Arh hjælp til problemformulering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2012

hannetheis

FamilenStorm skriver:

Dejligt lige at have en at vende det hele med

Altså vores målgruppe vil helt sikker være almindelig motionister som du finder i et træningscenter.. Målgruppen bliver nok fra 15-30 år...

Men ja vi skal indskrænke os, så derfor skal den også gøres så præcis som muligt.. Og det var der vi sad lidt fast...

Er elendig til at skrive problemformuleringer.
Men tror i skal overveje aldersgruppen. For en 15 årig vil jeg for det første ikke karekterisere som en mand. Og for det andet er en 15 årigs syn på kroppen at han skal se godt ud for at imponere pigerne.
Var bare lige en tanke om alderen. Måske i skulle sige 20-35 årig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2012

Thalia

FamilenStorm skriver:

Hej Piger..

Vidste ikke lige hvor jeg skulle placere dette, så blev lige herunder...

Er så småt igang med at skulle skrive BA og har sammen med min skrive makker, skiftet emne et par gange.. Stadig inde for samme genrer, men der er bare flyttet fokus..

Men nu er mit problem at jeg/vi sidder lidt fast i den "dumme" problemformulering, Så håber der lige er en heriblandt der lige kan komme med en gylden en, eller at der kan komme nogle forslag som kan sættes sammen til en god en..

Det vi først og fremmest gerne vil undersøge, er hvordan Mænd/kvinder i alderen XX som træner i et fitnesscenter ser den ideelle krop, altså hvad er den ideelle krop for dem, og hvad gør de for at opnå denne (her tænkes træning ikke kost)

HVad kan vores rolle/interesse som sundhedsprofessionelle være i dette?

Altså den skal være handlingsrettet...

Håber det er til at forstå...

Nogle der kan hjælpe?

Jeg arbejder til hverdag som underviser/vejleder og censor på universitet, og det jeg automatisk studser over er at du ikke er tydelig omkring hvorfor du gerne vil finde ud af de her ting i din BA - altså hvad skal de oplysninger i samler ind bruges til - hvad er det for en ny viden i gerne vil berige verden med

De ting du beskriver handler meget om nogle metoder i gerne vil bruge. Altså noget med interviews og spørgeskemaer osv. Det er alt sammen meget fint, men hvis ikke i omsætter jeres indsamlede empiri til noget fornuftigt er arbejdet faktisk spildt. Der skal desuden været et tydeligt argument for hvorfor det netop er interviews og spørgeskemaer der er relevante  - og hvorfor det er vigtigt at i laver dem selv frem for at benytte eksisterende materiale.

Men altså, hvis du kan prøve at forklare hvad det er i gerne vil have at jeres projekt skal finde ud af, så skal jeg gerne komme med et bud på en problemformulering

Anmeld

15. oktober 2012

FamilenStorm

Thalia skriver:

Jeg arbejder til hverdag som underviser/vejleder og censor på universitet, og det jeg automatisk studser over er at du ikke er tydelig omkring hvorfor du gerne vil finde ud af de her ting i din BA - altså hvad skal de oplysninger i samler ind bruges til - hvad er det for en ny viden i gerne vil berige verden med

De ting du beskriver handler meget om nogle metoder i gerne vil bruge. Altså noget med interviews og spørgeskemaer osv. Det er alt sammen meget fint, men hvis ikke i omsætter jeres indsamlede empiri til noget fornuftigt er arbejdet faktisk spildt. Der skal desuden været et tydeligt argument for hvorfor det netop er interviews og spørgeskemaer der er relevante  - og hvorfor det er vigtigt at i laver dem selv frem for at benytte eksisterende materiale.

