Hvor ofte ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2012

Anonym trådstarter

Tulle83 skriver:

Selvom det kan være rigtig svært!! Så var det meget vigtigt for mig at det ikke blev for teknisk og projektagtigt, men at vi gik i seng sammen fordi vi elsker hinanden og har lyst til hinanden! Som en anden bruger også skrev, kan psyken spille en stor rolle! Vi gjorde det hver anden dag, da jeg har hørt/læst flere steder, at sæden er "bedre" hvis der er en dag imellem, og i øvrigt, som de fleste også skriver, så holder sæden nogle dage, selvom det meste ryger ud igen.

Gør evt. det, at du tager noget toiletpapir med ind til sengen og lige ligger med det i 5 min. inden du går ud og vasker det væk. Det hjalp for mig, og jeg blev gravid 3 mdr. efter p-pille stop

God fornøjelse!

Tak for svaret, og tak for rådet, det tror jeg jeg vil prøve

Ja, lige nu er vi 'kun' fire måneder inde i projektet, så vi hygger os stadig med det, og syntes det er 'sjovt', men jeg kunne forestille mig at hvis der kommer til at gå længe så bliver det en hård process..

Men vil jo bare så gerne have at det lykkes, så jeg syntes det er svært at sørge for at det ikke bliver projektagtigt hvis du forstår

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Godaften piger

Jeg er anonym da vi holder PB hemmeligt

Men mit spørgsmål går i al enkelthed ud på hvor ofte i havde/har sex når i er igang med pb? 

Jeg syntes det er rigtig svært, for hvis der går en dag uden sex, så er jeg bange for at vi har ''misset' chancen. 

Jeg har siden ppille stop haft noget uregelmæssige cyklusser, de varierer mellem 31- og den sidste på hele 55 dage  Derfor har jeg lidt svært ved at finde ud af hvornår ''den gode'' tid er. 

Jeg er startet med æl-tests den her måned, og har ikke haft en positiv endnu (er på dag 21), men den er meget tæt på positiv.. og har de sidste par dage haft lidt jag i underlivet og lidt ømme bryster, så føler snart den er der.

Når men tilbage til spørgsmålet .. er det nok at have sex hveranden til hver 3. dag? Har nemlig ikke lyst til at det skal blive en pligt at have sex, lysten skal jo være der 

Håber ikke det blev alt for kludret

hav en god aften

Jeg har selv været igennem en klinik og der siger de at man skal være intim hver 2. - 3. dag. Hvis der er udløst sæd hver dag så er sæden ikke ligeså optimal som hvis den får lov at holde den pause.

Sæd kan alligevel holde sig i live i nogle dage inde i kvindekroppen og derfor skal man ikke have sex hver dag 

Ud over det så er det ikk alle kan der bruge de æl tests, jeg fik aldrig en til at virke, ikke engang en lille smule  Men jeg er da gravid nu.. Så tror ærligt talt at man bliver bims af at bruge tests da man går og er utålmodig - hvilket jo i øvrigt gør en lidt stresset og det er ikke godt hvis man prøver og blive gravid 

Anmeld

19. oktober 2012

Anonym trådstarter

mie89 skriver:

Altså herhjemme hos os har vi sex når lysten opstår (hvilket heldigvis for os er næsten hver dag) vi gider ikke bruge alt for meget energi på at prøve at regne ud hvornår det er bedst at have sex, hvilken stilling vi skal bruge osv. Vi nyder at være i gang med PB og tager tingene som det kommer og vi bliver selvfølgelig ellevilde den dag vi står med en positiv test, men om det sker i denne måned eller næste måned betyder ikke så meget . 

Jeg tror virkelig det er den bedste løsning, for som andre skriver kan psyken sagtens spille ind.. 

Så nyd tiden med kæresten og dyrk sex efter lyst - så nyder man PB meget mere !! 

