Opsagt og nyt job..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2012

Anonym trådstarter

Amagerpigen82 skriver:

Det lyder som en god ide. Men du kan jo også bare se, hvad du har af opsigelsesvarsel i din ansættelseskontrakt

Jeg mener desværre os at det er 3 måneders varsel ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2012

Amagerpigen82

Anonym skriver:

Jeg mener desværre os at det er 3 måneders varsel ..

Ok. Men det er nu meget usædvanligt selv at have lige så langt opsigelsesvarsel som arbejdsgiver. Men krydser fingre for du finder en god løsning

Anmeld

14. oktober 2012

Taco78

Profilbillede for Taco78
Anonym skriver:

Jeg blev Blev opsagt d. 31/9 med 3 måneders varsel, så er ledig pr. 1/12... Nu er jeg så SÅ heldig at jeg er blevet tilbudt et nyt job, men de vil gerne have mig pr. 1/11. Hvad gør jeg så? Kan jeg bare stoppe på mit gamle arbejde eller skal jeg vente til d. 1/12? 

Måske er det bare mig der ikke kan tælle, men hvis du er opsagt pr 31/9 med 3 mdrs varsel, så er du da ftørst ledig d 1/1 (hele okt, nov og dec er de 3 mdr..) ikke?? Jeg ville tjekke din egen opsigelsesvarsel (den er ofte på 1 måned) så kan du kontra opsige og så snakke med dit nye arbejde og spørge om de vil lade dig starte d 1/12. Hvis det også er indenfor butiksfaget, er dec jo også den travleste måned for dem  Held og lykke 

/ Taco78 

Anmeld

14. oktober 2012

Anonym trådstarter

Taco78 skriver:

Måske er det bare mig der ikke kan tælle, men hvis du er opsagt pr 31/9 med 3 mdrs varsel, så er du da ftørst ledig d 1/1 (hele okt, nov og dec er de 3 mdr..) ikke?? Jeg ville tjekke din egen opsigelsesvarsel (den er ofte på 1 måned) så kan du kontra opsige og så snakke med dit nye arbejde og spørge om de vil lade dig starte d 1/12. Hvis det også er indenfor butiksfaget, er dec jo også den travleste måned for dem  Held og lykke 

Jeg har skrevet forkert, er selvfølgelig opsagt d. 31/8

Og har li læst min kontrakt igennem, jeg har 1 måneds varsel.. Så kan ikk nå det til d. 1/11

Anmeld

14. oktober 2012

Taco78

Profilbillede for Taco78
Anonym skriver:

Jeg har skrevet forkert, er selvfølgelig opsagt d. 31/8

Og har li læst min kontrakt igennem, jeg har 1 måneds varsel.. Så kan ikk nå det til d. 1/11

Okay Så giver det hele mening Så må du prøve at snakke med din chef og nye chef og se om der kan findes en løsning - det håber jeg

/ Taco78 

Anmeld

14. oktober 2012

anynom

Amagerpigen82 skriver:

Du kan ikke starte det nye sted før din ansættelse er afsluttet det gamle. se om du kan finde en aftale med din chef. Og hvis ikke, så tjek hvad dit eget opsigelsesvarsel er. Det er formentligt løbende + 1 måned hvilket ikke hjælper dig, - men hvis du fx selv har mulighed for at sige op med 14 dages varsel ville du kunne gøre det nu og sige op pr 31/10.

Man kan da ikke opsige en stilling man er blevet opsagt fra?

Anmeld

14. oktober 2012

Amagerpigen82

JulieWH skriver:

Man kan da ikke opsige en stilling man er blevet opsagt fra?

Det kan du da sagtens du har altid dit eget opsigelsesvarsel og din arbejdsgiver kan ikke stavnsbinde dig ved at fyre dig længere fremme i tiden

Anmeld

14. oktober 2012

Anonym trådstarter

Taco78 skriver:

Okay Så giver det hele mening Så må du prøve at snakke med din chef og nye chef og se om der kan findes en løsning - det håber jeg

Ja, der er vist ikk andet .. Og tak 

Jeg skal heldigvis ud på det nye arbejde i morgen og snakke med chefen 

Anmeld

14. oktober 2012

anynom

Amagerpigen82 skriver:

Det kan du da sagtens du har altid dit eget opsigelsesvarsel og din arbejdsgiver kan ikke stavnsbinde dig ved at fyre dig længere fremme i tiden

Okay, så lærte jeg noget nyt i dag også - tak

Anmeld

14. oktober 2012

Nessie

Jeg tror altså ikke at din nuværende chef kan holde på dig, når du er opsagt, det er jo i alles interesse at du kommer ud i nyt job så hurtigt som muligt. Men fagforeningen kender selvfølgelig reglerne.

Men du kan jo bare sige til din nuværende chef, at du er blevet tilbudt arbejde, og skal starte 1/11, hvad vil han gøre? Fyre dig? Igen?

Hvis han er så bekymret for at mangle arbejdskraft op til jul, så skulle han jo ikke have fyret dig endnu. Han må ansætte en juleassistance, det kan ikke blive dit problem.

Held og lykke fremover

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.