Ikke uden min datter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Olivia's Moar skriver:

Nu lyder det til at i har et godt forhold, og du ikke skal bekymre dig ..
Men nu læste jeg den bog, hvor pigen faktisk blev solgt til en anden familie - hun troede hun skulle på ferie, men næ nej, hendes far havde fået en pose penge og hun var gift. Ingen vej tilbage .. Hun var blevet statsborger i et land jeg ikke kan huske hvad var (Syrien/Iran/Irak/deromkring). Hun kæmpede så i mange år, og kom hjem .. Hendes to ældre søskende var blevet efterladt (også af faren som var britisk statsborger), hos bedsteforældrene i det pågældende land, og de skulle også følge landets rettigheder, på trods af, at både mor og far var engelske statsborgere ..

Det er ikke for at male fanden på væggen, skræmme dig, eller noget i den retning - men det sker!

Hvis det skulle ske for dig på et tidspunkt, så sad du ikke her. Så var du blevet forbudt at have en profil på en baby side (eller alle andre sider), og måtte ikke gå udenfor en dør, og så var det heller ikke dig han tog med til Malmø, men hans elskerinde - mens du passede ungerne og kødgryderne

Skriver ikke det her for at være ond, for det er ikke meningen - tror du skal være glad for den mand du har fundet ikke alle er så heldige ..

Vil lige indskyde at i Islam er der ingen handel om ægteskab. Det er måske kulturen det pågældende sted, men det har INTET med Islam at gøre.

Islam satte derimod en stopper for disse handler med døtre, og ifølge Koranen, er et ægteskab ikke gyldigt, hvis kvinden nægter - og hun skal give sin tilladelse før, det overhovedet kan komme på tale.

Derudover er det til kvinden, manden betaler en bryllupsgave. Mange kvinder har ikke /har ikke haft arbejde gennem tiderne, og ved at give kvinden et hus/penge whatever, sikrer hun sig en vis økonomisk frihed fra manden.
Manden har ret til at sige, at det har han ikke råd til, og så kan kvinden enten vælge at sætte beløbet ned eller vælge ikke at gifte sig med pågældende mand.

Derudover er elskerinder ikke lovlige i Islam. Samme regler om udenomægteskabelige forhold gælder for mænd og kvinder.

Jeg siger ikke, at det ikke sker, det ville være umuligt for mig at sidde og sige, hvordan alting fungerer i andre lande, men hvad, jeg gerne vil frem til, er, at disse bøger/film sælger.
En bog om et godt og stærkt muslimsk ægteskab giver ingen forsidehistorier, og ingen ville købe den bog/se den film.

Det er nemt at tro, at når man læser en bog/ser en film, så ser man hvordan det rigtigt foregår, hvis man ellers ikke har meget indblik i den religion/kultur.
Kritiske briller kan man komme langt med

(Dette var ikke kun henvendt til dig, Olivia's moar, men som et generelt indlæg i debatten )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2012

MorDk

Jeg sys det er en god film... har set den op til flere gange og jeg tuder hver gang...

Anmeld

16. oktober 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)

Vil lige indskyde at i Islam er der ingen handel om ægteskab. Det er måske kulturen det pågældende sted, men det har INTET med Islam at gøre.

Islam satte derimod en stopper for disse handler med døtre, og ifølge Koranen, er et ægteskab ikke gyldigt, hvis kvinden nægter - og hun skal give sin tilladelse før, det overhovedet kan komme på tale.

Derudover er det til kvinden, manden betaler en bryllupsgave. Mange kvinder har ikke /har ikke haft arbejde gennem tiderne, og ved at give kvinden et hus/penge whatever, sikrer hun sig en vis økonomisk frihed fra manden.
Manden har ret til at sige, at det har han ikke råd til, og så kan kvinden enten vælge at sætte beløbet ned eller vælge ikke at gifte sig med pågældende mand.

Derudover er elskerinder ikke lovlige i Islam. Samme regler om udenomægteskabelige forhold gælder for mænd og kvinder.

Jeg siger ikke, at det ikke sker, det ville være umuligt for mig at sidde og sige, hvordan alting fungerer i andre lande, men hvad, jeg gerne vil frem til, er, at disse bøger/film sælger.
En bog om et godt og stærkt muslimsk ægteskab giver ingen forsidehistorier, og ingen ville købe den bog/se den film.

Det er nemt at tro, at når man læser en bog/ser en film, så ser man hvordan det rigtigt foregår, hvis man ellers ikke har meget indblik i den religion/kultur.

