Amagerpigen82 skriver:
Forstår godt frustrationen men det vil ikke være en løsning at sygemelde sig. Derudover kan man ikke taget nyt job når man er bundet af en anden kontrakt - som man er i opsigelsesvarslet. Heller ikke selvom man er fritstillet ( med mindre det er efter aftale med ens arbejdsgiver ) .
Lad endlig være med det for du sætter dig selv i en møgdum situation hvor du har lovgivningen imod dig.
Derudover kan arbejdsgiver naturligvis godt holde på dig indenfor dit eget opsigelsesvarsel. Selvom det er ærgerligt og ufleksibelt har I jo netop underskrevet en kontrakt med passende opsigelsesvarsler for at begge parter kan planlægge frem i tiden.
Så den eneste vej frem er dialog - eller at tage af kassen der som regel vil føre til øjeblikkelig bortvisning. Men det er næppe anbefalelsesværdigt
Jeg mener bare at der engang var en regel om at arbejdsgiver ikke kunne holde på en, hvis man blev tilbudt job i sit opsigelsesvarsel, men det var også derfor jeg anbefalede TS at kontakte fagforeningen, for de kender jo reglerne og kan rådgive til hvordan man skal forholde sig.
Personligt synes jeg at det lyder mærkeligt, at en arbejdsgiver kan holde på en person, som så ikke kan sige ja tak til et job, fordi det starter før ens opsigelsesvarsel slutter, og man dermed risikerer at ende bagest i arbejdsløshedskøen.
Selvfølgelig skal man da ikke bare sygemelde sig, man skal tage afsked med sin arbejdsplads på en ordentlig måde, men i det her tilfælde synes jeg faktisk at arbejdsgiver er ret strid
Anmeld