Arh hjælp til problemformulering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.718 visninger
24 svar
0 synes godt om
15. oktober 2012

FamilenStorm

Hej Piger..

Vidste ikke lige hvor jeg skulle placere dette, så blev lige herunder...

Er så småt igang med at skulle skrive BA og har sammen med min skrive makker, skiftet emne et par gange.. Stadig inde for samme genrer, men der er bare flyttet fokus..

Men nu er mit problem at jeg/vi sidder lidt fast i den "dumme" problemformulering, Så håber der lige er en heriblandt der lige kan komme med en gylden en, eller at der kan komme nogle forslag som kan sættes sammen til en god en..

Det vi først og fremmest gerne vil undersøge, er hvordan Mænd/kvinder i alderen XX som træner i et fitnesscenter ser den ideelle krop, altså hvad er den ideelle krop for dem, og hvad gør de for at opnå denne (her tænkes træning ikke kost)

HVad kan vores rolle/interesse som sundhedsprofessionelle være i dette?

Altså den skal være handlingsrettet...

Håber det er til at forstå...

Nogle der kan hjælpe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2012

Victoriasmor88

Hvad er du ved at uddanne dig som ? Jeg skriver som sygeplejerskestuderende

Anmeld

15. oktober 2012

FamilenStorm

Prinsesse2ben skriver:

Hvad er du ved at uddanne dig som ? Jeg skriver som sygeplejerskestuderende

Læser Ernæring og Sundhed med speciale i Sundhedsfremme, forebyggelse og formidling.

Ihh det er også spændene, og havde jeg også på min uddannelsesliste, men når man er 12 % invalid i ryggen, blev jeg ikke lige anbefalet dette fag...

Anmeld

15. oktober 2012

Snartmortil3

Jeg læser også ernæring og sundhed - er dog blot igang med eksamen på modul 3 i skrivende stund Synes det er svært nok, og har svært ved at forestille mig en bachelor om 11 moduler

Jeg har nok ikke nogle gyldne korn, men jeg har altså også lidt svært ved at se hvor i præcist vil hen? Måske i skal undersøge lidt nærmere? Jeg synes ikke at jeg jeres første udgangsvinkel giver anledning til et spørgsmål. Hvad undrer i jer over? hvilket problem er der her, som kræver en løsning? Hvordan KAN det løses? Husk at en god problemformulering kun indeholder 1 spørgsmål.

UNDSKYLD HVIS DU VED ALT DETTE. Jeg skriver bare lidt af det jeg har lært på mine 3 første moduler ret mig gerne hvis jeg er galt på den.

Anmeld

15. oktober 2012

FamilenStorm

110811 skriver:

Jeg læser også ernæring og sundhed - er dog blot igang med eksamen på modul 3 i skrivende stund Synes det er svært nok, og har svært ved at forestille mig en bachelor om 11 moduler

Jeg har nok ikke nogle gyldne korn, men jeg har altså også lidt svært ved at se hvor i præcist vil hen? Måske i skal undersøge lidt nærmere? Jeg synes ikke at jeg jeres første udgangsvinkel giver anledning til et spørgsmål. Hvad undrer i jer over? hvilket problem er der her, som kræver en løsning? Hvordan KAN det løses? Husk at en god problemformulering kun indeholder 1 spørgsmål.

UNDSKYLD HVIS DU VED ALT DETTE. Jeg skriver bare lidt af det jeg har lært på mine 3 første moduler ret mig gerne hvis jeg er galt på den.

Ihh hvor spændene HVor læser du henne?

Det er lige præcis det vi ved og mangler at kunne formulere.. For ja, det skal være en undrene og handlingsrettet problemformulering..

Det vi er kommet frem til sådan pt er:

Hvordan kan vi som sundhedsprofessionelle belyse hvordan opfattelsen af den ideelle krop spiller en rolle for mænd i aldren xx træningsadfærd. Hvad kan vi som sundhedprofessionelle gøre for at fremme fokus på kondionstræning inden for denne målgruppe...

Men må kunne formuleres bedre.. tænker jeg...

Anmeld

15. oktober 2012

Snartmortil3

FamilenStorm skriver:

Ihh hvor spændene HVor læser du henne?

Det er lige præcis det vi ved og mangler at kunne formulere.. For ja, det skal være en undrene og handlingsrettet problemformulering..

Det vi er kommet frem til sådan pt er:

Hvordan kan vi som sundhedsprofessionelle belyse hvordan opfattelsen af den ideelle krop spiller en rolle for mænd i aldren xx træningsadfærd. Hvad kan vi som sundhedprofessionelle gøre for at fremme fokus på kondionstræning inden for denne målgruppe...

Men må kunne formuleres bedre.. tænker jeg...

Jeg læser på ankerhus

Ja det må det bestemt kunne. Så det i vil undersøge er, hvordan opfattelsen af den ideelle krop spiller en rolle i mænds træningsadfærd - Men hvad er den ideelle krop for mænd? Jeg vil tro der er MEGET bred opfattelse af den ideelle krop hos mænd (kvinders er nok lidt mere den samme; flad mave, tynde lår osv.) hos mænd tror jeg altså at det er lige så forskelligt som træningsmetoder. Jeg kan godt se hvor i vil hen, men jeg tror godt nok det bliver svært... Og i den problemformurlering i har nu, synes jeg jo at i går to forskellige veje - i vil både undersøge den gruppe der allerede træner, og hvordan at synet på den idelle mandekrop spiller en rolle i deres træning. samtidig vil i fremme fokus på konditionstræning - men de træner jo allerede??? jeg er forvirret.. håber du kan se hvor jeg vil hen...........

