modesty skriver:
Hmmm... Nu skal jeg nok prøve ikke at lyde for hård. 
De ting du snakker om, med problemer under graviditeten, den manglende tid til hinanden, manglende pleje af udseende, alt går op i praktiske ting o.s.v. Det er fuldstændigt normale ting der følger med at blive forældre.
Masser af par har ikke sex under graviditeten på grund af bækkenløsning o.s.v. Og så kommer tiden med en nyfødt, hvor man heller ikke har overskuddet. Det er normalt, og der kan gå lang tid før sexlivet er oppe at køre igen. For andre fungerer det fint under både graviditet og med nyfødt, men det er NORMALT at der kan være et år eller to hvor sexlivet nærmest er ikke-eksisterende når man bliver forældre. Og det er NORMALT at man som kvinde ikke har lyst i den periode.
Jeg må indrømme at jeg simpelthen ikke kan læse noget i dit indlæg der for mig vil retfærdiggøre at man går fra hinanden når ens baby er så lille. 3 mdr. undskyld mig, men det er jo ingenting.
Ikke for at lyde hård, men fordi jeg oprigtigt er interesseret og tror at det kan fortælle noget om din situation og de tanker du går rundt med: Hvad havde du regnet med? Hvordan havde du troet at det ville være at være gravid og blive mor? Havde du troet at jeres forhold ville forblive uændret?
Man siger at man ikke skal gå fra hinanden de første to år efter man har fået et barn. For først efter de to år, begynder man at finde vej tilbage til hinanden igen.
Det med hans familie der kommer på besøg hele tiden. DET kan jeg godt forstå at du synes er irriterende. Og der ville jeg simpelthen insistere på at han nosser sig sammen og fortæller dem at I ikke har overskud til det i øjeblikket. Hvis han elsker dig så højt og vil gøre så meget for forholdet, må han kunne forstå at det er en kæmpe belastning for dig og at du ikke bryder dig om det.
Som en bonus kan man jo sige at det lyder som om I har en resurcestærk svigerfamilie der bor i nærheden. Og det betyder at du/I kan bruge dem til aflastning så I kan have et par timer for jer selv ind imellem. Benyt jer af det til at få snakket tingene igennem og evt. gøre nogle hyggelige ting sammen - spis en frokost, gå i biffen el. lign.
Men.. jeg havde ikke forventet at livet ville blive lettere, ej heller at vi ville få tid til at være kærester og sådan.. men.. jeg havde nok alligevel forventet at det ville gå liiidt nemmere end det gør.. at vi ville arbejde sammen, og ikke mod hinanden. jeg har forberedt mig HELE graviditeten, læst alt hvad læses kan om babypleje o.l. og jeg har presset på for kæresten også skulle læse.. vi har snakket om opdragelse, hvordan det skulle fungere osv osv.. men.. det er åbenbart alligevel blevet sådan at det ikke helt fungerer. jeg synes vi i starten efter vores pige kom til verden, gav hinanden luft til at være os selv, være følelsesladede og til at lave fejl - men nu.. nu går vi hinanden på nerverne konstant, og ja.. et barn og en hund gør det svært at være par - men jeg forventer heller ikke kys og kram, men måske tværtimod en god samarbejdspartner, der hjælper, og ikke står i vejen ..
forstår du? det er svært at forklare.. måske har jeg bare set mig sur på situationen, og kan ikke komme derfra.. :/ måske forventede jeg mere , end jeg skulle....