tivoli - amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.625 visninger
25 svar
0 synes godt om
19. oktober 2012

HopinWishin

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-58890485:m%C3%A5tte-ikke-amme-p%C3%A5-spisested-i-tivoli.html 

hold da op det kan sætte en debat igang!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2012

modesty

Jeg synes det er helt fair at en restaurant har nul-amme politik - det er jo et privat etablissement, så de kan gøre som de vil (indenfor lovens rammer selvfølgelig). Men der bør være ordentlig skiltning, ellers har man jo intet at forholde sig til.

Anmeld

19. oktober 2012

sne190810

Den kører også på facebook, inde på Rebecca Perssons side

"...En kvinde og hendes familie blev i går smidt ud af en af TIVOLIS restauranter, nemlig Bodega Tivoli Vinstue (som - trods navnet - vel at mærke var befolket af spisende børnefamilier), da hun ammede sin 6 mdr. gamle baby. Hun dækkede sig endda med et halstørklæde. Maden stod på bordet, regningen var betalt. Tjeneren sagde (og vi citerer): "Dét der - det kan du godt pakke væk".
Danmark anno 2012.
V

i venter i spænding på en reaktion fra spisestedet og Tivoli ...

Til sammenligning, et citat fra EU's "Protection, promotion and support of breastfeeding in Europe: a blueprint for action", hvor der står som erklæret mål:
"To protect the right of women to breastfeed whenever and
wherever they need".
...

Tryk "synes godt om", hvis du også synes, at ammende kvinder bør behandles anstændigt i det offentlige rum ..."

Anmeld

19. oktober 2012

Gardenia

modesty skriver:

Jeg synes det er helt fair at en restaurant har nul-amme politik - det er jo et privat etablissement, så de kan gøre som de vil (indenfor lovens rammer selvfølgelig). Men der bør være ordentlig skiltning, ellers har man jo intet at forholde sig til.

Ja, der burde være bedre skiltning men det er helt fair der er ingen-amme-politik i en privat restaurant. Men det kunne være sagt en del pænere...

Anmeld

19. oktober 2012

modesty

Gardenia skriver:

Ja, der burde være bedre skiltning men det er helt fair der er ingen-amme-politik i en privat restaurant. Men det kunne være sagt en del pænere...

Ja bestemt - man skal tale ordentligt. 

Anmeld

19. oktober 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
sne190810 skriver:

Den kører også på facebook, inde på Rebecca Perssons side

"...En kvinde og hendes familie blev i går smidt ud af en af TIVOLIS restauranter, nemlig Bodega Tivoli Vinstue (som - trods navnet - vel at mærke var befolket af spisende børnefamilier), da hun ammede sin 6 mdr. gamle baby. Hun dækkede sig endda med et halstørklæde. Maden stod på bordet, regningen var betalt. Tjeneren sagde (og vi citerer): "Dét der - det kan du godt pakke væk".
Danmark anno 2012.
V

i venter i spænding på en reaktion fra spisestedet og Tivoli ...

Til sammenligning, et citat fra EU's "Protection, promotion and support of breastfeeding in Europe: a blueprint for action", hvor der står som erklæret mål:
"To protect the right of women to breastfeed whenever and
wherever they need".
...

Tryk "synes godt om", hvis du også synes, at ammende kvinder bør behandles anstændigt i det offentlige rum ..."

Hold da kæft hvor ubehøvlet sagt  

Ærlig talt så forstår jeg virkelig ikke at der nogen steder er forbudt at amme  Hvorfor??!! Det er da det mest naturligste på den her jord!

Anmeld

19. oktober 2012

RiUL

Og hvorfor er det at det overhovedet er okay at FORBYDE amning???

- Helt ærligt, jeg synes det er fuldstændigt sindssygt at have den slags holdninger.. Føj for fanden Danmark

Anmeld

19. oktober 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
RiUL skriver:

Og hvorfor er det at det overhovedet er okay at FORBYDE amning???

- Helt ærligt, jeg synes det er fuldstændigt sindssygt at have den slags holdninger.. Føj for fanden Danmark

Helt enig!! Fulstændig absurd!! 

Anmeld

19. oktober 2012

RiUL

Omsorgsgiver skriver:

Helt enig!! Fulstændig absurd!! 

Jeg bliver så gal, altså hvad sker der for folk? - Hvorfor har danskere så travlt med amning offentlig. 

Anmeld

19. oktober 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
RiUL skriver:

Jeg bliver så gal, altså hvad sker der for folk? - Hvorfor har danskere så travlt med amning offentlig. 

Forstår det virkelig heller ikke  Og det er jo det mest naturligste der findes!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.