - og god lørdag ;-)

Jeg har netop fået indmeldt mig i LLO, jeg har stort set siden vi flyttede ind haft problemer med mine udlejere, som desværre også er naboer :-(
Igår fik jeg så en mail om at min husleje stiger med knap 700kr fordi elforbruget er steget ( jeg betaler pt 6500 i ren husleje og 2000 i el, vand og varme (pillebrændeovn) ) fra D 1.12.12....
Jeg kan godt forstå at deres elregning er steget, i halvanden måned i marts/april i år, mens der stadig var frost udenfor, havde jeg ingen brænde, dvs jeg opvarmede mine 144kvm med el! De leverede selv radiatorerne og blæseren, og de kørte næsten i døgndrift!
I forbindelse med at jeg ingen brænde fik tilbageholdte jeg min sidste indskudsbetaling, 7000kr, hvilket resulterede i at de gik til deres advokat. De havde så nok ikke regnet med at jeg også gik til min, så da jeg reagerede ved et lignende advokat svar, flippede de fuldstændig ud! Jeg har en lyd optagelse hvor min udlejer truer med at smadre mine vinduer for at komme ind og smide mig ud i hoved og røv!
Jeg endte med at betale for at stoppe problemerne, jeg er alene med en søn på 2år, og magtede ikke kampen, eller at han skulle trækkes igennem mere end højest nødvendigt...

Jeg har desuden flere gange oplevet at 'nogen' har været i mit hjem mens jeg ikke har været hjemme, senest i torsdags, er SÅ træt af at jeg ikke havde fået sat videocam'et op!

Nu stiger huslejen så og jeg er sku træt af at blive pisset på - kunne jeg flytte ASAP gjorde jeg det, men jeg er alene og førtidspensionist, jeg har ikke til et nyt indskud, og kan umiddelbart ikke skaffe et, jeg har en gældssanering jeg har færdig betalt næste sommer, men indtil da må jeg ikke stifte gæld.

Puh en lang smøre! Jeg ville egentligt bare høre om nogen har gode/dårlige erfaringer med hjælp fra LLO?

Kh Ida.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

Bebsen skriver:

Jeg har netop fået indmeldt mig i LLO, jeg har stort set siden vi flyttede ind haft problemer med mine udlejere, som desværre også er naboer :-(
Igår fik jeg så en mail om at min husleje stiger med knap 700kr fordi elforbruget er steget ( jeg betaler pt 6500 i ren husleje og 2000 i el, vand og varme (pillebrændeovn) ) fra D 1.12.12....
Jeg kan godt forstå at deres elregning er steget, i halvanden måned i marts/april i år, mens der stadig var frost udenfor, havde jeg ingen brænde, dvs jeg opvarmede mine 144kvm med el! De leverede selv radiatorerne og blæseren, og de kørte næsten i døgndrift!
I forbindelse med at jeg ingen brænde fik tilbageholdte jeg min sidste indskudsbetaling, 7000kr, hvilket resulterede i at de gik til deres advokat. De havde så nok ikke regnet med at jeg også gik til min, så da jeg reagerede ved et lignende advokat svar, flippede de fuldstændig ud! Jeg har en lyd optagelse hvor min udlejer truer med at smadre mine vinduer for at komme ind og smide mig ud i hoved og røv!
Jeg endte med at betale for at stoppe problemerne, jeg er alene med en søn på 2år, og magtede ikke kampen, eller at han skulle trækkes igennem mere end højest nødvendigt...

Jeg har desuden flere gange oplevet at 'nogen' har været i mit hjem mens jeg ikke har været hjemme, senest i torsdags, er SÅ træt af at jeg ikke havde fået sat videocam'et op!

Nu stiger huslejen så og jeg er sku træt af at blive pisset på - kunne jeg flytte ASAP gjorde jeg det, men jeg er alene og førtidspensionist, jeg har ikke til et nyt indskud, og kan umiddelbart ikke skaffe et, jeg har en gældssanering jeg har færdig betalt næste sommer, men indtil da må jeg ikke stifte gæld.

Puh en lang smøre! Jeg ville egentligt bare høre om nogen har gode/dårlige erfaringer med hjælp fra LLO?

Kh Ida.

Vi brugte LLO én gang mod vores tidligere private udlejer. Vi blev også snydt for det ene og andet osv osv - lang historie.

Men ja, LLO virkede som om de sagtens kunne hjælpe os, og vi havde ret i alt vi sagde osv, men da LLO folkene kom og skulle tjekke lejligheden blev vi grint af, vores udlejer stod nemlig og sagde at vi løj hver gang vi åbnede munden 

Så vi tabte og det var penge ud af vinduet, hurra for LLO.

Anmeld

20. oktober 2012

LMX

Bebsen skriver:

Kh Ida.

Jeg har ingen erfaring med LLO, men GUD hvor må det være træls at bo så tæt op ad sine udlejere. Og sikke da en opførsel!

Er det selve din husleje der stiger? Eller er det forbruget?

Betaler du husleje og forbrug som et samlet beløb eller betaler du forbruget efter div målere?

Huslejestigning skal varsles med 3mdr og man må ikke bare sætte huslejen op. (Og den må kun stige med et bestemt beløb om året) 

Men hvis de kan bevise at du har brugt for meget i forbrug så skal du selvfølgelig betale.

Får du ikke dit indskud tilbage hvis du flytter?

