Navne-forelsket :')

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2012

FrkRaarup

Lotus86 skriver:

Kan rigtig godt lide begge navne, og synes egentlig også de klinger meget godt, dog forbinder jeg Lucca med et drengenavn, da vores nabo's søn hedder det, det staves dog Luca.

Jo flere gange jeg siger det eller skriver det, virker det bare rigtigt..

Jeg kan godt følge dig, i drenge/pige krisen. Alberte efterfølgende vil jo så slå det fast :p

Der er bare mange navne der IKKE er kønsbetonet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2012

FrkRaarup

FrkRaarup skriver:

Heeey tøser

Sidder og stener facebook og ser en kædebesked hvor man skal skrive sit navn i bunden, og sende videre.

Faldt over navnet Alberte.. Og pling, jeg er ramt

Lucca Alberte/ Lukka Alberte

Jeg er ikke i tvivl. Jeg er solgt - skal 'blot' overtale manden!!

HVad syns I ? Ved godt at det ikke er noget I afgøre, men altid rart med andres meninger ;D Spam mig med kommentarer d' damer.

Har I evt. et alternativ til Lucca ?- som kan klinge med Alberte :p

Er stadig LIDT åben for omskrivning ;D

Anmeld

20. oktober 2012

Weber

Alberte er bare et af de smukkeste navne . Synes Lucca klinger super godt med det. Hvis i vil kalde hende Lucca Alberte hele tiden synes jeg det lyder smukt , men ved dobbeltnavne er det ofte kun det første navn der bliver brugt, og er ikke meget for "kun" Lucca (det er en café i mit hoved  )

Men, som du siger at det bare bliver mere og mere rigtigt for dig, hver gang du siger/skriver det, tror jeg det er det perfekte navn til din lille pige 

Anmeld

20. oktober 2012

BabyMus

FrkRaarup skriver:

Heeey tøser

Sidder og stener facebook og ser en kædebesked hvor man skal skrive sit navn i bunden, og sende videre.

HVad syns I ? Ved godt at det ikke er noget I afgøre, men altid rart med andres meninger ;D Spam mig med kommentarer d' damer.

Jeg synes det er rigtig fint. (:

Ville stave det med c, det synes jeg er pænest og mest piget, men det er jo nok en smagssag. (:

Hvis du vil undgå at det er for populært, så skal du stave det med k, for der er kun 6 piger der hedder Lukka, og 486 der hedder Lucca.

Hvis du vil have et alternativ, så er det jo både Filucca og Malucca, som jeg også synes er rigtig søde. (:

Anmeld

20. oktober 2012

Kvist

FrkRaarup skriver:

Heeey tøser

Er helt vild med både Alberte og Lucca... Men jeg fik en søn, kæresten mente ikke en dreng kunne hedde Lucca her nordpå og så måtte han jo hedde Albert.. Hvis vi er så heldige at få en pige næste gang kommer Lucca helt sikkert på tale..

Men ja, begge navne er blevet ret så populære..

Og kan bedre lide Lucca end Lukka..

Anmeld

20. oktober 2012

MorDk

Alberte er et smukt og dejligt navn

Vores datter hedder Freya Alberte

Anmeld

20. oktober 2012

Kvist

Luca stammer jo fra syden, det er deres form for Lucas.. Mener jeg det er.. Så dernede er det et drengenavn.. Men stadig super sødt til en pige også..

Anmeld

20. oktober 2012

MorDk

Her er nogle foreslag

Olivia Alberte

Nadia Alberte

Vilma Alberte

Liva Alberte

Vigga Alberte

Anmeld

20. oktober 2012

Klumpe-dumpe

Jeg synes Lucca Alberte er et smukt navn i min optik er Lucca/lukka pigenavne og Luca/Luka drengenavne. Hilsen mor til en Malucca <3

Anmeld

20. oktober 2012

Bebsen

jydeinden skriver:

synes i mine øjne at lucca er et navn jeg ville give til en hund, men alberte er somend sødt nok men er ikke meget for det der med to navne udover efternavn

enig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.