Hvor ofte ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. oktober 2012

katti24

Anonym skriver:

Tak for svar

Håber det er okay jeg lige spørger lidt ind til det

Men det der undrer mig er, når vi har haft sex går jeg jo på toilettet, og der kommer det meste jo ud, og når jeg vasker mig .. Så i mit hovede har jeg svært ved at se hvordan det kan blive derinde i nogle dage? .. håber ikke det er et for dumt spørgsmål

det er jo ikke det hele der kommer ud  det bekymrede mig os i starten men bare rolig sædcellerne skal nok nå derop hvor de skal.

Hvor længe har i prøvet?

Her havde vi sex stortset hver dag, men det er slet ikke nødvendigt hehe. Hvis du vil være helt sikker på ikke at misse chancen så ville jeg nok gøre det hver 2. dag da sædcellerne kan overleve så længe, og fra det tidspunkt du får en positiv ÆL-test så går det mellem 24-48 timer inden du rent faktisk har ÆL

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Tak for svar

Håber det er okay jeg lige spørger lidt ind til det

Men det der undrer mig er, når vi har haft sex går jeg jo på toilettet, og der kommer det meste jo ud, og når jeg vasker mig .. Så i mit hovede har jeg svært ved at se hvordan det kan blive derinde i nogle dage? .. håber ikke det er et for dumt spørgsmål

Læs hvad mit motto er nede under min tekst

Du må spørge alt det du vil

Selvom det meste render ud, så skal der nok blive rigeligt tilbage til at lave det de skal, nemlig at søge opad mod livmodermunden og igennem den og videre mod et evt. æg.
Så det skal du slet ikke bekymre dig om.

Og det er godt du husker at gå på toilettet og får tisset af m.m bagefter, det forebygger nemlig blærebetændelse.

Anmeld

17. oktober 2012

simone_jacobsen

Anonym skriver:

Godaften piger

Jeg er anonym da vi holder PB hemmeligt

Men mit spørgsmål går i al enkelthed ud på hvor ofte i havde/har sex når i er igang med pb? 

Jeg syntes det er rigtig svært, for hvis der går en dag uden sex, så er jeg bange for at vi har ''misset' chancen. 

Jeg har siden ppille stop haft noget uregelmæssige cyklusser, de varierer mellem 31- og den sidste på hele 55 dage  Derfor har jeg lidt svært ved at finde ud af hvornår ''den gode'' tid er. 

Jeg er startet med æl-tests den her måned, og har ikke haft en positiv endnu (er på dag 21), men den er meget tæt på positiv.. og har de sidste par dage haft lidt jag i underlivet og lidt ømme bryster, så føler snart den er der.

Når men tilbage til spørgsmålet .. er det nok at have sex hveranden til hver 3. dag? Har nemlig ikke lyst til at det skal blive en pligt at have sex, lysten skal jo være der 

Håber ikke det blev alt for kludret

hav en god aften

Min gynækolog sagde hver anden til tredje da, da man ikke kan nå at producere "friske" sædceller hvis man har sex hver dag.

Anmeld

17. oktober 2012

Tulle83

Selvom det kan være rigtig svært!! Så var det meget vigtigt for mig at det ikke blev for teknisk og projektagtigt, men at vi gik i seng sammen fordi vi elsker hinanden og har lyst til hinanden! Som en anden bruger også skrev, kan psyken spille en stor rolle! Vi gjorde det hver anden dag, da jeg har hørt/læst flere steder, at sæden er "bedre" hvis der er en dag imellem, og i øvrigt, som de fleste også skriver, så holder sæden nogle dage, selvom det meste ryger ud igen.

Gør evt. det, at du tager noget toiletpapir med ind til sengen og lige ligger med det i 5 min. inden du går ud og vasker det væk. Det hjalp for mig, og jeg blev gravid 3 mdr. efter p-pille stop

God fornøjelse!

Anmeld

17. oktober 2012

Mie89

Altså herhjemme hos os har vi sex når lysten opstår (hvilket heldigvis for os er næsten hver dag) vi gider ikke bruge alt for meget energi på at prøve at regne ud hvornår det er bedst at have sex, hvilken stilling vi skal bruge osv. Vi nyder at være i gang med PB og tager tingene som det kommer og vi bliver selvfølgelig ellevilde den dag vi står med en positiv test, men om det sker i denne måned eller næste måned betyder ikke så meget . 

