E. B. skriver:
Jeg er ked af at sige det, men his min datter på 21 kom og fortalte, at hun ventede barn nr 2, vel og mærke uden at have taget en uddannelse først, ja så var jeg heller ikke blevet glad. Jeg ville da uden tvivl blive glad for den lille guldklump, når den kom til verdenen, men var nok blevt ked af situationen.
Men hvis det er Jeres beslutning og I er glade, så lad ikke hende gå Jer på. Hun skal nok komme "blive bedre" med tiden. 
Præcis sådan har jeg det også. Vi holder ikke op med at bekymre os om vores børn og frygte, at de træffer uheldige valg, blot fordi de bliver voksne - måske tværtimod, deres valg bliver jo mere og mere afgørende for deres fremtidige liv. Jeg ville blive rigtigt ked af situationen, hvis min datter, som nu er 19, om et par år ventede barn nr. to uden at have sin uddannelse på plads, og det ville være svært for mig at lyve for hende ved at foregive, at jeg syntes, det var positivt.
Barnet skal nok blive elsket af sin mormor, men her og nu er det situationen, hun kan forholde sig til, og ikke et lille barn, der er på vej. Om man bør lyve for sit voksne barn i den situation, er jeg ikke sikker på, jeg synes - men min datter ville også på forhånd vide, at jeg ikke synes, det er gennemtænkt at sætte børn i verden, før man enten er godt i gang med uddannelse eller har en stabil jobsituation.
Anmeld