Anmeld

20. oktober 2012

B&J

vi har desværre også prøvet det med LLO men vi tabte også sagden selv om vi havde beviser omkring billeder ting vores udlejer havde skrevet under på osv.. så vi søgte en advokat istedet for og ja vandt sagen

Anmeld

20. oktober 2012

Nemesis

har kun hørt positivt og ved at en bekendt blev opsagt pludseligt og det viste sig så at lejekontakten var fyldt med fejl, så han reelt ikke kan opsige dem..ligesom deres husleje var sat for højt.

Hvis du kunne flytte i alment boligbyggeri kan du så ikke få kommunen til at give indskuddet evt. som en enkeltydelse eller som et lån der ikke skal afdrages på førend du er færdig med din gældssanering??

synes du skal snakke med LLO og høre ad, især fordi den elregning jo netop er fordi de ikke leverede varme.

Sisse

Anmeld

20. oktober 2012

Bebsen

LilleNyPåVej skriver:

Vi brugte LLO én gang mod vores tidligere private udlejer. Vi blev også snydt for det ene og andet osv osv - lang historie.

Men ja, LLO virkede som om de sagtens kunne hjælpe os, og vi havde ret i alt vi sagde osv, men da LLO folkene kom og skulle tjekke lejligheden blev vi grint af, vores udlejer stod nemlig og sagde at vi løj hver gang vi åbnede munden 

Så vi tabte og det var penge ud af vinduet, hurra for LLO.

Tusind tak for svar
Øv bøv, mit naive jeg troede faktisk at når LLO var inde over, så var man sikret!
Jeg håber jeg kan nøjes med LLO, netop da mine midler er begrænsede, men ellers har jeg en dygtig, og dyr, advokat i baghånden.

Kh Ida.

Anmeld

20. oktober 2012

Bebsen

LMX skriver:

Jeg har ingen erfaring med LLO, men GUD hvor må det være træls at bo så tæt op ad sine udlejere. Og sikke da en opførsel!

Er det selve din husleje der stiger? Eller er det forbruget?

Betaler du husleje og forbrug som et samlet beløb eller betaler du forbruget efter div målere?

Huslejestigning skal varsles med 3mdr og man må ikke bare sætte huslejen op. (Og den må kun stige med et bestemt beløb om året) 

Men hvis de kan bevise at du har brugt for meget i forbrug så skal du selvfølgelig betale.

Får du ikke dit indskud tilbage hvis du flytter?

Tak for svar!
Det er SÅ ubehageligt at bo her med sådan nogle naboer og udlejere
Havde håbet vi kunne vente med at flytte til sommeren, da min økonomi jo ser anderledes ud, og min dreng skal starte i børnehave.

Der bliver skrevet i mailen at huslejen sættes op da elforbruget er steget. Jeg betaler ét fast beløb, 2000. De har IKKE seperate målere, vores el går på kryds og tværs.
Jeg tvivler stærkt på, ift den slags mennesker de er, at jeg får så meget som en krone tilbage, på trods af at jeg betalte for at her var nyistandsat - og det var her ikke (hvilket jeg har billeder af, + på skrift).

Jeg mener nemlig også at der skal varsles mindst 3 måneder, så allerede der er de uden for loven! Håber sådan at LLO kan hjælpe

Kh Ida

Anmeld

20. oktober 2012

Bebsen

B&J skriver:

vi har desværre også prøvet det med LLO men vi tabte også sagden selv om vi havde beviser omkring billeder ting vores udlejer havde skrevet under på osv.. så vi søgte en advokat istedet for og ja vandt sagen

Øv altså! Jeg er vist lidt naiv når jeg tror LLO er 'Gud'....
Jeg har også en del billeder + dokumentation, men nu blir jeg da i tvivl om de overhovedet hjælper mig...

Tak for svar

Kh Ida.

Anmeld

20. oktober 2012

Bebsen

Nemesis skriver:

har kun hørt positivt og ved at en bekendt blev opsagt pludseligt og det viste sig så at lejekontakten var fyldt med fejl, så han reelt ikke kan opsige dem..ligesom deres husleje var sat for højt.

Hvis du kunne flytte i alment boligbyggeri kan du så ikke få kommunen til at give indskuddet evt. som en enkeltydelse eller som et lån der ikke skal afdrages på førend du er færdig med din gældssanering??

synes du skal snakke med LLO og høre ad, især fordi den elregning jo netop er fordi de ikke leverede varme.

Sisse

Tak for svar! :-)
Har også lidt et håb om at min leje måske er sat for højt.
Også vil jeg ringe til kommunen på mandag.

Jeg ku måske søge om en enkelt ydelse, men selvom lånet er afdragsfrit må jeg slet ikke stifte gælden. Så mister jeg min gælddsaneringen.

Kh Ida.

Anmeld

20. oktober 2012

Gardenia

Bebsen skriver:

Kh Ida.

De hjalp os helt vildt..Nu flytter vi så fordi vi ikke gider bo i en lejlighed hvor det regner ind 3 steder og diverse andre mangler, men da vi havde brug for dem var de der når vi havde spørgsmål, de kørte huslejenævnssagen (som det lyder til du også ender i), de gav os bare det overskud der skulle til, de ordnede udlejer og vi passede vores liv..

Jeg synes du skulle få meldt dig ind, huslejestigninger skal ske med visse varsler, med visse beviser og på visse tidspunkter. Din situation ser noget rodet ud, det kan de hjælpe dig med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.