Jeg tror virkelig det er den bedste løsning, for som andre skriver kan psyken sagtens spille ind.. 

Så nyd tiden med kæresten og dyrk sex efter lyst - så nyder man PB meget mere !! 

Anmeld

18. oktober 2012

Annette A

Man siger jo hver 2-3 dag i ægløsningsperioden, så det er bestemt en god ide at kende sin cyklus. Det har virket for os at bruge 2-3 dages reglen før og efter ægløsning. Dog synes jeg de ægløsningsteste kan snyde lidt, men hvis du ved hvor lang din cyklus er har du måske en bedre rettesnor. Din ægløsning kommer ca. 14 dage før din mens indtræffer og hvis den er regelmæssig har du jo en god indikation på at være aktiv i perioden op til og i de 14 dage før din mens skulle komme.

Anmeld

18. oktober 2012

FrkZier

Anonym skriver:

Godaften piger

Men mit spørgsmål går i al enkelthed ud på hvor ofte i havde/har sex når i er igang med pb? 

Jeg syntes det er rigtig svært, for hvis der går en dag uden sex, så er jeg bange for at vi har ''misset' chancen. 

Jeg har siden ppille stop haft noget uregelmæssige cyklusser, de varierer mellem 31- og den sidste på hele 55 dage  Derfor har jeg lidt svært ved at finde ud af hvornår ''den gode'' tid er. 

Jeg er startet med æl-tests den her måned, og har ikke haft en positiv endnu (er på dag 21), men den er meget tæt på positiv.. og har de sidste par dage haft lidt jag i underlivet og lidt ømme bryster, så føler snart den er der.

Når men tilbage til spørgsmålet .. er det nok at have sex hveranden til hver 3. dag? Har nemlig ikke lyst til at det skal blive en pligt at have sex, lysten skal jo være der 

hav en god aften

altså 'de kloge' siger jo det er bedst med hveranden dag..

men da vi sku lave en baby, havde vi bare sex når vi havde lyst, gad ikke skulle sætte tid på osv, og det fungerede helt fint

Anmeld

18. oktober 2012

christina92

Anonym skriver:

Godaften piger

hav en god aften

Min cyklus var også uregelmæssig og meget lang efter p-pille stop, og vi kunne derfor ikke hel finde ud af hvornår chancen var størst, vi dyrkede sex år vi havde lyst, nogle uger næsten hver dag og andre uger næsten ikke. Det tog os 4 måneder at blive gravide

Anmeld

19. oktober 2012

Anonym trådstarter

katti24 skriver:

det er jo ikke det hele der kommer ud  det bekymrede mig os i starten men bare rolig sædcellerne skal nok nå derop hvor de skal.

Hvor længe har i prøvet?

Her havde vi sex stortset hver dag, men det er slet ikke nødvendigt hehe. Hvis du vil være helt sikker på ikke at misse chancen så ville jeg nok gøre det hver 2. dag da sædcellerne kan overleve så længe, og fra det tidspunkt du får en positiv ÆL-test så går det mellem 24-48 timer inden du rent faktisk har ÆL

Mange tak for svar

Vi har været igang i 4 måneder nu. Det er godt nok ikke så længe, men syntes stadig det er ret hårdt .. 

Jeg tror vi holder på hveranden dag, det syntes jeg virker rimelig godt for tiden

Anmeld

19. oktober 2012

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Læs hvad mit motto er nede under min tekst

Du må spørge alt det du vil

Selvom det meste render ud, så skal der nok blive rigeligt tilbage til at lave det de skal, nemlig at søge opad mod livmodermunden og igennem den og videre mod et evt. æg.
Så det skal du slet ikke bekymre dig om.

Og det er godt du husker at gå på toilettet og får tisset af m.m bagefter, det forebygger nemlig blærebetændelse.

Tusind tak for svar

Det er bare svært at forestille sig syntes jeg Men godt at vide at det der skal finde vej, kan det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.