Ikke uden min datter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.149 visninger
27 svar
0 synes godt om
15. oktober 2012

baby012

Synes virkelig det er en rigtig god, og meget tankevækkende film 

Men efter at have set den, kom jeg og kæresten op og diskutere  

hab mener hårdnakket at det er sådan i virkeligheden, at hvis man gifter sig med en muslim, så bliver man helt automatisk muslimsk statsborger, og tager man med ham derned, så er forøldremyndigheden hans, og man kan ikke få børnene med hjem igen.. 

Jeg ved der er et par muslimer herinde?? 

er den film virkelig så tæt på virkeligheden ??? 

For hvis den er, kan jeg da egentlig godt forstå min fars reaktion da jeg fortalte at jeg var glad for en fyr, som var muslim .. 

Manden vil heller ikke byde en muslim velkommen i familien i frygt for datter og bbørnebørn, hvad siger i piger , 

er det virkelig så slemt som der gives udtryk for ??? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2012

Fenja09

Jeg tror, vil godt lige understrege tror, at når man er statsborger i et muslimsk land, så har manden forældremyndigheden. Men man kan ikke være automatisk statsborger i et andet end hvor man kommer fra. Jeg bliver ikke tyrkisk statsborger, hvis jeg vælger at gifte mig med en tyrker - jeg er stadig dansk statsborger.

Tror mange af de film og bøger der er skrevet om den slags kidnapning er sande - men man skal selvfølgelig også huske, at film ofte har fået lidt ekstra for at gøre den ekstra spændende.

Det er faktisk ikke så længe siden der var en hel programserie om børn der er blevet taget af en forældre til et andet land og synes nogle af dem var ret grumme - og det var virkelighed.

/Fenja  

Anmeld

15. oktober 2012

Nadia&Daniel

Lahn11 skriver:

hab mener hårdnakket at det er sådan i virkeligheden, at hvis man gifter sig med en muslim, så bliver man helt automatisk muslimsk statsborger, og tager man med ham derned, så er forøldremyndigheden hans, og man kan ikke få børnene med hjem igen.. 

For hvis den er, kan jeg da egentlig godt forstå min fars reaktion da jeg fortalte at jeg var glad for en fyr, som var muslim .. 

Manden vil heller ikke byde en muslim velkommen i familien i frygt for datter og bbørnebørn, hvad siger i piger , 

Bare et lille sidespring:

Da Laura var lige knap 5 mdr. - tog min mand og jeg på bryllupsrejse (fredag til søndag - Malmø) uden vores datter.. Lørdag nat, da Daniel så og jeg lå og så tv, endte jeg med at se denne film - skal lige hilse og sige, det er IKKE en film at se når man savner ens guldklump, og faktisk bare gerne vil hjem. Søndag morgen valgte vi at tage hjem før tid, da vi havde set det vi ville se..

Anmeld

15. oktober 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Lahn11 skriver:

Altså, filmen er jo autentisk .
Læste i sidste uge bogen der hedder 'solgt' af Zana Muhsen, en meget tankevækkende bog, som i og for sig handler om det samme - også autentisk.

Men hvis en muslimsk (det behøver i og for sig ikke være muslimsk, personen skal bare komme fra bestemte lande), tager sit barn med til, f.eks. Pakistan, ja så er det ders love og rettigheder man skal følge. Så har barnet pakistansk statsborgerskab, og man kan ikke bare tage sit barn med hjem, som man har lyst til ..

Men se nu den sag med Tobias (er det ikke det han hed), hvor moren er fra Østrig og faren er fra Danmark. Faren har dansk lov på hans side, og moren den østrigske ..

Man skal ikke så langt væk fra de danske grænser, for at det er virkelighed

mht. Pakistan, ved jeg ikke om det er sådan, bare et eksempel, og det var det land der lige poppede op i mit hoved

Anmeld

15. oktober 2012

baby012

Nadia&Daniel skriver:

Bare et lille sidespring:

Da Laura var lige knap 5 mdr. - tog min mand og jeg på bryllupsrejse (fredag til søndag - Malmø) uden vores datter.. Lørdag nat, da Daniel så og jeg lå og så tv, endte jeg med at se denne film - skal lige hilse og sige, det er IKKE en film at se når man savner ens guldklump, og faktisk bare gerne vil hjem. Søndag morgen valgte vi at tage hjem før tid, da vi havde set det vi ville se..

Awh hvor kært 

Sad også med en meget træt lille baby i armene til sidst  

hun faldt i søvn i mine arme imellem manden og mig med en mandarin i munden, nænnede ikke at lægge hende ind før jeg havde set slutningen 

Ville være frygteligt at ende i sådan en situation .. Fik en klump i halsen, og var lidt mere end almindeligt Plaget af pluk veer  

Anmeld

15. oktober 2012

baby012

Olivia's Moar skriver:

Altså, filmen er jo autentisk .
Læste i sidste uge bogen der hedder 'solgt' af Zana Muhsen, en meget tankevækkende bog, som i og for sig handler om det samme - også autentisk.

