Sort arbejde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2012

Zelinasmor

Anonym skriver:

Hvorfor er det ene ok, men ikke det andet? Det tror jeg lige at jeg skal have forklaret

Hvad der er forskellen? 

Situation 1: Bedste på 60 år passe børn 2-3 gange på en måned i en enkelt familie og tjener sort på det.

Situation 2: En håndværker har et fuldtidsjob hvor han udelukkende tjener sorte penge (MANGE PENGE)

Hvordan kan det være svært at se forskel? 

Om det så er familie tjenester eller ej, hvis folk får penge for det er de sorte. Kan ikke hidse mig op over små bagateler som dette 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2012

Anonym trådstarter

Jeg kan ikke forstå at NOGET sort arbejde er ok, mens andet ikke er. Begge dele er ulovligt Så det er da dobbeltmoralsk, men det er måske fordi rigtig mange laver det som I betegner som ok

Anmeld

11. oktober 2012

Carina:-)

Ikke acceptabelt.

Vi vil alle gerne nyde godt af vores velfærd-ergo må vi alle yde.

Og sort arbejde stjæler rigtig mange skattekr.

Anmeld

11. oktober 2012

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Ikke acceptabelt.

Vi vil alle gerne nyde godt af vores velfærd-ergo må vi alle yde.

Og sort arbejde stjæler rigtig mange skattekr.

Dejligt klart svar

Anmeld

11. oktober 2012

Carina:-)

xoxotasha skriver:

Hvad der er forskellen? 

Situation 1: Bedste på 60 år passe børn 2-3 gange på en måned i en enkelt familie og tjener sort på det.

Situation 2: En håndværker har et fuldtidsjob hvor han udelukkende tjener sorte penge (MANGE PENGE)

Hvordan kan det være svært at se forskel? 

Om det så er familie tjenester eller ej, hvis folk får penge for det er de sorte. Kan ikke hidse mig op over små bagateler som dette 

Det er da dobbeltmoralsk.

At hun kun tjener f.eks 1000 pr måned gør det da ikke mere ok.

Det er vel heller ikke ok at køre for stærkt,hvis man kun gør det engang i mellem?

Sort arb, er strafbart ligegyldigt om det er en gang imellem eller om det er hver dag.

Anmeld

11. oktober 2012

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Det er da dobbeltmoralsk.

At hun kun tjener f.eks 1000 pr måned gør det da ikke mere ok.

Det er vel heller ikke ok at køre for stærkt,hvis man kun gør det engang i mellem?

Sort arb, er strafbart ligegyldigt om det er en gang imellem eller om det er hver dag.

Præcis det jeg ville frem til! Skrev også længere oppe at det er dobbeltmoralsk Men der er åbenbart mange der er enige

Anmeld

11. oktober 2012

Mother-love

Som flere skriver kommer det an på hvad det er.
For snakker vi om folk skal have malet eller ordnet have,passet børn og lign. Synes jeg ikke er noget problem.

Hvor imod får man pension, kh eller sygedagpenge synes jeg ikke det er okay de ved siden af har et fuldtidsjob hvor de får penge sort for det. For når de vælger at lave den slags penge kan de godt arbejde og så udnytter de bare systemet.

Anmeld

11. oktober 2012

Kofoed.

Anonym skriver:

Det vil jeg så ikke kalde sort arbejde, men en venne/familietjeneste

Det jo det, men vidste ikke om du havde den type "sort arbejde" i tankerne.

Anmeld

11. oktober 2012

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Det jo det, men vidste ikke om du havde den type "sort arbejde" i tankerne.

Jamen det er jo ikke sort arbejde hvis man ikke får penge, men bare f.eks kaffe for det.

Anmeld

11. oktober 2012

Kofoed.

Anonym skriver:

De

Jamen det er jo ikke sort arbejde hvis man ikke får penge, men bare f.eks kaffe for det.

Det er det faktisk, for det er en betaling, hvis man nu fik maser af mad og tøj i stedet for penge, så er det jo det samme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.