Ikke uden min datter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2012

Mink

Lahn11 skriver:

Synes virkelig det er en rigtig god, og meget tankevækkende film 

Men efter at have set den, kom jeg og kæresten op og diskutere  

hab mener hårdnakket at det er sådan i virkeligheden, at hvis man gifter sig med en muslim, så bliver man helt automatisk muslimsk statsborger, og tager man med ham derned, så er forøldremyndigheden hans, og man kan ikke få børnene med hjem igen.. 

Jeg ved der er et par muslimer herinde?? 

er den film virkelig så tæt på virkeligheden ??? 

For hvis den er, kan jeg da egentlig godt forstå min fars reaktion da jeg fortalte at jeg var glad for en fyr, som var muslim .. 

Manden vil heller ikke byde en muslim velkommen i familien i frygt for datter og bbørnebørn, hvad siger i piger , 

er det virkelig så slemt som der gives udtryk for ??? 

Jeg er gift med en fra Tyrkiet... og vi venter vores første barn... Vi bor det meste af tiden i Tyrkiet, men jeg er dansk statsborger og det bliver jeg ved med. 

Han VIL ha at vores barn skal fødes i Danmark, og vil også have at han/hun bliver dansk statsborger for at få de bedste muligheder senere i livet. 

Forældremyndigheden er min så længe barnet er lille, og overgår ikke automatisk til ham fordi vi befinder os i Tyrkiet. 

MEN som der bliver sagt bliver der jo altid kigget på barnets tarv og dansk lov SANDSYNLIGVIS vil altid være på min side og tyrkisk SANDSYNLIGVIS altid på hans... 

Det har jo som sådan intet at gøre med om man er muslim eller ej ??? 

Hvad med ham drengen med far fra danmark og mor fra østrig ??? 

hvis to fra danmark har et barn sammen og forældremyndigheden er til den ene side og vedkommende får job i udlandet kan det jo også ske at barnet bliver flyttet med hvis det er det bedste for barnet vel og mærket.. ??? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2012

SussieThyssen

PT skriver:

Jo den er god nok. Hvis du har israelsk statsborgerskab, står der enten, du er jøde eller araber, og dermed er det enestående i verden med at tilkendegive din religion i passet.

Dermed ikke sagt, at alle jøder er israelere

Hmm...det undrer mig lidt, for en af mine venner, som er efterkommer efter spaniere og dermed er kristen (katolik), der står ikke en dyt i hans pas, og han er da godt nok israeler.

Der er en tanke, der slår mig... tror du det kan hænge sammen med om man er fra Vestbreden eller ej?

Anmeld

16. oktober 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
SussieThyssen skriver:

Hmm...det undrer mig lidt, for en af mine venner, som er efterkommer efter spaniere og dermed er kristen (katolik), der står ikke en dyt i hans pas, og han er da godt nok israeler.

Der er en tanke, der slår mig... tror du det kan hænge sammen med om man er fra Vestbreden eller ej?

Nej, for hvis de kommer fra Palæstina, er de palæstinensere og har dermed et helt andet statsborgerskab

Du kan læse om en retssag, der kører for at fjerne religion fra passet her http://electronicintifada.net/content/lawsuit-chal lenges-israels-discriminatory-citizenship-definiti on/8767

Anmeld

16. oktober 2012

SussieThyssen

PT skriver:

Nej, for hvis de kommer fra Palæstina, er de palæstinensere og har dermed et helt andet statsborgerskab

Du kan læse om en retssag, der kører for at fjerne religion fra passet her http://electronicintifada.net/content/lawsuit-chal lenges-israels-discriminatory-citizenship-definiti on/8767

Super...tak skal du have..det vil jeg lige gøre

Det er altid interessant at lære noget nyt.
Har du så nogen forklaring på hvordan det kan være at min ven ikke har noget stående i hans pas?

Anmeld

16. oktober 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
SussieThyssen skriver:

Super...tak skal du have..det vil jeg lige gøre

Det er altid interessant at lære noget nyt.
Har du så nogen forklaring på hvordan det kan være at min ven ikke har noget stående i hans pas?

Det er nemlig altid rart med ny viden

Står der så ikke spansk afstamning i hans pas, hvis han ikke er jøde?
De skriver nemlig den oprindelige nationalitet, når personen ikke er jøde - altså hvorfra familien stammer.

Jøder har helt særlige privilegier i Israel, og der gøres stor forskel på jøder og ikke-jøder. Feks har de store bydele/arealer, hvor kun jøder må bo

Anmeld

16. oktober 2012

SussieThyssen

PT skriver:

De skriver nemlig den oprindelige nationalitet, når personen ikke er jøde - altså hvorfra familien stammer.

Jøder har helt særlige privilegier i Israel, og der gøres stor forskel på jøder og ikke-jøder. Feks har de store bydele/arealer, hvor kun jøder må bo

Hmmm...det ved jeg faktisk ikke om der gør, men det vil jeg da lige spørge ham om. 

Anmeld

16. oktober 2012

PT

Profilbillede for PT
SussieThyssen skriver:

Hmmm...det ved jeg faktisk ikke om der gør, men det vil jeg da lige spørge ham om. 

det må du meget gerne. Det kunne være meget interessant at vide

Anmeld

16. oktober 2012

SussieThyssen

PT skriver:

Hold da op..jeg anede ikke, at det stod så grelt til

Nå, men så blev jeg da så meget klogere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.