Men hvis en muslimsk (det behøver i og for sig ikke være muslimsk, personen skal bare komme fra bestemte lande), tager sit barn med til, f.eks. Pakistan, ja så er det ders love og rettigheder man skal følge. Så har barnet pakistansk statsborgerskab, og man kan ikke bare tage sit barn med hjem, som man har lyst til ..

Men se nu den sag med Tobias (er det ikke det han hed), hvor moren er fra Østrig og faren er fra Danmark. Faren har dansk lov på hans side, og moren den østrigske ..

Man skal ikke så langt væk fra de danske grænser, for at det er virkelighed

mht. Pakistan, ved jeg ikke om det er sådan, bare et eksempel, og det var det land der lige poppede op i mit hoved

Puha

er godt nok glad for at manden er dansk statsborger, (og kun dansk) 

ville da være en frygtelig bekymring at skulle have  

Anmeld

15. oktober 2012

baby012

Fenja09 skriver:

Jeg tror, vil godt lige understrege tror, at når man er statsborger i et muslimsk land, så har manden forældremyndigheden. Men man kan ikke være automatisk statsborger i et andet end hvor man kommer fra. Jeg bliver ikke tyrkisk statsborger, hvis jeg vælger at gifte mig med en tyrker - jeg er stadig dansk statsborger.

Tror mange af de film og bøger der er skrevet om den slags kidnapning er sande - men man skal selvfølgelig også huske, at film ofte har fået lidt ekstra for at gøre den ekstra spændende.

Det er faktisk ikke så længe siden der var en hel programserie om børn der er blevet taget af en forældre til et andet land og synes nogle af dem var ret grumme - og det var virkelighed.

/Fenja  

Tak for Svar 

Anmeld

15. oktober 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Lahn11 skriver:

Puha

er godt nok glad for at manden er dansk statsborger, (og kun dansk) 

ville da være en frygtelig bekymring at skulle have  

Nu lyder det til at i har et godt forhold, og du ikke skal bekymre dig ..
Men nu læste jeg den bog, hvor pigen faktisk blev solgt til en anden familie - hun troede hun skulle på ferie, men næ nej, hendes far havde fået en pose penge og hun var gift. Ingen vej tilbage .. Hun var blevet statsborger i et land jeg ikke kan huske hvad var (Syrien/Iran/Irak/deromkring). Hun kæmpede så i mange år, og kom hjem .. Hendes to ældre søskende var blevet efterladt (også af faren som var britisk statsborger), hos bedsteforældrene i det pågældende land, og de skulle også følge landets rettigheder, på trods af, at både mor og far var engelske statsborgere ..

Det er ikke for at male fanden på væggen, skræmme dig, eller noget i den retning - men det sker!

Hvis det skulle ske for dig på et tidspunkt, så sad du ikke her. Så var du blevet forbudt at have en profil på en baby side (eller alle andre sider), og måtte ikke gå udenfor en dør, og så var det heller ikke dig han tog med til Malmø, men hans elskerinde - mens du passede ungerne og kødgryderne

Skriver ikke det her for at være ond, for det er ikke meningen - tror du skal være glad for den mand du har fundet ikke alle er så heldige ..

Anmeld

15. oktober 2012

Unalisa

Hvor kan jeg se den film !?

Anmeld

16. oktober 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Lahn11 skriver:

Øøh unskyld, men hvad mener du med muslimsk statsborger?

Så vidt jeg er bekendt, er det kun jøder aka Israelere, der har deres religion stående i passet.

Ang filmen så er den meget langt væk fra virkeligheden når det kommer til Islam.
Jeg ville ikke hårdnakket sidde og påstå, at det ikke kunne ske i visse KULTURE, men der er stor forskel på kultur og religion.

Forældremyndighed gives automatisk til moderen ved skilsmisse, hvis barnet er under 7 år, og moderen er normalt fungerede.

Hvis barnet er ældre, ses der på barnets tarv.
Derfor burde der bland muslimer aldrig opstå en tvist om forældremyndighed og børnebidrag, hvis man følger Islam.
Min datters far og mit samarbejde og skilsmisse er et bevis på dette. Vi har aldrig været i retten eller endda sat et beløb til børnebidrag.
Jeg fik naturligt bopligten over vores datter, og han betaler for alle udgifter jeg har i forhold til hende

Om det så er 100 kr den ene måned og 5000 kr den næste måned, så betaler han.

At kidnappe børn og tage dem væk fra deres anden forælder er ALDRIG ok.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.