Super trick mod baby-mavekneb!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2012

Laulund87

mariamiss6 skriver:

du kan også have held med bare at kilde lige i kanten af åbningen, med en vatpind Det er tit nok til at få baby til at presse. Så slipper man for at stikke noget op

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2012

k&k&k&k

SussieThyssen skriver:

Jeg synes det er utroligt grænseoverskridende det du gør der, og desuden livsfarligt for dit barn

Og du kan rent faktisk stikke hul på hendes tarm, så det skal du stoppe med øjeblikkelig.
Endetarmen er tynd som papir, og hvis du stikker hul i den eller giver barnet rifter, kan du forårsage blodforgiftning eller udsivning af afføring i bughulen, som de dør af.

Lider dit barn af hård mave, så giv det en anden type erstatning, og her kan jeg anbefale Profylac.
Og ellers er der sikkert en anden herinde, der kan anbefale dig et billigere mærke, der er næsten lige så godt.

Men det andet skal du stoppe med NU!

Jeg ved godt du ikke ved bedre, men nu ved du det.

Kærligst
Sussie

Hej Sussie.

Nej, jeg vidste ikke bedre - og nu har du da gjort mig helt nervøs.

Det var min læge der fortalte om metoden og viste mig hvordan man skulle gøre.

Jeg håber da virkelig ikke der er sket hende noget. Pyha - har det helt dårligt nu

Med venlig hilsen

k&k&k

Anmeld

19. oktober 2012

anynom

SussieThyssen skriver:

Jeg synes det er utroligt grænseoverskridende det du gør der, og desuden livsfarligt for dit barn

Og du kan rent faktisk stikke hul på hendes tarm, så det skal du stoppe med øjeblikkelig.
Endetarmen er tynd som papir, og hvis du stikker hul i den eller giver barnet rifter, kan du forårsage blodforgiftning eller udsivning af afføring i bughulen, som de dør af.

Lider dit barn af hård mave, så giv det en anden type erstatning, og her kan jeg anbefale Profylac.
Og ellers er der sikkert en anden herinde, der kan anbefale dig et billigere mærke, der er næsten lige så godt.

Men det andet skal du stoppe med NU!

Jeg ved godt du ikke ved bedre, men nu ved du det.

Kærligst
Sussie

Sikke da en måde at skrive det på

Det er noget som både børneafdelinger, læger og sp'er anbefaler, så helt farligt er det vist heller ikke - alt med måde, ikke? Så længe man er meget forsigtig. Det er jo ikke værre end at tage temperaturen på barnet, men det må man måske heller ikke?

Anmeld

19. oktober 2012

morethanperfect

Vi gjorde det kun i åbningen , og det hjalp ikke .. 
Syns dog også det er lidt grænseoverskridende , men hvis det hjælper for nogle er det jo godt ...
Vi fik det også af vide af vores Sp som er i 50'erne , så helt farligt er det jo nok ikke

Anmeld

19. oktober 2012

Muhmi

Hej Sussie.

Jeg håber da virkelig ikke der er sket hende noget. Pyha - har det helt dårligt nu

Med venlig hilsen

k&k&k

Er din søster din læge?

Må altså også erklære mig lidt enig med Sussie... Det lyder ret farligt, eller, det kan i hvert fald udvikle sig til noget der hverken er sundt eller sikkert...

Hvis jeg var dig ville jeg ikke stikke noget som helst op og "rokere rundt" men derimod bare "kilde" åbningen, det stimulerer også...

Tror ikke du behøver at være nervøs, men tror måske at du skal vælge andre mindre drastiske metoder i første omgang

Anmeld

19. oktober 2012

SussieThyssen

k&k&k skriver:

Hej Sussie.

Med venlig hilsen

k&k&k

Så har lægen helt ærligt hul i hovedet. 

Men...du kan, som en anden skriver herinde, forsigtigt smøre hende lige omkring hullet og en lille cm indenfor med en lidt olie på en vatpind, så skal det nok gå.

Og ellers, så spørg efter et mærke i mme, der ikke giver forstoppelse.

Anmeld

19. oktober 2012

Laulund87

JulieWH skriver:

Det er noget som både børneafdelinger, læger og sp'er anbefaler, så helt farligt er det vist heller ikke - alt med måde, ikke? Så længe man er meget forsigtig. Det er jo ikke værre end at tage temperaturen på barnet, men det må man måske heller ikke?

Enig!

Vi blev anbefalet det på OUH's børneafdeling så jeg har bestemt ikke set det som farligt Selvfølgelig med måde!

Anmeld

19. oktober 2012

Muhmi

Kommer dog i tanke om en dag hvor Silas virkelig havde ondt i maven, der prøvede vi at tage hans temperatur, fordi vi troede han havde feber, og så kom han af med en masse.... MASSE, hehe... Så tror helt klart det kan hjælpe, (han var saglig bagefter) men det er nok mere det der "rokere rundt" som Sussie nok ikke er så glad for at læse... For det fik også mine øjne til at spærre op

Anmeld

19. oktober 2012

SussieThyssen

JulieWH skriver:

Jeg skriver det på den måde, for at sætte en stopper for det, der både er et overgreb mod barnet, og som er direkte farligt.

Det er meget sjældent jeg reagerer så direkte og prompte.

Det er muligt at diverse instanser gør det på diverse afdelinger, men det er et indgreb i barnets tarmsystem, som kan medføre skader, hvis det bliver gjort af en der ikke er oplært i at gøre den slags af en professionel.

Og du behøver ikke være ironisk omkring temperaturtagning, det ved du lige som jeg er noget fjollet noget at sige. Der er forskel på at tage temperatur, og så at grave rundt i barnets endetarm.

Men som en anden herinde råder til, så tag lidt olie på en vatpind, og smør forsigtigt omkring og ganske forsigtigt inden for, men ikke længere ind end man normalt stikker et termometer ved temperaturtagning, altså ca 1-2 cm

Anmeld

19. oktober 2012

anynom

SussieThyssen skriver:

Jeg skriver det på den måde, for at sætte en stopper for det, der både er et overgreb mod barnet, og som er direkte farligt.

Det er meget sjældent jeg reagerer så direkte og prompte.

Det er muligt at diverse instanser gør det på diverse afdelinger, men det er et indgreb i barnets tarmsystem, som kan medføre skader, hvis det bliver gjort af en der ikke er oplært i at gøre den slags af en professionel.

Og du behøver ikke være ironisk omkring temperaturtagning, det ved du lige som jeg er noget fjollet noget at sige. Der er forskel på at tage temperatur, og så at grave rundt i barnets endetarm.

Men som en anden herinde råder til, så tag lidt olie på en vatpind, og smør forsigtigt omkring og ganske forsigtigt inden for, men ikke længere ind end man normalt stikker et termometer ved temperaturtagning, altså ca 1-2 cm

Det giver jo samme resultat som termometeret - som heller ikke skal længere ind end normalt.
Hvis det var så farligt at gøre som du siger, så tror jeg simpelthen ikke på at folk blev rådet til at gøre det af fagfolk. Derudover ville det nok have været oppe at vende i medierne hvis børn ligefrem døde af det.

Selvfølgelig skal man ikke jage termometeret flere centimeter op og selvfølgelig skal man ikke bevæge det rundt i endetarmen med store armbevægelser. Hvis det var sådan folk gjorde, så havde det været oppe i medierne.
Beklager hvis det ikke er så velformuleret, vi mangler søvn her i huset pt grundet feber

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.