Anmeld

15. oktober 2012

FamilenStorm

110811 skriver:

Jeg læser på ankerhus

Ja det må det bestemt kunne. Så det i vil undersøge er, hvordan opfattelsen af den ideelle krop spiller en rolle i mænds træningsadfærd - Men hvad er den ideelle krop for mænd? Jeg vil tro der er MEGET bred opfattelse af den ideelle krop hos mænd (kvinders er nok lidt mere den samme; flad mave, tynde lår osv.) hos mænd tror jeg altså at det er lige så forskelligt som træningsmetoder. Jeg kan godt se hvor i vil hen, men jeg tror godt nok det bliver svært... Og i den problemformurlering i har nu, synes jeg jo at i går to forskellige veje - i vil både undersøge den gruppe der allerede træner, og hvordan at synet på den idelle mandekrop spiller en rolle i deres træning. samtidig vil i fremme fokus på konditionstræning - men de træner jo allerede??? jeg er forvirret.. håber du kan se hvor jeg vil hen...........

Ej hvor sjovt.. Det gør jeg også...

Kan helt sikkert se hvor du vil hen.. Kan godt ske vi skal forenkle den så..

Meningen er at vi vil lave spørgeskema til disse mænd, for netop at finde ud af hvad den ideelle krop er for dem, hvorfor de træner osv. og så vil lave noget interview med nogle udvalgte...

Da vores problem formulering skal være handlingsrettet og vi skal finde et problem, tænkte vi at de jo deres fokus nok ikke er på kondionstræning.. Giver det mening..

Anmeld

15. oktober 2012

Snartmortil3

FamilenStorm skriver:

Ej hvor sjovt.. Det gør jeg også...

Kan helt sikkert se hvor du vil hen.. Kan godt ske vi skal forenkle den så..

Meningen er at vi vil lave spørgeskema til disse mænd, for netop at finde ud af hvad den ideelle krop er for dem, hvorfor de træner osv. og så vil lave noget interview med nogle udvalgte...

Da vores problem formulering skal være handlingsrettet og vi skal finde et problem, tænkte vi at de jo deres fokus nok ikke er på kondionstræning.. Giver det mening..

Jeeeps i see!!

MEN - i må virkelig forenkle det hele en lille smule. Hvis i spørger en bodybuilder om hvad han mener den idelle krop er - så vil svaret være store muskler, lav fedtprocent.

Spørger i en roer - så vil det sidste han tænker på, jo være store muskler, og hvis hans idelle krop indebar store muskler, så ville han ikke være roer. Kan du se ?

Derfor bliver det jo et enormt projekt, og jeg tror godt at i nemt kan miste overblik, hvis i ikke finder en lidt mindre målgruppe end mænd i aldersgruppen feks 25-35 år. I må vælge ud: bodybuilderen, elitesportsmanden, fritids motionisten.... you name it..

Tror udover det, ikke at i har ret i at deres fokus ikke er på konditionstræning - igen kommer det an på hvilken gruppe i kigger på. Min opfattelse er, at dem der oftest ikke tænker på konditionen er lidt unge fyre som træner muskelopbyggende. Hvis mænd i 40 års alderen træner, er det altså som regel konditions og styrke træning - godt kombineret. Den bevidste bodybuilder vil bestemt også have fokus på kondition - specielt i perioder med CUT, hvor de skal ligge i kcal underskud, men stadig opretholde deres styrke.

JEG TROR I VIL SIDDE FAST MED DEN PROBLEMFORMULERING..

Anmeld

15. oktober 2012

FamilenStorm

110811 skriver:

Jeeeps i see!!

MEN - i må virkelig forenkle det hele en lille smule. Hvis i spørger en bodybuilder om hvad han mener den idelle krop er - så vil svaret være store muskler, lav fedtprocent.

Spørger i en roer - så vil det sidste han tænker på, jo være store muskler, og hvis hans idelle krop indebar store muskler, så ville han ikke være roer. Kan du se ?

Derfor bliver det jo et enormt projekt, og jeg tror godt at i nemt kan miste overblik, hvis i ikke finder en lidt mindre målgruppe end mænd i aldersgruppen feks 25-35 år. I må vælge ud: bodybuilderen, elitesportsmanden, fritids motionisten.... you name it..

Tror udover det, ikke at i har ret i at deres fokus ikke er på konditionstræning - igen kommer det an på hvilken gruppe i kigger på. Min opfattelse er, at dem der oftest ikke tænker på konditionen er lidt unge fyre som træner muskelopbyggende. Hvis mænd i 40 års alderen træner, er det altså som regel konditions og styrke træning - godt kombineret. Den bevidste bodybuilder vil bestemt også have fokus på kondition - specielt i perioder med CUT, hvor de skal ligge i kcal underskud, men stadig opretholde deres styrke.

Dejligt lige at have en at vende det hele med

Altså vores målgruppe vil helt sikker være almindelig motionister som du finder i et træningscenter.. Målgruppen bliver nok fra 15-30 år...

Men ja vi skal indskrænke os, så derfor skal den også gøres så præcis som muligt.. Og det var der vi sad lidt fast...

Anmeld

15. oktober 2012

FamilenStorm

110811 skriver:

Jeeeps i see!!

Hvad siger du til disse to forslag?

Hvordan kan vi som sundhedsprofessionelle sætte fokus på konditionstræning for mænd mellem 15-30 år som træner i et fitnesscenter? Kan vi ændre deres syn på den ideelle krop?

Hvordan kan vi som sundhedsprofessionelle få en bedre forståelse for mænd i alderen 15- 30 år, syns på den ideelle mandekrop? Hvordan kan der sættes fokus på konditonstræning?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.