frygtede det !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2012

Munder

Der er flere gode svar til dig. Jeg tror nu også jeg som mor ville blive bekymret, hvis min 21 årige datter ventede barn nr. 2 

Men kunne det også tænkes et din mor bliver ked af at du smider sådan en nyhed via sms? Det er i min verden en nyhed der skal fortælles face to face

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2012

Ellie79

Anonym skriver:

så har jeg i rigtig mange mange uger været skide bange for at fortælle mine forældre at jeg venter mit andet barn! netop, fordi de ikke var glade for beslutningen, men i dag forguder hende! Men, min søster havde blot, informeret mig om de godt vidste det men bare ventede på jeg sev sku fortælle nyheden. Jeg får hevet massere af luft ned i maven - sender min mor en sms, hvorpå teksten lyder på at jeg i dag var til jordemoder ovs - og derfor sku låne bilen!

jeg får senere en sms - hvor der kun står hvad tid hun henter min datter i morgen. Min anden sms undlod hun, da min søster skrev hun læste den, og lagde mobilen !! Jeg er sur og meget ked ! har aller aller mest lyst til at græde !!! fordi, det åbenbart ik passer hende at vi venter endnu et barn - eller hun synes det synd for den store.. Total respektøst.. nu tør jeg ik fortælle resten af familien det ! jeg skrev en sms om hun gad svare på på min nyhed....

: ps. min mor skrev lige: jeg ved ikke hvad jeg skal svare. I må hellere selv vudere det. Jeg havde jo håbet du ville satse på dit nuværende barns udvikling og min egen eventuelle muligheder for for udd, eller job

virkelig bange for at blive skuffet.. hilsen en 21 årig mor, som har en datter på 15 mdr, og er 15 uger henne!

Jeg kan et eller andet sted godt forstå din mor - hvis min datter kommer som 21 årig og fortæller hun skal have barn nummer to ville jeg også bleve ked af det, ikke sur eller vred men ked af det. For helt ærligt det er sku op af bakke med uddannelse derfra - taler på egne vegne, der skal kæmpe lidt hårdere og gives afkald på mange ting. Men nu mener jeg også at man skal kunne forsørge sine børn selv og kan du og din kæreste det, så må din mor jo stole på at i magter opgaven med endnu et barn. 

Men tænker nok det er utryk for din mor bekymrer sig om dig og din fremtid med dine børn. Men som nogle siger synes jeg ikke du må tage mormor fra din datter - lad deres forhold vokse og sig til din mor at du forstår hendes bekymring, men hun må stole på dig og din mand at I har gennemtænkt situationen og har styr på fremtiden. Din mor skal nok komme til at elske nummer to lige så højt, men det lyder heller ikke til du er bekymret for det, du er bare træt af hun ikke udviser begejstring og det forstår jeg, men forstår også din mor.

Anmeld

21. oktober 2012

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

SÅ enig!

Trådstarter: Kan du slet ikke se situationen fra din mors side?

Hvordan ville du selv have det, hvis det var DIN datter, der valgte sådan som du har gjort?

Jeg ser absolut ikke noget forkert i at blive mor i en nogenlunde ung alder, men som udgangspunkt og generelt vil jeg forlange, at man er i stand til at forsørge sig selv og sine (det ved jeg ikke, om du kan/gør), måske din mor også har det håb for dig og dermed ønsker, at du investerer lidt mere energi på uddannelse og kommer ordentligt på fode, før du får flere børn?

jo jeg kan sagtens følge hende/dig. Sagtens.. og selvfølgelig må hun føle som hun gør. Men det gjorde mig bare ekstremt ondt da hun i det mindste ik lige kunne ha skrevet et lille tillykke endnu engang men stadig ikke lagde skjul på sine følelser men bare skrev, hun støttede mig uanset hvad. Derimod, er min far lidt bedre til at åbne op, og min mor stille åbner med. sådan var det med det første barn inde i maven..

Anmeld

21. oktober 2012

Anonym trådstarter

AnjaB skriver:

Jeg kan et eller andet sted godt forstå din mor - hvis min datter kommer som 21 årig og fortæller hun skal have barn nummer to ville jeg også bleve ked af det, ikke sur eller vred men ked af det. For helt ærligt det er sku op af bakke med uddannelse derfra - taler på egne vegne, der skal kæmpe lidt hårdere og gives afkald på mange ting. Men nu mener jeg også at man skal kunne forsørge sine børn selv og kan du og din kæreste det, så må din mor jo stole på at i magter opgaven med endnu et barn. 

Men tænker nok det er utryk for din mor bekymrer sig om dig og din fremtid med dine børn. Men som nogle siger synes jeg ikke du må tage mormor fra din datter - lad deres forhold vokse og sig til din mor at du forstår hendes bekymring, men hun må stole på dig og din mand at I har gennemtænkt situationen og har styr på fremtiden. Din mor skal nok komme til at elske nummer to lige så højt, men det lyder heller ikke til du er bekymret for det, du er bare træt af hun ikke udviser begejstring og det forstår jeg, men forstår også din mor.

helt enig med dig.