Men altså, hvis du kan prøve at forklare hvad det er i gerne vil have at jeres projekt skal finde ud af, så skal jeg gerne komme med et bud på en problemformulering

Ihh kunne da være fantastisk? Ved ikke om du har læst hele tråden? Er nemlig kommet med to ca forslag længere i oppe i tråden:-)

Anmeld

15. oktober 2012

FamilenStorm

Thalia skriver:

Ihh kunne da være fantastisk? Ved ikke om du har læst hele tråden? Er nemlig kommet med to ca forslag længere i oppe i tråden:-)

Anmeld

15. oktober 2012

FamilenStorm

Thalia skriver:

Anmeld

15. oktober 2012

FamilenStorm

Thalia skriver:

Anmeld

15. oktober 2012

Thalia

FamilenStorm skriver:

Jeg har lige kigget det hurtigt nu - er det rigtigt forstået at det i gerne vil er at motivere unge mænd til at dyrke mere konditionstræning?

Og er det et formelt krav at jeres problemformulering skal være et spørgsmål?

Jeg plejer nemlig at opfordre mine studerende til at formulere det som erklæring i stedet når de når BA niveau. For mig giver det nemlig en mere nuanceret formulering som det er nemmere at konkludere bredt ud fra.

Anmeld

15. oktober 2012

Thalia

FamilenStorm skriver:

I øvrigt er min tanke at de to nuværende problemformuleringer handler om jer som sundhedspersonale.

Hvis projektet skal handle om jer er det svært at argumentere for at i skal lave interviews med folk i motionscentre. I skal jo gerne indsamle empiri der er relevant i forhold til jeres problemformulering

Anmeld

15. oktober 2012

FamilenStorm

Thalia skriver:

Jeg har lige kigget det hurtigt nu - er det rigtigt forstået at det i gerne vil er at motivere unge mænd til at dyrke mere konditionstræning?

Og er det et formelt krav at jeres problemformulering skal være et spørgsmål?

Jeg plejer nemlig at opfordre mine studerende til at formulere det som erklæring i stedet når de når BA niveau. For mig giver det nemlig en mere nuanceret formulering som det er nemmere at konkludere bredt ud fra.

Vi har fået at vide at den skal være handlingsrettet, så vi skal jo vil gøre noget..

Grunden til at vi vil lave spørgeskema og interviews er for at få noget vi kan bruge noget teori og lave noget statistik..

Ihh synes faktisk det er svært.. For er det samfundsvidenskabelige vi synes der er spændene.. Altså vores egen hypotese er at vores samfund og kultur i dag omkring at vi skal være sunde og træne, er med til at give folk et forkert syn på hvad sundhed er..

Men da vores problemformulering skal være handlingsrettet er vi jo nød til at ville sætte fokus på noget..

Kan du følge mig? :-)

Anmeld

15. oktober 2012

Thalia

FamilenStorm skriver:

Vi har fået at vide at den skal være handlingsrettet, så vi skal jo vil gøre noget..

Grunden til at vi vil lave spørgeskema og interviews er for at få noget vi kan bruge noget teori og lave noget statistik..

Ihh synes faktisk det er svært.. For er det samfundsvidenskabelige vi synes der er spændene.. Altså vores egen hypotese er at vores samfund og kultur i dag omkring at vi skal være sunde og træne, er med til at give folk et forkert syn på hvad sundhed er..

Men da vores problemformulering skal være handlingsrettet er vi jo nød til at ville sætte fokus på noget..

Kan du følge mig? :-)

Jeps, jeg tror godt jeg kan følge dig.

Men er det rigtigt forstået at det i gerne vil gøre er at indsamle noget empiri gennem interviews og spørgeskemaer - empiri swom gir jer en forståelse for hvad brugerne i fitness centrene mener sundhed er og hvad de baserer den forståelse på.

Det kan i bruge til at finde ud af om jeres forståelse af sundhed stemmer overens med fitness center brugerne - og dermed vil i enten be eller afkræfte jeres hypotese om at der er forskel i opfattelsen af sundhed - muligivs af kulturelle årsager.

Og hvis jeres hypotese bekræftes vil i derefter kunne udfolde en diskussion omkring hvad i som sundhedspersonale kan gøre for at påvirke fitnesscentrets brugeres forståelse af sundhed

- Er det nogenlunde rigtigt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.