Opsagt og nyt job..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.915 visninger
34 svar
0 synes godt om
13. oktober 2012

Anonym trådstarter

Jeg blev Blev opsagt d. 31/9 med 3 måneders varsel, så er ledig pr. 1/12... Nu er jeg så SÅ heldig at jeg er blevet tilbudt et nyt job, men de vil gerne have mig pr. 1/11. Hvad gør jeg så? Kan jeg bare stoppe på mit gamle arbejde eller skal jeg vente til d. 1/12? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2012

UnderCover37

Anonym skriver:

Jeg blev Blev opsagt d. 31/9 med 3 måneders varsel, så er ledig pr. 1/12... Nu er jeg så SÅ heldig at jeg er blevet tilbudt et nyt job, men de vil gerne have mig pr. 1/11. Hvad gør jeg så? Kan jeg bare stoppe på mit gamle arbejde eller skal jeg vente til d. 1/12? 

I princippet skal du vente, men spørg din chef om de vil fritstille dig pr 1/11 så du kan starte på nyt arbejde - det vil de fleste gerne da det både sparer dem en måneds løn og de jo ikke ønsker at ødelægge noget for de medarbejdere der er blevet opsagt.

Og tillykke med det nye job! 

Anmeld

13. oktober 2012

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

det kommer an på hvad der står i ansættelseskontrakten... for hvis der står der er 3 måneders opsigelse... så må du vente...

Eller kan du jo høre den kommende x-chef, om det kan lade sig gøre du stopper arbejdet en måned før, og så bare forklare ham som det er...

at du har fundet et andet job, men de meget gerne vil have du skal starte der i stedet...

Anmeld

13. oktober 2012

Leneur

Anonym skriver:

Jeg synes da bare du skal sige på din gamle arbejdsplads at du starter i nyt job. De sparer jo trods alt en månedsløn. Og når de ikke vil have dig ansat længere, har de da heller ikke fortjent at du skal blive der og misse chancen for et nyt job.

Anmeld

13. oktober 2012

Anonym trådstarter

UnderCover35 skriver:

I princippet skal du vente, men spørg din chef om de vil fritstille dig pr 1/11 så du kan starte på nyt arbejde - det vil de fleste gerne da det både sparer dem en måneds løn og de jo ikke ønsker at ødelægge noget for de medarbejdere der er blevet opsagt.

Og tillykke med det nye job! 

Det er os min tanke at det jo er godt for min gamle arbejdsgiver, at spare min løn.. Og i starten snakkede vi også om, at hvis jeg fandt noget andet skulle vi nok finde ud af det. Men han er begyndt at trække i land, og vil gerne have at jeg bliver til 1/1, da december er den travleste månede på året ( Jeg er i butik). Så nu er jeg bange for at han ikk er så villig til at hjælpe, da han er rimelig utilregnelig :/

Vil bare så gerne have det andet arbejde, det der er et bedre arbejdsmiljø, mere ansvar og en bedre løn .. 

Tak 

Anmeld

13. oktober 2012

Anonym trådstarter

Ravnholt skriver:

det kommer an på hvad der står i ansættelseskontrakten... for hvis der står der er 3 måneders opsigelse... så må du vente...

Eller kan du jo høre den kommende x-chef, om det kan lade sig gøre du stopper arbejdet en måned før, og så bare forklare ham som det er...

at du har fundet et andet job, men de meget gerne vil have du skal starte der i stedet...

Jeg regner med at ringe til min fagforening på mandag og hører dem om mine muligheder.. Skal nemlig os snakke med min forhåbentlige nye chef på mandag, om hvornår jeg skal starte osv.. Så håber alt kommer i orden 

Anmeld

13. oktober 2012

Anonym trådstarter

Leneur skriver:

Jeg synes da bare du skal sige på din gamle arbejdsplads at du starter i nyt job. De sparer jo trods alt en månedsløn. Og når de ikke vil have dig ansat længere, har de da heller ikke fortjent at du skal blive der og misse chancen for et nyt job.

Jeg føler bestemt heller ikke for at blive og arbejde for min gamle chef, og miste chancen for en ny og bedre stillig.. Så håber inderligt at han vil spare min sidste løn 

Anmeld

13. oktober 2012

Amagerpigen82

Anonym skriver:

Du kan ikke starte det nye sted før din ansættelse er afsluttet det gamle. se om du kan finde en aftale med din chef. Og hvis ikke, så tjek hvad dit eget opsigelsesvarsel er. Det er formentligt løbende + 1 måned hvilket ikke hjælper dig, - men hvis du fx selv har mulighed for at sige op med 14 dages varsel ville du kunne gøre det nu og sige op pr 31/10.

Anmeld

13. oktober 2012

Anonym trådstarter

Amagerpigen82 skriver:

Du kan ikke starte det nye sted før din ansættelse er afsluttet det gamle. se om du kan finde en aftale med din chef. Og hvis ikke, så tjek hvad dit eget opsigelsesvarsel er. Det er formentligt løbende + 1 måned hvilket ikke hjælper dig, - men hvis du fx selv har mulighed for at sige op med 14 dages varsel ville du kunne gøre det nu og sige op pr 31/10.

Det er os min mening, at snakke med min fagforening om det, i tilfælde af at min nuværende chef skulle sætte en stopper for at jeg kan starte på det nye arbejde ..

Anmeld

13. oktober 2012

Amagerpigen82

Anonym skriver:

Det er os min mening, at snakke med min fagforening om det, i tilfælde af at min nuværende chef skulle sætte en stopper for at jeg kan starte på det nye arbejde ..

Det lyder som en god ide. Men du kan jo også bare se, hvad du har af opsigelsesvarsel i din ansættelseskontrakt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.