Lahn11 skriver:
Synes virkelig det er en rigtig god, og meget tankevækkende film 
Men efter at have set den, kom jeg og kæresten op og diskutere
hab mener hårdnakket at det er sådan i virkeligheden, at hvis man gifter sig med en muslim, så bliver man helt automatisk muslimsk statsborger, og tager man med ham derned, så er forøldremyndigheden hans, og man kan ikke få børnene med hjem igen..
Jeg ved der er et par muslimer herinde??
er den film virkelig så tæt på virkeligheden ???
For hvis den er, kan jeg da egentlig godt forstå min fars reaktion da jeg fortalte at jeg var glad for en fyr, som var muslim ..
Manden vil heller ikke byde en muslim velkommen i familien i frygt for datter og bbørnebørn, hvad siger i piger ,
er det virkelig så slemt som der gives udtryk for ???
Jeg er gift med en fra Tyrkiet... og vi venter vores første barn... Vi bor det meste af tiden i Tyrkiet, men jeg er dansk statsborger og det bliver jeg ved med.
Han VIL ha at vores barn skal fødes i Danmark, og vil også have at han/hun bliver dansk statsborger for at få de bedste muligheder senere i livet.
Forældremyndigheden er min så længe barnet er lille, og overgår ikke automatisk til ham fordi vi befinder os i Tyrkiet.
MEN som der bliver sagt bliver der jo altid kigget på barnets tarv og dansk lov SANDSYNLIGVIS vil altid være på min side og tyrkisk SANDSYNLIGVIS altid på hans...
Det har jo som sådan intet at gøre med om man er muslim eller ej ???
Hvad med ham drengen med far fra danmark og mor fra østrig ???
hvis to fra danmark har et barn sammen og forældremyndigheden er til den ene side og vedkommende får job i udlandet kan det jo også ske at barnet bliver flyttet med hvis det er det bedste for barnet vel og mærket.. ???