JulieWH skriver:
Sikke da en måde at skrive det på 
Det er noget som både børneafdelinger, læger og sp'er anbefaler, så helt farligt er det vist heller ikke - alt med måde, ikke? Så længe man er meget forsigtig. Det er jo ikke værre end at tage temperaturen på barnet, men det må man måske heller ikke?
Jeg skriver det på den måde, for at sætte en stopper for det, der både er et overgreb mod barnet, og som er direkte farligt.
Det er meget sjældent jeg reagerer så direkte og prompte.
Det er muligt at diverse instanser gør det på diverse afdelinger, men det er et indgreb i barnets tarmsystem, som kan medføre skader, hvis det bliver gjort af en der ikke er oplært i at gøre den slags af en professionel.
Og du behøver ikke være ironisk omkring temperaturtagning, det ved du lige som jeg er noget fjollet noget at sige. Der er forskel på at tage temperatur, og så at grave rundt i barnets endetarm.
Men som en anden herinde råder til, så tag lidt olie på en vatpind, og smør forsigtigt omkring og ganske forsigtigt inden for, men ikke længere ind end man normalt stikker et termometer ved temperaturtagning, altså ca 1-2 cm

Anmeld