hmm dræn, og far nægter..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.451 visninger
24 svar
0 synes godt om
18. oktober 2012

Lise 26

Jeg står med et problem

Jeg har en søn på 2 år. Han bor hos mig, men har har dog delt forældremyndighed med min x. Sagen er, at jeg har haft min søn til ørelæge, som konstatere at min søn skal have dræn i. Min x nægter, og lægen vil ikke foretage indgrebet.

Hvad gør jeg i den her situation? Jeg har en syg søn, som har ondt, men min x oplever en glad og tilfreds dreng hos ham, så han vil ikke have han får et dræn, og ifølge reglerne, kan jeg ikke bare få lavet indgrebet når vi har delt forældremyndighed.

Jeg har søgt om fuld forældremyndighed, men der er jo en lang sagsbehandlingstid, og er kommet  dertil hvor jeg føler, at jeg svigter mit barn ved ikke at gøre noget.

Hvad synes i? skal jeg bare få det gjort alligevel?? '

Den fortvivlede mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2012

aarhusmor

Jeg ved ikke hvad man skal gøre i din situation. Måske opsøge en anden ørelæge? Der er jo risiko for at det kan skade hørelsen ikke at få dræn i. Til tider har vores søn mistet hørelsen helt, indtil han fik nyt dræn.

Evt. kan du prøve at tale med statsamtet eller familierådgivningen

Anmeld

18. oktober 2012

Carl-Emil's mor

Lise 26 skriver:

Jeg står med et problem

Jeg har en søn på 2 år. Han bor hos mig, men har har dog delt forældremyndighed med min x. Sagen er, at jeg har haft min søn til ørelæge, som konstatere at min søn skal have dræn i. Min x nægter, og lægen vil ikke foretage indgrebet.

Hvad gør jeg i den her situation? Jeg har en syg søn, som har ondt, men min x oplever en glad og tilfreds dreng hos ham, så han vil ikke have han får et dræn, og ifølge reglerne, kan jeg ikke bare få lavet indgrebet når vi har delt forældremyndighed.

Jeg har søgt om fuld forældremyndighed, men der er jo en lang sagsbehandlingstid, og er kommet  dertil hvor jeg føler, at jeg svigter mit barn ved ikke at gøre noget.

Den fortvivlede mor

Du ringer til statsforvaltningen ( forbered dig der er lang kø ) også forklare du som det er at lægen havurderet han skal opereres og din eks nægter hvad gør du så.. 

De er dem der bedst kan hjælpe dig. eller evt kontakt mødrehjælpwn de kender smutvejene i forhold til sådan nogle ting

Anmeld

19. oktober 2012

Lise 26

Carl-Emil's mor skriver:

Du ringer til statsforvaltningen ( forbered dig der er lang kø ) også forklare du som det er at lægen havurderet han skal opereres og din eks nægter hvad gør du så.. 

De er dem der bedst kan hjælpe dig. eller evt kontakt mødrehjælpwn de kender smutvejene i forhold til sådan nogle ting

det vil jeg prøve.. tak

Anmeld

19. oktober 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Lise 26 skriver:

Jeg står med et problem

Den fortvivlede mor

Er helt rystet! Hvordan kan han nægte dræn!!! Det er det bedste vi har gjort for vores søn. Kan du slet ikke overtale ham ? Jeg vil nok slet ikke spørge ham i første omgang og bare have det gjort. Hvis jeg vidste at han ville sige nej. 

Anmeld

19. oktober 2012

SussieThyssen

Lise 26 skriver:

Jeg står med et problem

Den fortvivlede mor

Det var dog helt vildt.

Hvilken læge er jeres dreng tilknyttet?

Jeg vil da bestemt anbefale, at du kontakter den pågældende læge og får ham/hende til at kontakte barnets far og give ham en opsang/og eller SP'en, som reelt set også er tilknyttet.
Men dø i synden skal farmand ikke, og hvis han ikke vil høre på hvad du siger, så kan han jo komme til at høre på hvad autoriteter siger.

Kærligst
Sussie

Anmeld

19. oktober 2012

jydeinden

SussieThyssen skriver:

Det var dog helt vildt.

Hvilken læge er jeres dreng tilknyttet?

Jeg vil da bestemt anbefale, at du kontakter den pågældende læge og får ham/hende til at kontakte barnets far og give ham en opsang/og eller SP'en, som reelt set også er tilknyttet.
Men dø i synden skal farmand ikke, og hvis han ikke vil høre på hvad du siger, så kan han jo komme til at høre på hvad autoriteter siger.

Kærligst
Sussie

enligt ret skræmmende at en far i sin egen stolthed/ egoisme nægter at lade sit eget barn få hjælp :-s 

Anmeld

19. oktober 2012

Gardenia

Lise 26 skriver:

Jeg står med et problem

Den fortvivlede mor

Jeg ville nok få en udskrift af ørelæge nummer 1, tage kontakt til 2 andre og få deres vurdering på skrift og så sende det til statsforvaltningen med forklaring på at faderen nægter, men 3 uafhængige ørelæger fortæller det er noget jeres søn har brug for.

Så kan han hoppe og danse alt det han vil, du har din sti ren og det er da tydeligt for enhver, at hvis 3 siger det samme så er det nok fordi det er det rigtige

Anmeld

19. oktober 2012

ledermus

ikke en sjov situation at stå i...Ved ikke hvad du kan gøre men håber du finder en løsning så din søn kan få dræn...Det var det bedste jeg gjorde for min søn så han ikke skulle bøvle sådan med ørerne 

Anmeld

19. oktober 2012

Ciss

for at det løser sig. Håper du får hjælp fra statsamtet....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.