Går du på høje hæle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. oktober 2012

jydeinden

Kloster skriver:

Hej.

Har egentlig altid synes at høje hæle er virkelig flot, men har aldrig selv gået så meget i dem. Får sååå ondt i mine fødder. Men måske skal man bare vænne sig til det.

Går du i høje hæle dagligt? På arbejdet, hvis du fx er underviser, kontormus, leder ell andet, der ikke er direkte fysisk udfordrende.

Går du på høje hæle, når du handler, er på besøg ell går du aldrig på høje hæle? Er det bare så IN at man absolut er nødt til at skal vænne sig til det ell hvordan ser du de høje hæle i moden og sammenligner det med dit praktiske liv?

Jeg selv går sjældent på hæle, da det giver mig så ømme fødder - netop pga jeg nok ikke er vant til det. Jeg er mere til flade sunde sko  Men synes bare, de kvinder, der hår på høje hæle er såå flotte og misunder dem nok lidt. Evaluering.... Tror jeg vil prøve at gå lidt mere på høje hæle

da jeg ødelægger mine fødder med høje hæle, og jeg ved hvor skadeligt det er for lige præcis ens fødder så skal jeg absolut ikke nyde noget, så nej jeg ejer ikke et par stiletter, og jeg kommer heller aldrig til det :-) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2012

jydeinden

Hønsemor skriver:

Når jeg ikke er gravid el. i praktik på plejehjemmet er jeg at finde i høje hæle, hvad enten det er stiletter el. støvler.. Jeg sørger dog for at gå lige så ofte i flade sko.. Jeg handler og henter barn i dem også hvis jeg har dem på og har fået den fantastiske evne at jeg også sagtens kan løbe efter min dejlige møg unge i dem..

Faktisk er det sundt for ens holdning i ryggen at tage et par høje hæle på og det giver langt hen af vejen den helt rigtige ranke holdning som en kiropraktor så gerne vil se. Når det så er sagt er det ikke sundt kun at gå i høje hæle, så på med de flade sko lige så ofte som de høje

Om det er IN at gå med høje hæle vil jeg ikke sige, men det er heller ikke YT tror det er en smagssag og at det kommer an på hvor i landet man er bosat

om det er sundt for ens krop er der vist Meget delte meninger om.. jeg har massivt svej i ryggen, og har 7-9-13 aldrig hørt nogen der har sagt at jeg skulle gå med høje hæle, nærmere tværtimod :-)

Anmeld

17. oktober 2012

FruK

Forresten... du kan få nogle gelé-såler til at lægge i den forste delen af skoen/støvlen - der hvor vægten er, når man går i høje hæle. De kan aflaste rigtig meget!

Anmeld

17. oktober 2012

Ciss

Det kan godt være, at jeg hører til i kategorien "kedelig", men i mit liv må moden tilpasse sig min livsstil, ikke omvendt.

Jeg går i praktiske sko, som er gode at gå i - Dvs med lav eller flad hæl - men de behøver jo ikke at være grimme af den grund. Jeg går til og fra arbejde, jeg står en del i løbet af arbejdsdagen - og jeg skal stadig have det godt med mig selv, når jeg kommer hjem om aftene. Jeg kan godt gå i høje hæle, når der er noget specielt enten på arbejde eller hjemme - men jeg gidder ikke til hverdags. Alt for upraktisk!

Hemmeligheden er ikke at tvinge sig til at gå i høje hæle, selvom det er ubehageligt, men at bruge den tid det tager, at finde højhælede sko, som faktisk er gode at have på. Det er ikke enkelt men der er faktisk nogen som er mere behagelige end andre.

Hvorfor skal man ødelægge sine fødder for en mode som uanset er væk igen om et par år?

