SussieThyssen skriver:
Jeg skriver det på den måde, for at sætte en stopper for det, der både er et overgreb mod barnet, og som er direkte farligt.
Det er meget sjældent jeg reagerer så direkte og prompte.
Det er muligt at diverse instanser gør det på diverse afdelinger, men det er et indgreb i barnets tarmsystem, som kan medføre skader, hvis det bliver gjort af en der ikke er oplært i at gøre den slags af en professionel.
Og du behøver ikke være ironisk omkring temperaturtagning, det ved du lige som jeg er noget fjollet noget at sige. Der er forskel på at tage temperatur, og så at grave rundt i barnets endetarm.
Men som en anden herinde råder til, så tag lidt olie på en vatpind, og smør forsigtigt omkring og ganske forsigtigt inden for, men ikke længere ind end man normalt stikker et termometer ved temperaturtagning, altså ca 1-2 cm

Arj Sussie, man stikker altså ikke en vatpind op i endetarmen på en baby.
Hvad vil du gøre hvis proceduren ikke virker, og vatklumpen falder af? Det er da sket flere gange for mig når jeg har renset øre..
Anyways, en tør vatpind, og aldeles ikke indvendigt med sådan en. Kun kilde lige på kanten, og evt. meget blidt "trykke" på huden lige der på kanten. Det kan hjælpe, hvis baby ikke er alt for forkrampet.
Når baby er helt forkrampet, er et termometer en udemærket løsning, som også alle fagfolk jeg har mødt foreslår når intet andet hjælper. Selvfølgelig med måde, og absolut kun når baby har problemer som ikke kan løses på anden vis.
Og at hjælpe baby af med afføring, er altså ikke mere et overgreb, end det er at tage temperaturen.
Man skal ikke bære sig anderledes an, end hvis man ville tage temperaturen.