Anmeld

21. oktober 2012

B&J

Sender dig en kæmpe krammer og skriver tillykke med barn nr 2

jeg kan sagtens forstå dig for den måde din mor er på ja det var den måde vi modtog fra min svigerfamilie

de syntes vi skylle få en abort fordi de mente de var for gamle til at blive farfar og farmor men de skulle lige sluge den som den mor skulle og kan også være hun skal igen... ved ikke hvor gammel du er men kan jo også forstå din mor hun håber du får en uddannelse så du kan forsørge din familie osv.... men jeg tror når du har født jamen så skal hun nok være der for jer....

men syntes nu også en sms var ikke så pæn en måde at fortælle hende det på...

Anmeld

21. oktober 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Sender dig en kæmpe krammer og skriver tillykke med barn nr 2

jeg kan sagtens forstå dig for den måde din mor er på ja det var den måde vi modtog fra min svigerfamilie

de syntes vi skylle få en abort fordi de mente de var for gamle til at blive farfar og farmor men de skulle lige sluge den som den mor skulle og kan også være hun skal igen... ved ikke hvor gammel du er men kan jo også forstå din mor hun håber du får en uddannelse så du kan forsørge din familie osv.... men jeg tror når du har født jamen så skal hun nok være der for jer....

men syntes nu også en sms var ikke så pæn en måde at fortælle hende det på...

jeg var bange for at fortælle det face 2 face? da jeg gjorde det med den første,

havde jeg ik boet længere væk fra hende dengang var mit barn blevet til en abort. jeg var bange for at sige det... situationen havde ik været bedre ved at sige det under 4 øjne

hun har førhen fået mig ud en abort, før min første

Anmeld

21. oktober 2012

Nessie

Stort tillykke med barn nr. 2
Jeg kan godt forstå at du er blevet ked af, at din mor ikke kunne sige tillykke, men jeg må sige at jeg faktisk godt kan forstå at hun lige skal have lidt tid at fordøje nyheden i.

Du ER ung, og det er allerede barn nr. 2, du siger selv at du ingen uddannelse har (og heller ikke skal påbegynde en?), og hun har bare fået en SMS.
Som mor ville jeg både være bekymret og skuffet over måden det blev fortalt på.
Bekymret fordi første barn ikke er ret gammelt, og du ingen uddannelse har, og skuffet fordi jeg ikke fik det at vide personligt.

Selvfølgelig kommer hun til at elske den lille ny, men hun skal lige have lidt tid.
Håber du får en god graviditet og held og lykke fremover

Anmeld

21. oktober 2012

B&J

Anonym skriver:

jeg var bange for at fortælle det face 2 face? da jeg gjorde det med den første,

havde jeg ik boet længere væk fra hende dengang var mit barn blevet til en abort. jeg var bange for at sige det... situationen havde ik været bedre ved at sige det under 4 øjne

hun har førhen fået mig ud en abort, før min første

ja det er ikke nemt men nok heller ikke det hun ønskede men det er jo heller ikke hendes ønske men jeres.... vi ønskede os et barn og vi gad ikke høre på mine svigerforælder

Anmeld

21. oktober 2012

Nemesis

Der er nogle mødre der bare ikke synes det nogensinde bliver det rigtige tidspunkt.

Jeg var gravid med min den første da jeg var 18 og min mors reaktion var " åhh nej hvor er det forfærdeligt"

Her synes hun jo det var forfærdeligt for så ville jeg jo aldrig få en uddannelse eller "blive til noget"

11 år senere , 2 mdr. inden jeg er færdig uddannet, fortæller jeg så jeg venter nr. 2...
" nej det må du ikke sige!!, nu får du aldrig noget job, har du gennemtænkt det og er det for sent at fortryde?"

3 gang..ja der lod jeg sgu præsten sige det i kirken under min og mandens velsignelse!

Der findes bare nogle som aldrig kan glæde sig på ens vegne og jeg har aldrig fået et tillykke med det, fra den kant.

Så op i r*ven med din mors mening! og kom du bare i gang med at fortælle det til andre..evt med at starte ud med " nu håber jeg ikke i reagerer ligeså sårende som mor"..og så fortæl videre.

Tillykke med din guldklumper.

Sisse

Anmeld

21. oktober 2012

tarkoflen

Munder skriver:

Der er flere gode svar til dig. Jeg tror nu også jeg som mor ville blive bekymret, hvis min 21 årige datter ventede barn nr. 2 

Men kunne det også tænkes et din mor bliver ked af at du smider sådan en nyhed via sms? Det er i min verden en nyhed der skal fortælles face to face

Præcis min tanke! Ville heller ikke fortælle det over telefonen til min nærmest familie...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.