Super trick mod baby-mavekneb!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2012

M (:

JulieWH skriver:

Det giver jo samme resultat som termometeret - som heller ikke skal længere ind end normalt.
Hvis det var så farligt at gøre som du siger, så tror jeg simpelthen ikke på at folk blev rådet til at gøre det af fagfolk. Derudover ville det nok have været oppe at vende i medierne hvis børn ligefrem døde af det.

Selvfølgelig skal man ikke jage termometeret flere centimeter op og selvfølgelig skal man ikke bevæge det rundt i endetarmen med store armbevægelser. Hvis det var sådan folk gjorde, så havde det været oppe i medierne.
Beklager hvis det ikke er så velformuleret, vi mangler søvn her i huset pt grundet feber

enig. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2012

k&k&k&k

Jeg må lige slå noget fast inden det her udvikler sig til noget grimt.

Jeg er meget ked af at nogen har misforstået mit svar i denne tråd.

Nu har jeg læst de efterfølgende svar og det er overhovedet ikke den måde jeg gør det på. En skriver 1-2 cm op i endetarmen - og det er overhovedet ikke i nærheden af det jeg gør. Den sølvtap der er på et termometer er lige væk og det er så det. Og jeg stimolerer derefter endetarmen med små bevægelser. Jeg roder ikke rundt som gravede jeg efter et eller andet. Og jeg bruger ALTID vaseline!

Jeg vil ikke på nogen måde hænges ud som børnemishandler - jeg har handlet i god tro og som min læge anbefalede og anviste.

Skrevne ord kan hurtigt misforståes - Så om jeg er blevet misforstået er muligt - men føler mig måske en smule angrebet. Og det synes jeg lige jeg ville ytre.

Med venlig hilsen

k&k&k

Anmeld

19. oktober 2012

mariamiss6

SussieThyssen skriver:

Jeg skriver det på den måde, for at sætte en stopper for det, der både er et overgreb mod barnet, og som er direkte farligt.

Det er meget sjældent jeg reagerer så direkte og prompte.

Det er muligt at diverse instanser gør det på diverse afdelinger, men det er et indgreb i barnets tarmsystem, som kan medføre skader, hvis det bliver gjort af en der ikke er oplært i at gøre den slags af en professionel.

Og du behøver ikke være ironisk omkring temperaturtagning, det ved du lige som jeg er noget fjollet noget at sige. Der er forskel på at tage temperatur, og så at grave rundt i barnets endetarm.

Men som en anden herinde råder til, så tag lidt olie på en vatpind, og smør forsigtigt omkring og ganske forsigtigt inden for, men ikke længere ind end man normalt stikker et termometer ved temperaturtagning, altså ca 1-2 cm

Arj Sussie, man stikker altså ikke en vatpind op i endetarmen på en baby.

Hvad vil du gøre hvis proceduren ikke virker, og vatklumpen falder af? Det er da sket flere gange for mig når jeg har renset øre.. 

Anyways, en tør vatpind, og aldeles ikke indvendigt med sådan en. Kun kilde lige på kanten, og evt. meget blidt "trykke" på huden lige der på kanten. Det kan hjælpe, hvis baby ikke er alt for forkrampet. 

Når baby er helt forkrampet, er et termometer en udemærket løsning, som også alle fagfolk jeg har mødt foreslår når intet andet hjælper. Selvfølgelig med måde, og absolut kun når baby har problemer som ikke kan løses på anden vis. 

Og at hjælpe baby af med afføring, er altså ikke mere et overgreb, end det er at tage temperaturen. 
Man skal ikke bære sig anderledes an, end hvis man ville tage temperaturen.  

Anmeld

19. oktober 2012

Muhmi

Nu har jeg læst de efterfølgende svar og det er overhovedet ikke den måde jeg gør det på. En skriver 1-2 cm op i endetarmen - og det er overhovedet ikke i nærheden af det jeg gør. Den sølvtap der er på et termometer er lige væk og det er så det. Og jeg stimolerer derefter endetarmen med små bevægelser. Jeg roder ikke rundt som gravede jeg efter et eller andet. Og jeg bruger ALTID vaseline!

Jeg vil ikke på nogen måde hænges ud som børnemishandler - jeg har handlet i god tro og som min læge anbefalede og anviste.

Skrevne ord kan hurtigt misforståes - Så om jeg er blevet misforstået er muligt - men føler mig måske en smule angrebet. Og det synes jeg lige jeg ville ytre.

Med venlig hilsen

k&k&k

Tror bestemt ikke du er børnemishandler, bare rolig! 

Men blev alligevel lidt chokeret over at læse dit indlæg, for det lød som om det var lidt voldsommere end du beskriver nu!

Ro på... Du har handlet efter bedste evne og hvis du har lægens anvisning, så skal du selvfølgelig gøre hvad han/hun råder dig! 

Anmeld

19. oktober 2012

mariamiss6

k&k&k skriver:

Med venlig hilsen

k&k&k

Jeg opfatter det i hvert fald ikke som et overgreb, og jeg føler også du har fin kontrol over dig selv.

Folk har forskellige meninger, og de har ikke set hvordan din baby fra det ene sekund til det næste, ændrer sig fra forkrampet til HELT rolig i lang tid efter. 

