Olivia's Moar skriver:
Nu lyder det til at i har et godt forhold, og du ikke skal bekymre dig ..
Men nu læste jeg den bog, hvor pigen faktisk blev solgt til en anden familie - hun troede hun skulle på ferie, men næ nej, hendes far havde fået en pose penge og hun var gift. Ingen vej tilbage .. Hun var blevet statsborger i et land jeg ikke kan huske hvad var (Syrien/Iran/Irak/deromkring). Hun kæmpede så i mange år, og kom hjem .. Hendes to ældre søskende var blevet efterladt (også af faren som var britisk statsborger), hos bedsteforældrene i det pågældende land, og de skulle også følge landets rettigheder, på trods af, at både mor og far var engelske statsborgere ..
Det er ikke for at male fanden på væggen, skræmme dig, eller noget i den retning - men det sker!
Hvis det skulle ske for dig på et tidspunkt, så sad du ikke her. Så var du blevet forbudt at have en profil på en baby side (eller alle andre sider), og måtte ikke gå udenfor en dør, og så var det heller ikke dig han tog med til Malmø, men hans elskerinde - mens du passede ungerne og kødgryderne
Skriver ikke det her for at være ond, for det er ikke meningen - tror du skal være glad for den mand du har fundet
ikke alle er så heldige ..
Vil lige indskyde at i Islam er der ingen handel om ægteskab. Det er måske kulturen det pågældende sted, men det har INTET med Islam at gøre.
Islam satte derimod en stopper for disse handler med døtre, og ifølge Koranen, er et ægteskab ikke gyldigt, hvis kvinden nægter - og hun skal give sin tilladelse før, det overhovedet kan komme på tale.
Derudover er det til kvinden, manden betaler en bryllupsgave. Mange kvinder har ikke /har ikke haft arbejde gennem tiderne, og ved at give kvinden et hus/penge whatever, sikrer hun sig en vis økonomisk frihed fra manden.
Manden har ret til at sige, at det har han ikke råd til, og så kan kvinden enten vælge at sætte beløbet ned eller vælge ikke at gifte sig med pågældende mand.
Derudover er elskerinder ikke lovlige i Islam. Samme regler om udenomægteskabelige forhold gælder for mænd og kvinder.
Jeg siger ikke, at det ikke sker, det ville være umuligt for mig at sidde og sige, hvordan alting fungerer i andre lande, men hvad, jeg gerne vil frem til, er, at disse bøger/film sælger.
En bog om et godt og stærkt muslimsk ægteskab giver ingen forsidehistorier, og ingen ville købe den bog/se den film.
Det er nemt at tro, at når man læser en bog/ser en film, så ser man hvordan det rigtigt foregår, hvis man ellers ikke har meget indblik i den religion/kultur.
Kritiske briller kan man komme langt med

(Dette var ikke kun henvendt til dig, Olivia's moar, men som et generelt indlæg i debatten

)