(Dette var ikke kun henvendt til dig, Olivia's moar, men som et generelt indlæg i debatten )

Skrev længere oppe, at det ikke behøvede at være en muslimsk mand - men at manden kom fra bestemte lande .. Mente kulturer da jeg skrev lande (heller ikke til at vide)

Mht. Elskerinder, så er det her i Danmark jeg har set det med egne øjne - dermed ikke sagt at det er alle muslimske mænd der er sådan - men nogen .. Også derfor jeg skriver, at det skal TS ikke bekymre sig om, for jeg tror at hun har fundet sig en go' mand. Og ved godt, at de mænd der har Elskerinder, og kalder sig muslimer, ikke er fuldt troende, som de giver udtryk for

Og ved godt, at man ikke skal tro ALT man læser eller ser i en film - men derfor er mange aspekter at det man ser og læser sande. Men vi er enige om at de også pynter på det, for at det sælger

Så INGEN kritik mod din tro, overhovedet - den respekterer jeg, ligesom jeg respekterer alle andres trosretninger . Men meget af det jeg skrev, har jeg set med egne øjne  

Puha, du var da sent oppe i nat 

Anmeld

16. oktober 2012

baby012

Unalisa skriver:

Hvor kan jeg se den film !?

De sender den tit i fjernsynet, men jeg har købt den i studio i Århus, det var det eneste sted jeg kunne finde hvor de solgte den  

Anmeld

16. oktober 2012

baby012

PT skriver:

Undskyld, men filmen handler om islam så det er derfor jeg referer til den kultur,, og går ud fra st de er muslimer, de hentyder da til koranen mange gange  

har ikke noget imod muslimer, ville bare høre om det var rigtig .. 

De påstår ko at det er en sand historie, og st kvinden rent faktisk har været dette igennem  

men del af filmen omhandler ko netop den her lovgivning som gør at fædrene dernede har den fulde forældremyndighed ... Hvis moreN skiller sig fra ham ...

Anmeld

16. oktober 2012

Ciss

Det handler vel sådan set ikke om religiøse regler, men om enkelte landes regler for statsborgerskab og rettigheder.

Nu er det længe siden, jeg så filmen, men der er jo en del lande, hvor man ikke nødvendigvis har så gode rettigheder som udlænding og kvinde. I tillæg vil de fleste jo synes, at barnet har det bedst, hvis det vokser op i DERES kultur, uanset om man er dansker, iraner, kineser, amerikaner eller noget andet. Den kan - og giver desværre i virkeligheden - nogen rigtig grimme sager nogen gange.

Den gang filmen kom, var der en del fremme i medierne om alt dette, og jeg kan huske, at de gav det råd, at var man i et ægteskab med en person af en anden nationalitet, så burde man lige læse sig op på reglerne, man muligvis kunne komme under, hvis man for kortere eller længere tid rejste til det andet land. En del lande har regler, som man som ægtefælde automatisk kommer under, hvis man opholder sig i landet og er gift med en statsborger. Og det galt vist ikke kun enkelte lande i mellemøsten men også andre steder.

Anmeld

16. oktober 2012

SussieThyssen

PT skriver:

Øøh unskyld, men hvad mener du med muslimsk statsborger?

Så vidt jeg er bekendt, er det kun jøder aka Israelere, der har deres religion stående i passet.

Ang filmen så er den meget langt væk fra virkeligheden når det kommer til Islam.
Jeg ville ikke hårdnakket sidde og påstå, at det ikke kunne ske i visse KULTURE, men der er stor forskel på kultur og religion.

Forældremyndighed gives automatisk til moderen ved skilsmisse, hvis barnet er under 7 år, og moderen er normalt fungerede.

Hvis barnet er ældre, ses der på barnets tarv.
Derfor burde der bland muslimer aldrig opstå en tvist om forældremyndighed og børnebidrag, hvis man følger Islam.
Min datters far og mit samarbejde og skilsmisse er et bevis på dette. Vi har aldrig været i retten eller endda sat et beløb til børnebidrag.
Jeg fik naturligt bopligten over vores datter, og han betaler for alle udgifter jeg har i forhold til hende

Om det så er 100 kr den ene måned og 5000 kr den næste måned, så betaler han.

At kidnappe børn og tage dem væk fra deres anden forælder er ALDRIG ok.

Jeg vil lige korrigere en ting her søde ven. 

