FamilenStorm skriver:
Vi har fået at vide at den skal være handlingsrettet, så vi skal jo vil gøre noget..
Grunden til at vi vil lave spørgeskema og interviews er for at få noget vi kan bruge noget teori og lave noget statistik..
Ihh synes faktisk det er svært.. For er det samfundsvidenskabelige vi synes der er spændene.. Altså vores egen hypotese er at vores samfund og kultur i dag omkring at vi skal være sunde og træne, er med til at give folk et forkert syn på hvad sundhed er..
Men da vores problemformulering skal være handlingsrettet er vi jo nød til at ville sætte fokus på noget..
Kan du følge mig? :-)
Jeps, jeg tror godt jeg kan følge dig.
Men er det rigtigt forstået at det i gerne vil gøre er at indsamle noget empiri gennem interviews og spørgeskemaer - empiri swom gir jer en forståelse for hvad brugerne i fitness centrene mener sundhed er og hvad de baserer den forståelse på.
Det kan i bruge til at finde ud af om jeres forståelse af sundhed stemmer overens med fitness center brugerne - og dermed vil i enten be eller afkræfte jeres hypotese om at der er forskel i opfattelsen af sundhed - muligivs af kulturelle årsager.
Og hvis jeres hypotese bekræftes vil i derefter kunne udfolde en diskussion omkring hvad i som sundhedspersonale kan gøre for at påvirke fitnesscentrets brugeres forståelse af sundhed
- Er det nogenlunde rigtigt?
Anmeld