Jeg har selv brugt metoden, efter fagfolks råd. Og også det med vatpinden (altid prøv vatpinden først, som IKKE skal indvendig overhovedet).

I øvrigt kom jeg til at tænke på, at du kunne sy en lille bitte varmepude, med ris i. Og lægge på babys mave, inden baby bliver alt for forkrampet. Der er da intet som en stor varm hånd der kan hjælpe på min egen ømme mave i alle mulige forskellige situationer. 

Du skal bare huske på at en babys hud er meget mere følsom end en voksens, så den må ikke være helt lige så varm som den ville være til en voksen  

Evt. kan du lægge et viskestykke i mellem varmepuden (som du kan lave af bomuldsstof/en sok med knude på og grødris inden i, som så lunes i microovnen) og babys hud, ligesom man gør med isposer. 

Anmeld

19. oktober 2012

k&k&k&k

Muhmi skriver:

Tror bestemt ikke du er børnemishandler, bare rolig! 

Men blev alligevel lidt chokeret over at læse dit indlæg, for det lød som om det var lidt voldsommere end du beskriver nu!

Ro på... Du har handlet efter bedste evne og hvis du har lægens anvisning, så skal du selvfølgelig gøre hvad han/hun råder dig! 

Tak.

Havde da aldrig i mit liv forestillet mig at jeg ville skade mit barn ved at gøre noget som min læge anbefaler.

Men igen - skrevne ord bliver ofte misforstået. Og jeg har efterfølgende læst TS´s indlæg igen og det bliver beskrevet meget voldsomt. Dermed ikke sagt at TS er voldsom i hendes måde at gøre det på.

Det var også derfor jeg lige måtte udbybe min måde at gøre det på. Så misforståelsen blev forklaret.

Og det håber jeg inderligt at den er blevet.

Med venlig hilsen

k&k&k

Anmeld

19. oktober 2012

Muhmi

k&k&k skriver:

Tak.

Havde da aldrig i mit liv forestillet mig at jeg ville skade mit barn ved at gøre noget som min læge anbefaler.

Men igen - skrevne ord bliver ofte misforstået. Og jeg har efterfølgende læst TS´s indlæg igen og det bliver beskrevet meget voldsomt. Dermed ikke sagt at TS er voldsom i hendes måde at gøre det på.

Det var også derfor jeg lige måtte udbybe min måde at gøre det på. Så misforståelsen blev forklaret.

Og det håber jeg inderligt at den er blevet.

Med venlig hilsen

k&k&k

Og jeg har også misforstået

Jeg troede du var ts og det var derfor jeg spurgte om din søster var din læge Sorry, my bad

Anmeld

19. oktober 2012

k&k&k&k

mariamiss6 skriver:

Jeg opfatter det i hvert fald ikke som et overgreb, og jeg føler også du har fin kontrol over dig selv.

Folk har forskellige meninger, og de har ikke set hvordan din baby fra det ene sekund til det næste, ændrer sig fra forkrampet til HELT rolig i lang tid efter. 

Jeg har selv brugt metoden, efter fagfolks råd. Og også det med vatpinden (altid prøv vatpinden først, som IKKE skal indvendig overhovedet).

I øvrigt kom jeg til at tænke på, at du kunne sy en lille bitte varmepude, med ris i. Og lægge på babys mave, inden baby bliver alt for forkrampet. Der er da intet som en stor varm hånd der kan hjælpe på min egen ømme mave i alle mulige forskellige situationer. 

Du skal bare huske på at en babys hud er meget mere følsom end en voksens, så den må ikke være helt lige så varm som den ville være til en voksen  

Evt. kan du lægge et viskestykke i mellem varmepuden (som du kan lave af bomuldsstof/en sok med knude på og grødris inden i, som så lunes i microovnen) og babys hud, ligesom man gør med isposer. 

Det var da en glimrende idé - havde ikke selv tænkt over det. Men der er ikke noget bedre end en varmedunk på mavsen når man har mens-smerter.

Er det bare grødris? Og når men nu ikke er så kreativ - kan man så ikke bare fylde en sok? Altså ny fra "pakken" - Baby skulle jo nødigt lugte af sure tæer

Med venlig hilsen

k&k&k

Anmeld

19. oktober 2012

k&k&k&k

Muhmi skriver:

Og jeg har også misforstået

Jeg troede du var ts og det var derfor jeg spurgte om din søster var din læge Sorry, my bad

Undrede mig også lidt - men helt ok

Dejligt jeg fik mulighed for at forklare mig

Anmeld

20. oktober 2012

mariamiss6

k&k&k skriver:

Det var da en glimrende idé - havde ikke selv tænkt over det. Men der er ikke noget bedre end en varmedunk på mavsen når man har mens-smerter.

Er det bare grødris? Og når men nu ikke er så kreativ - kan man så ikke bare fylde en sok? Altså ny fra "pakken" - Baby skulle jo nødigt lugte af sure tæer

Med venlig hilsen

k&k&k

En god sok, giv den en kogevask, så du er sikker påd en er fri for "gift"stoffer fra produceringen. Og så i med grødris, bare sådan så den kan ligge fladt, uden at være proppet, men også uden "bare" pletter (som en fatboy, du ved, flad, men tyk ) bind knude på skidtet, og eksperimenter med styrke og tid i microovnen (På dig selv selvfølgelig lol) Og så kører du bare

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.