Israelere har IKKE deres religion stående i passet.
Og man er IKKE jøde bare fordi man bor i Israel.
Man kan også være kristen, muslim eller hindu for den slags skyld.

Man skal også huske at der lever mange jøder uden for Israel, som slet ikke identificerer sig med Israel, men med det land, de nu er født og opvokset op i. Her i blandt Danmark.
Danske jøder er ekstremt fædrelandstro, og var blandt dem, der sidst af alle ønskede at tage til Israel, da landet i sin tid blev etableret.

Anmeld

16. oktober 2012

Studerendemor

Lahn11 skriver:

Synes virkelig det er en rigtig god, og meget tankevækkende film 

Men efter at have set den, kom jeg og kæresten op og diskutere  

hab mener hårdnakket at det er sådan i virkeligheden, at hvis man gifter sig med en muslim, så bliver man helt automatisk muslimsk statsborger, og tager man med ham derned, så er forøldremyndigheden hans, og man kan ikke få børnene med hjem igen.. 

Jeg ved der er et par muslimer herinde?? 

er den film virkelig så tæt på virkeligheden ??? 

For hvis den er, kan jeg da egentlig godt forstå min fars reaktion da jeg fortalte at jeg var glad for en fyr, som var muslim .. 

Manden vil heller ikke byde en muslim velkommen i familien i frygt for datter og bbørnebørn, hvad siger i piger , 

er det virkelig så slemt som der gives udtryk for ??? 

"Bliver muslimsk statsborger"???? Islam er ikke et land, hvor man kan få statsborgerskab. Det ved du sikkert godt, men hvad mener du med den sætning?

Filmen er jo fra 1991 og mange ting har ændret sig. Kidnapning af egne børn er selvfølgelig noget der stadig sker, og uanset hvilket land det er til, kan det være rigtig svært at få barnet hjem igen. Det gælder ikke kun fra muslimske lande. Men et barn der bliver kidnappet til eller holdt tilbage i et andet land end det, det har statborgerskab i, ændrer ikke automatisk statsborgerskab. At det kan være svært at få hjem igen, er noget helt andet.

Anmeld

16. oktober 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
SussieThyssen skriver:

Jeg vil lige korrigere en ting her søde ven. 

Israelere har IKKE deres religion stående i passet.
Og man er IKKE jøde bare fordi man bor i Israel.
Man kan også være kristen, muslim eller hindu for den slags skyld.

Man skal også huske at der lever mange jøder uden for Israel, som slet ikke identificerer sig med Israel, men med det land, de nu er født og opvokset op i. Her i blandt Danmark.
Danske jøder er ekstremt fædrelandstro, og var blandt dem, der sidst af alle ønskede at tage til Israel, da landet i sin tid blev etableret.

Jo den er god nok. Hvis du har israelsk statsborgerskab, står der enten, du er jøde eller araber, og dermed er det enestående i verden med at tilkendegive din religion i passet.

Dermed ikke sagt, at alle jøder er israelere

Anmeld

16. oktober 2012

PT

Profilbillede for PT
Olivia's Moar skriver:

Skrev længere oppe, at det ikke behøvede at være en muslimsk mand - men at manden kom fra bestemte lande .. Mente kulturer da jeg skrev lande (heller ikke til at vide)

Mht. Elskerinder, så er det her i Danmark jeg har set det med egne øjne - dermed ikke sagt at det er alle muslimske mænd der er sådan - men nogen .. Også derfor jeg skriver, at det skal TS ikke bekymre sig om, for jeg tror at hun har fundet sig en go' mand. Og ved godt, at de mænd der har Elskerinder, og kalder sig muslimer, ikke er fuldt troende, som de giver udtryk for

Og ved godt, at man ikke skal tro ALT man læser eller ser i en film - men derfor er mange aspekter at det man ser og læser sande. Men vi er enige om at de også pynter på det, for at det sælger

Så INGEN kritik mod din tro, overhovedet - den respekterer jeg, ligesom jeg respekterer alle andres trosretninger . Men meget af det jeg skrev, har jeg set med egne øjne  

Puha, du var da sent oppe i nat 

Jamen ingen tvivl om, at ikke alle opfører sig, som de burde. - det gælder iøvrigt inden for alle religioner

Mange tror bare, har jeg følt på egen krop, at fordi de har set den film, så ved de, hvad Islam er, og det var det, jeg prøvede at korrigere

(Er altid sent oppe om natten - er på date via webcam )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.