Super trick mod baby-mavekneb!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2012

SussieThyssen

JulieWH skriver:

Det giver jo samme resultat som termometeret - som heller ikke skal længere ind end normalt.
Hvis det var så farligt at gøre som du siger, så tror jeg simpelthen ikke på at folk blev rådet til at gøre det af fagfolk. Derudover ville det nok have været oppe at vende i medierne hvis børn ligefrem døde af det.

Selvfølgelig skal man ikke jage termometeret flere centimeter op og selvfølgelig skal man ikke bevæge det rundt i endetarmen med store armbevægelser. Hvis det var sådan folk gjorde, så havde det været oppe i medierne.
Beklager hvis det ikke er så velformuleret, vi mangler søvn her i huset pt grundet feber

Nej, men det ved du, og det ved jeg, men der vil også være mange som ikke tænker så langt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2012

SussieThyssen

mariamiss6 skriver:

Arj Sussie, man stikker altså ikke en vatpind op i endetarmen på en baby.

Hvad vil du gøre hvis proceduren ikke virker, og vatklumpen falder af? Det er da sket flere gange for mig når jeg har renset øre.. 

Anyways, en tør vatpind, og aldeles ikke indvendigt med sådan en. Kun kilde lige på kanten, og evt. meget blidt "trykke" på huden lige der på kanten. Det kan hjælpe, hvis baby ikke er alt for forkrampet. 

Når baby er helt forkrampet, er et termometer en udemærket løsning, som også alle fagfolk jeg har mødt foreslår når intet andet hjælper. Selvfølgelig med måde, og absolut kun når baby har problemer som ikke kan løses på anden vis. 

Og at hjælpe baby af med afføring, er altså ikke mere et overgreb, end det er at tage temperaturen. 
Man skal ikke bære sig anderledes an, end hvis man ville tage temperaturen.  

Man skal da bruge ordentlige kvalitetvatpinde

Anmeld

20. oktober 2012

E2012

Altså prøv nu at hør her. At rokere rundt betyder jo ikke at man skal rokke ustyrligt frem og tilbage, det betyder blot at den skal bevæges LIDT, så det stimulerer! Og ja, min søster fik det også af vide ude på sygehuset, så nej det er ikke farligt - jo hvis man ligefrem gør det voldsomt! desuden så var det ikke termometret der gjorde ondt på min lille datter, men hendes ret tykke afføring.

Jeg vil ikke beskyldes for at lave overgreb på min datter, når hun fik det bedre af det og flere læger, som jeg kan høre på de andre kommentarer, også anbefaler det.

Og så er den samtale vidst lukket - og så er det jo op til andre mødre om de vil benytte sig af tricket OG jeg skrev også at man skulle være forsigtig..

Anmeld

20. oktober 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

SussieThyssen skriver:

Jeg synes det er utroligt grænseoverskridende det du gør der, og desuden livsfarligt for dit barn

Og du kan rent faktisk stikke hul på hendes tarm, så det skal du stoppe med øjeblikkelig.
Endetarmen er tynd som papir, og hvis du stikker hul i den eller giver barnet rifter, kan du forårsage blodforgiftning eller udsivning af afføring i bughulen, som de dør af.

Lider dit barn af hård mave, så giv det en anden type erstatning, og her kan jeg anbefale Profylac.
Og ellers er der sikkert en anden herinde, der kan anbefale dig et billigere mærke, der er næsten lige så godt.

Men det andet skal du stoppe med NU!

Jeg ved godt du ikke ved bedre, men nu ved du det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

20. oktober 2012

mariamiss6

SussieThyssen skriver:

Man skal da bruge ordentlige kvalitetvatpinde

Jo, men det er da stadig vat, en fiber form, som kan afsætte rester hvor end du fører den ind  

Min sundhedsplejerske pointerede kraftigt, at en vatpind ikke skal indføres.  

Anmeld

21. oktober 2012

Koen.

Laulund87 skriver:

SSaSamSammVi blev anbefalet det på børneafdelingen så helt farligt er det nu ikke

Syne nu alligevel det lyder voldsomt sådan som du gør det. Man skal også begrænse det og være meget forsigtig.

Samme her, det var os børneafdelingens råd til os

Anmeld

21. oktober 2012

Laulund87

tanja. skriver:

Samme her, det var os børneafdelingens råd til os

Ja så så slemt kan det heller ikke være! Jeg har det i hvert fald helt fint med at have brugt den metode en gang imellem og vil også bruge den på den næste når den kommer, hvis det bliver nødvendigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.