Tak for svaret .. Jeg tror også vi vil prøve at gøre det så afslappet som muligt, kunne bare godt forestille mig at det bliver hårdt i længden

Anmeld

19. oktober 2012

Anonym trådstarter

FrkZier skriver:

altså 'de kloge' siger jo det er bedst med hveranden dag..

men da vi sku lave en baby, havde vi bare sex når vi havde lyst, gad ikke skulle sætte tid på osv, og det fungerede helt fint

Tak for svar

de første par måneder gjorde vi det også bare når lysten var der .. Men når så mens kommer så kommer man til at tænke, hvis vi nu havde gjort det der og der så kunne det have været .. Jeg ved godt det er dumt, men kan ikke lade være med at tænke såden 

Anmeld

19. oktober 2012

Anonym trådstarter

christina92 skriver:

Min cyklus var også uregelmæssig og meget lang efter p-pille stop, og vi kunne derfor ikke hel finde ud af hvornår chancen var størst, vi dyrkede sex år vi havde lyst, nogle uger næsten hver dag og andre uger næsten ikke. Det tog os 4 måneder at blive gravide

Det lyder meget ligesom mig .. så kan jeg håbe at 4. gang også er lykkens gang for os 

Anmeld

19. oktober 2012

Tulle83

Anonym skriver:

Tak for svaret, og tak for rådet, det tror jeg jeg vil prøve

Ja, lige nu er vi 'kun' fire måneder inde i projektet, så vi hygger os stadig med det, og syntes det er 'sjovt', men jeg kunne forestille mig at hvis der kommer til at gå længe så bliver det en hård process..

Men vil jo bare så gerne have at det lykkes, så jeg syntes det er svært at sørge for at det ikke bliver projektagtigt hvis du forstår

Jeg forstår dig udemærket! Det er da skide svært når man nu endelig har sat sig for at det skal være nu Men dejligt at i stadig hygger jer med det! Og selv tak

Anmeld

19. oktober 2012

Anonym trådstarter

LilleNyPåVej skriver:

Jeg har selv været igennem en klinik og der siger de at man skal være intim hver 2. - 3. dag. Hvis der er udløst sæd hver dag så er sæden ikke ligeså optimal som hvis den får lov at holde den pause.

Sæd kan alligevel holde sig i live i nogle dage inde i kvindekroppen og derfor skal man ikke have sex hver dag 

Ud over det så er det ikk alle kan der bruge de æl tests, jeg fik aldrig en til at virke, ikke engang en lille smule  Men jeg er da gravid nu.. Så tror ærligt talt at man bliver bims af at bruge tests da man går og er utålmodig - hvilket jo i øvrigt gør en lidt stresset og det er ikke godt hvis man prøver og blive gravid 

Tak for svar Jeg tror vi vil forsøge at gøre det hveranden dag, og ellers bare når lysten er der

Jeg er også lidt forvirret over de æl tests .. jeg er på dag 24 nu, og har taget tests siden dag 13 .. og alle de tests jeg har taget siden dag 13 har set ud som på billedet nedenunder .. De er ikke positive, men syntes heller ikke der bliver 'mere' positive.. De sidste par dage har jeg haft en del murren i underlivet og lidt ømme bryster, så min krop siger jeg har æl men testen siger nej, så det er lidt forvirrende

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

19. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Tak for svar Jeg tror vi vil forsøge at gøre det hveranden dag, og ellers bare når lysten er der

Jeg er også lidt forvirret over de æl tests .. jeg er på dag 24 nu, og har taget tests siden dag 13 .. og alle de tests jeg har taget siden dag 13 har set ud som på billedet nedenunder .. De er ikke positive, men syntes heller ikke der bliver 'mere' positive.. De sidste par dage har jeg haft en del murren i underlivet og lidt ømme bryster, så min krop siger jeg har æl men testen siger nej, så det er lidt forvirrende

Hehe ja, det er nemlig forvirrende - jeg syntes da din test ser meget positiv ud, men det skal da heller ikke være positiv i så mange dage  Men syntes tit at jeg ser andre herinde med samme problem.

Mit råd er at lade være med at bruge de æl tests og istedet bruge g-tests, hvis den får farve så er det jo gode nyheder hehe. Og så bare tage g-tests 4 uger efter din mens har været der, ja eller tage til lægen og få dem til at hjælpe dig da deres prøver er meget mere korrekte - det er jo en blodprøve og de kan også måle æl  

Anmeld

19. oktober 2012

christina92

Anonym skriver:

Det lyder meget ligesom mig .. så kan jeg håbe at 4. gang også er lykkens gang for os 

Jeg skal hvertfald nok

Anmeld

19. oktober 2012

M&N

Jeg ved ikke om jeg er nem at gøre gravid eller ej.. Har været gravid 3 gange på 1½ år, det er først nu her d. 3 gang at lykken har tilsmilt os

Jeg vil råde jer til at have sex hver anden dag, har aldrig rigtig selv gået efter æl teste, men nu synes jeg heller ikkke det skal føles som en pligt " bare " fordi man har ægløsning :=

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.