Anmeld

17. oktober 2012

Hønsemor

jydeinden skriver:

om det er sundt for ens krop er der vist Meget delte meninger om.. jeg har massivt svej i ryggen, og har 7-9-13 aldrig hørt nogen der har sagt at jeg skulle gå med høje hæle, nærmere tværtimod :-)

Jeg er også svejrygget med tildens til at falde sammen og min kiropraktor sagde det kunne afhjælpe at jeg faldt sammen hvis jeg gik i høje hæle, selvfølgelig ikke 12 cm

Det nu heller ikke fordi jeg siger det er sundt kun at gå i høje hæle, for det er det bestemt ikke da man kan forkorte sine ledbånd/sener i fødderne.. Men så længe man sørger for at gå mindst lige så meget i flade sko som høje er det sundt for nogle, har intet sted sagt det er sundt for alle

Anmeld

17. oktober 2012

Clisolka

Jeg er kontormus med meget stillesiddende arbejde, men nej, jeg går ikke i høje hæle. Hverken mine fødder eller ryg kan klare det, så jeg har det bedst i et par flade sko. Lige pt. er det er Par Doctor Martens indtil jeg skal i vinterstøvlerne 

Men jeg må ærligt indrømme at jeg er misundelig på dem der kan gå i høje hæle 

Anmeld

17. oktober 2012

Enirt

Kloster skriver:

Ja det ser nemlig skide godt ud...

Er lige inde og se på sko til ønskesedlen til fødselsdag og jul, måske jeg kunne finde noget der.

Er bare ikke til åbne tæer her om vinteren...

Hvis du ikke er vant til at gå i høje hæle skal du starte med en lav hæl for at venne foden til en anden stilling at gå i, så kan du lige så stille bruge en hæl der er højere og højere. Det kan være en god ide hvis man vil have en højhæl som "nybegynder" at bruge kilehæl da den er mere robust at gå på og fødder ikke belastes nær så meget.

Derudover er gele eller skum såle til under forfoden et virkelig godt køb, det aflaster foden og gør at man ikke får så hurtig ondt.

Så hvis du er påudkig efter den højde hæl, som billedet viser. Ville jeg enten købe en god sål til forfoden eller købe nogen med kilehæl.

Anmeld

17. oktober 2012

Kloster

Jeg har faktisk fundet dem her og sat på min ønskeseddel...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

17. oktober 2012

Benjamins'mor

Jeg eeeeelsker høje hæle, mange er bare SÅ flotte!
Men, får også rigtigt ondt i fødderne. Kan MAX gå i dem i 3 timer i streg og så er mine fødder ved at dø!
Men tror bare det er tilvending.
Pt er jeg i praktik i en brugs. Der er det ikke helt egnet at gå i høje hæle .

Anmeld

17. oktober 2012

Nadia&Daniel

Kloster skriver:

Hej.

Har egentlig altid synes at høje hæle er virkelig flot, men har aldrig selv gået så meget i dem. Får sååå ondt i mine fødder. Men måske skal man bare vænne sig til det.

Går du i høje hæle dagligt? På arbejdet, hvis du fx er underviser, kontormus, leder ell andet, der ikke er direkte fysisk udfordrende.

Går du på høje hæle, når du handler, er på besøg ell går du aldrig på høje hæle? Er det bare så IN at man absolut er nødt til at skal vænne sig til det ell hvordan ser du de høje hæle i moden og sammenligner det med dit praktiske liv?

Jeg selv går sjældent på hæle, da det giver mig så ømme fødder - netop pga jeg nok ikke er vant til det. Jeg er mere til flade sunde sko  Men synes bare, de kvinder, der hår på høje hæle er såå flotte og misunder dem nok lidt. Evaluering.... Tror jeg vil prøve at gå lidt mere på høje hæle

Elsker at gå med høje hæle - det sker en gang om ugen. Men har en veninde som gik i høj hæle igennem HELE hendes graviditet. Når vi skulle se fodbold, kom hun gående i græsset med stiletter, hun kunne finde på at gå fre Lyngby, til IKEA Gentofte i stiletter (både gravid og med barnevogn), gå fra Lyngby til Søborg i stiletter, og når hun cyklede med sykeltrailer (med barn i) forgik det med stiletter og hun gør det stadig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.