SussieThyssen skriver:
Tjaaa...nu har du specielt taget mit indlæg...hvorfor ved jeg ikke, men læs de andre jeg har skrevet i denne tråd, inden du helt igennem dømmer min holdning.
Men der er nu engang forskel på mænds og kvinder måde at forholde sig til deres børn, og jeg har gang på gang oplevet deres måde at have og ønske samværd med deres børn..og..igen, den er helt anderledes end kvinder.
Vel elsker de deres børn, og det er da heldigvis de fleste mænd, der vil gå gennem ild og vand for deres troldunger, men måske 90% af de mænd jeg kender og har kendt, har taget det mere roligt.
Og igen, ikke fordi de ikke elsker dem, men ganske enkelt fordi de forholder sig anderledes til følelserne og forholdet...og...så en anden tanke, måske de VED at barnet har det bedst hos mor???
Jeg har så mange gange hørt mænd sige, at deres barns mor, er deres barns mor, og det er der ingen der kan rokke ved, at de ved at børnene aldrig kan få det noget bedre sted end hos mor.
Tænk over det 
Så i stedet for at blive gal på min mening og observationer, som jeg deler med jer herinde, så prøv at lægge mærke til, at som sådan er der nok noget om snakken.
Og igen, det er så sandelig ikke for at nedgøre mænd/fædre...tvært imod. Jeg skrev det jeg skrev for at få TS til at forstå, at hendes barns far helt sikkert gør sit bedste ud fra de forudsætninger han har, og uden tvivl elsker sit barn. Så i virkeligheden taler jeg FOR fædre og ikke imod.

Jeg kan ikke sige andet end det er da trist du er rendt ind i den type af mænd. Jeg kan ikke genkende nogen af dem jeg kender i det du beskriver.
Jeg synes du fastholder mænd i et meget stereotypt billede ved at have sådan en holdning. Det er indlysende at der op igennem historien har været en tendens til børn knyttede sig mere til mor - barslen har hun historisk set stået for, husholdningen og al daglig kontakt er noget kvinden har stået for indtil for ganske nyligt. Jeg synes man skal passe endda meget godt på med at kopiere historiske gentagelser sammen med følelsesliv. Manden har altid været husholdningens pengemaskine og derfor meget ude af hjemmet.
Det ville svare til jeg købte en kat, opbevarede den hos naboen og så skældte på naboen fordi katten bedre kunne lide naboen.